matrox g550 milennium
Fra : Thomas Larsen

Dato : 20-05-03 21:00

er der nogen der kan hjælpe mig med at få dual head til at virke på dette
kort ?

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 21-05-03 22:15

Thomas Larsen skrev:

> er der nogen der kan hjælpe mig med at få dual head til at virke
> på dette kort ?

Hvad har du prøvet indtil nu? Dualhead skal kobles til i driveren
før det virker.

Madsen.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 22-05-03 19:05

> Hvad har du prøvet indtil nu? Dualhead skal kobles til i driveren
> før det virker.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

jeg har kun prøvet at klikke på dualmax og dual clone, men alligevel virker
det ikke, men hvad mener du med det med driverne ? kunne du evt. guide mig
igennem ?
jeg ved ikke om du kender dette kort specifikt eller om du svarer generalt,
men jeg har læst i et forum at det er min monitor der skal tilsluttes dvi
indgangen og min sekundære skærm (tv/projektor) skal til det alm. vga
indgang, men når jeg forsøger det så kommer der intet billede på min
monitor, men det er vel fordi clone eller dual max ikke er koblet til ?

mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 22-05-03 21:02

Thomas Larsen skrev:

> jeg har kun prøvet at klikke på dualmax og dual clone, men
> alligevel virker det ikke, men hvad mener du med det med driverne
> ? kunne du evt. guide mig igennem ?

Jeg kan ikke huske driveren 100 % længere da jeg efterhånden har
glemt den, men jeg har engang haft et G400 Max som vel stort set
er identisk med G550 hvad driveren angår.

DVDMax smider kun videoklip/DVD videre til den sekundære monitor,
så det virker kun hvis du afspiller et videoklip i MediaPlayer eller
lignende. DualHead skulle gerne gøre at billedet bliver fordelt
imellem de to monitorer og DualHead Clone gør at du får en kopi af
det billede som du ser på din monitor ovre på fjernsynet, eller hvad
der nu end er koblet på den sekundære udgang.

> [...]
> det så kommer der intet billede på min monitor, men det er vel
> fordi clone eller dual max ikke er koblet til ?

Er du sikker på at det står til at sende et PAL-signal ud?
I driveren til mit G400 Max kunne man vælge imellem PAL og NTSC.
NTSC er standardindstillingen og det er ikke altid at man får et
billede på tv'et hvis kortet står til NTSC. Hvis din sekundære
skærm ikke understøtter s-video, så kan det også være årsagen.
Har du prøvet med composite-stikket i stedet?

Madsen.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 22-05-03 22:43

> [...]
> skærm ikke understøtter s-video, så kan det også være årsagen.
> Har du prøvet med composite-stikket i stedet?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

jeg har ikke prøvet med composit stikket, da det er så ringe en kvalitet at
det ikke vil blive aktuelt, men jeg kan bare ikke forstå at der ikke kommer
noget ud af dvi udg. på kortet, og det skulle jo være den der er til
monitoren !
jeg kan ikke finde noget om pal/ntsc, men min projektor understøtter begge
dele og også s-vhs !

desuden synes jeg det er lidt sværtat finde rundt i opsætningen, og jeg ved
ikke hvor jeg kan "vække" dvi udg. til live.

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 22-05-03 23:57

Thomas Larsen skrev:

> [...]
> forstå at der ikke kommer noget ud af dvi udg. på kortet, og det
> skulle jo være den der er til monitoren !

Ja, det undrer godt nok også mig. Der kommer altså et billede på
tv'et, men ikke på monitoren, eller har jeg misforstået dig?

Madsen.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-05-03 16:59

> Ja, det undrer godt nok også mig. Der kommer altså et billede på
> tv'et, men ikke på monitoren, eller har jeg misforstået dig?

> [...]

ja hvis jeg sætter min monitor til dvi udgangen som "de" siger og min
projektor til vga udgangen så er der kun billede på projektoren.

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 21:43

Thomas Larsen skrev:

> ja hvis jeg sætter min monitor til dvi udgangen som "de" siger og min
> projektor til vga udgangen så er der kun billede på projektoren.

Ja, så er jeg blank. Måske kan det have noget at gøre med den opløsning
du kører på din monitor. Har du prøvet at stille den ned? Det er muligt
at G550 ikke kan sende billedet til begge skærme hvis opløsningen er
stillet for høj, men et G400 Max ville nu bare drosle opløsningen ned
til en passende størrelse. Jeg ved ikke om G550 også selv gør det.

Madsen.