Kantblokke m/u cement?
Fra : Kathrine

Dato : 20-05-03 22:29

Skal i gang med at lave en ramme omkring en jordhøj.
Har tænkt mig at bruge IBF kantblokke 14x14x21.
Rammen/muren bliver max. 70 cm høj.
Skal der cement mellem stenene eller er det nok bare at lægge dem i
forbandt (eller hvad det nu hedder)?

P.S. Projekt Støttemur gik smadder godt, så tak til dem der hjalp
der
--
Kat
---

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-05-03 21:23

On Tue, 20 May 2003 23:29:01 +0200, "Kathrine"
<katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote:

> [...]
>Rammen/muren bliver max. 70 cm høj.
>Skal der cement mellem stenene eller er det nok bare at lægge dem i

At lægge dem i forbandt er ikke nok når den er så høj. Men i stedet for
cement, så brug noget rigtig fliseklæber. Så skal der nemlig kun bruges
et meget tyndt lag, så der ikke kommer fuge mellem stenene. Hvilket jeg
syntes er langt det pæneste.

Da jeg selv lavede sådan en mur sidste år brugte jeg Alfix fliseklæber.
Det var den i den sorte pose.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Kathrine

Dato : 22-05-03 07:40

"Mads Lie Jensen" skrev:

> [...]
bruges
> et meget tyndt lag, så der ikke kommer fuge mellem stenene. Hvilket

Det kan du have ret i! Anede ikke at der fandtes sådan noget klæber.
Så er det nok derfor de fleste sten ser ud som om de er lagt uden
cement

> Da jeg selv lavede sådan en mur sidste år brugte jeg Alfix
fliseklæber.
> Det var den i den sorte pose.

Tak for svar og råd