E-Mail
webnoob 5265
Web mail
Fra : news text

Dato : 20-05-03 18:12

Jeg kører Mercury mailserver på min server.

Jeg ville gerne kunne tjekke mail via min hjemside, der ligger på min egen
web-server (apache+php).

Jeg har prøvet forskellige .php løsninger men kan ikke få nogle af dem til
at virke.

Jeg har ikke den store forstand på dette - men er det noget med, at .php
scriptet skal passe sammen med mail-serveren? Eller burde det bare virke med
det samme?

I princippet er jeg stort set ligeglad med hvordan web-mailen ser ud - bare
det virker.

Giv mig venligst nogle gode råd og evt. anbefalinger af .php løsninger.

På forhånd tak.

Dahl

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-05-03 18:37

"news text" <ingen@invalid.dk> writes:

> [...]
> det virker.
>
> Giv mig venligst nogle gode råd og evt. anbefalinger af .php løsninger.

Jeg har prøvet Squirrelmail (www.squirrelmail.org) og IMP
(http://www.horde.org/imp/) - begge er skrevet i PHP.

/Rasmus

I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think
otherwise. Yet they do. People think I'm a nice guy, and the fact is
that I'm a scheming, conniving bastard who doesn't care for any hurt
feelings or lost hours of work if it just results in what I consider
to be a better system.
- Linus Torvalds

Fra : Gunner Dahl

Dato : 20-05-03 20:16

> Jeg har prøvet Squirrelmail (www.squirrelmail.org) og IMP

Jeg har nu prøvet flere forskellige løsninger, bl.a. squirrelmail og
feriepost...

Jeg kan nemt få en logonskærm frem - men jeg kan ikke få lov at logge på.

Hvad mon der er galt

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-05-03 20:27

"Gunner Dahl" <ingen@invalid.dk> writes:

> Jeg har nu prøvet flere forskellige løsninger, bl.a. squirrelmail og
> feriepost...
>
> Jeg kan nemt få en logonskærm frem - men jeg kan ikke få lov at logge på.
>
> Hvad mon der er galt

Hvilken webserver, hvilket OS, hvilken PHP-version.

Hvad står der i dine logfiler? Hvilket authentication-system bruger du?

Hvilken IMAP/POP3-server? Virker denne udenom webmail?

Hvilken SMTP-server? Virker denne udenom webmail?

/Rasmus

Beware of bugs in the above code;
I have only proved it correct, not tried it.
- Donald Knuth

Fra : Gunner Dahl

Dato : 20-05-03 20:44

> [...]
>
> Hvilken IMAP/POP3-server? Virker denne udenom webmail?
>
> Hvilken SMTP-server? Virker denne udenom webmail?

Egentlig ville jeg gerne have webmailen til at virke på min egen server som
er:
apache webserver + php 4.3.1 på win2ksp3
min mailserver er mercury/32

Min server virker helt almindeligt som det skal - både med web, php og
mail/smtp.
Så vidt jeg ved bruger jeg min egen smtp-server på min egen ip (kan man
det) - ellers er det teleDK´s smtp jeg bruger.

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med mine logfiler og
authentication-system...
Måske er det derfor der er noget galt.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-05-03 21:40

> Egentlig ville jeg gerne have webmailen til at virke på min egen server som
> er:
> apache webserver + php 4.3.1 på win2ksp3
> min mailserver er mercury/32

Jeg kender ikke mercury og har aldrig prøvet det nævnte programmel på
Windows.

> Min server virker helt almindeligt som det skal - både med web, php og
> mail/smtp.

Kan du bruge IMAP? Nogle få webmailsystemer (IMP vistnok) kan bruge
POP3, men ellers er IMAP det mest almindelige - og klart det bedste
til webmail.

> Så vidt jeg ved bruger jeg min egen smtp-server på min egen ip (kan man
> det) - ellers er det teleDK´s smtp jeg bruger.

Hvis du bruger din egen er det fint. TDC's kan vel også bruges, men
det er lidt mere elegant at bruge en lokal (aht. latenstid).

> Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med mine logfiler og
> authentication-system...

Mht. authentication-system, så er Windows vel svaret (men der kan jeg
ikke hjælpe dig).

Apache har fejllog og access-log - der står formentlig noget i dem -
måske de fortæller noget om, hvorfor det går galt.

/Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka

Fra : Dino

Dato : 20-05-03 22:18

Den 20-5 2003 skrev news text i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kører Mercury mailserver på min server.

<klip>

> I princippet er jeg stort set ligeglad med hvordan web-mailen ser ud
> - bare det virker.

Det er et OSS i/på(?) Mercurys mail-liste. Du kan søge i arkivet efter
"web interface" i subject, på <URL:http://bama.ua.edu/cgi-bin/wa?S1=pmail&X=->

--
Dino

Verdens største samling af danske