SMS Rapport
Fra : Jimmy

Dato : 20-05-03 17:48

Hej

Man kan slå den feature til, at man får en SMS, når modtager har modtaget en
SMS.

Men kan man, som modtager, slå dette fra, så afsender ikke får denne SMS
retur?

Mvh
Jimmy

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-05-03 17:58

Jimmy skrev:

>Men kan man, som modtager, slå dette fra, så afsender ikke får denne SMS
>retur?

Nej.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Søren C

Dato : 20-05-03 21:12

> Nej.

Hmm jeg kan da slå rapporter fra på min Nokia 3310 med telmore
abbonnement....

Venligst

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-05-03 21:27

"Søren C" <master.clio@12move.dk> wrote in

> Hmm jeg kan da slå rapporter fra på min Nokia 3310 med telmore
> abbonnement....

Nej, ikke så afsenderen ikke får rapport om at du har modtaget den.
Du kan slå fra så du ikke selv får den når du sender.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-05-03 21:29

Søren C skrev:

>Hmm jeg kan da slå rapporter fra på min Nokia 3310 med telmore
>abbonnement....

Læs spørgsmål og svar igen

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Søren C

Dato : 21-05-03 05:25

> Læs spørgsmål og svar igen

Ja undskyld jeg sov vidst...

Venligst

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 20-05-03 18:02

"Jimmy" skrev i en meddelelse news:V%sya.80$sn5.78@news.get2net.dk...
> Men kan man, som modtager, slå dette fra, så afsender ikke får denne SMS
> retur?

Nope! - Kun ved at have telefonen slukket eller fyldt op så man slet ikke
modtager beskeden....
Må jeg have lov til at spørge hvorfor du vil kunne det? I så fald: Hvorfor?

Hygge...
Daniel

Fra : Jimmy

Dato : 20-05-03 19:32

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrupNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in message

> Nope! - Kun ved at have telefonen slukket eller fyldt op så man slet ikke
> modtager beskeden....

Æv.

> Må jeg have lov til at spørge hvorfor du vil kunne det? I så fald:
Hvorfor?

Ja da.
Det er fordi jeg læser til eksamen og har andet at lave end at svare på alle
mulige SMS.
Når folk så ringer eller sender en ny SMS med at de ved jeg har læst den og
jeg er dum fordi jeg ikke svarer bliver jeg sq lettere irriteret.

Det forekommer mig af folk at blive anvendt som overvågning, hvilket jeg
synes er super ufedt.

F.eks. også min veninde, som sendte en SMS til en fyr og modtog et svar kl
04:35 lørdag nat.
Derudaf konkluderede hun, at han lige var kommet hjem fra byen.
Den slags overvågning gider jeg ikke deltage i.

Jeg har det på samme måde med de tosser der beder deres postprogram om at
sende svar når modtager har læst beskeden.
Jeg ville aldrig overveje at give mit postprogram lov, når det spørger!

Mvh
Jimmy

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 20-05-03 20:21

"Jimmy" skrev i en meddelelse news:Wwuya.103$PT5.69@news.get2net.dk...
> [...]
og
> jeg er dum fordi jeg ikke svarer bliver jeg sq lettere irriteret.

Hehe... Jeg har også kendt nogle stykker der var sådan. Altså hvis man ikke
lige svarede _med det samme_ så får man en besked til med "hvorfor svarer du
ikke? er du sur?" osv..... Så venter man bare lidt længere med at svare....

> Det forekommer mig af folk at blive anvendt som overvågning, hvilket jeg
> synes er super ufedt.

Tja.... Jeg bruger da også rapporten selv for at vide om beskeden er
afleveret eller ej. Så kan man jo i hvert fald gætte sig til at hvis ikke
den er afleveret, så bliver der heller ikke svaret! Jeg begynder dog
ikke at tæppebombe folk hvis ikke de svarer prompte. - Og dog! Men det er
kun til mine gode venner, som ved det er for sjov (og som også kan ta'
det).......

Hygge...
Daniel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-05-03 21:28

Jimmy skrev:

> [...]
>Når folk så ringer eller sender en ny SMS med at de ved jeg har læst den og
>jeg er dum fordi jeg ikke svarer bliver jeg sq lettere irriteret.

At den er afleveret betyder da ikke at den er læst?! Det betyder blot,
at telefonen er tændt, og at der står "1 besked modtaget" i displayet.

>Det forekommer mig af folk at blive anvendt som overvågning, hvilket jeg
>synes er super ufedt.

Forklar dine kammerater det. Der kan sagtens gå lang tid før jeg
svarer, enten fordi jeg ikke vil/kan på det pågældende tidspunkt,
eller fordi jeg simpelthen ikke har min telefon på mig.

>F.eks. også min veninde, som sendte en SMS til en fyr og modtog et svar kl
>04:35 lørdag nat.
>Derudaf konkluderede hun, at han lige var kommet hjem fra byen.

Det var da en mærkelig konklussion, det kan hun da ikke være sikker
på.

>Den slags overvågning gider jeg ikke deltage i.

Folk kan da tro og konkludere hvad de vil, hvis det er på så spinkle
grundlag.

>Jeg har det på samme måde med de tosser der beder deres postprogram om at
>sende svar når modtager har læst beskeden.
>Jeg ville aldrig overveje at give mit postprogram lov, når det spørger!

Det gør jeg nu heller ikke, men en notits om at beskeden er LÆST, er
nu heller ikke det samme som at beskeden er MODTAGET.

PS! Held og lykke med dine eksaminer!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 21-05-03 05:59

> At den er afleveret betyder da ikke at den er læst?! Det betyder blot,
> at telefonen er tændt, og at der står "1 besked modtaget" i displayet.

Ja, jeg kan heller ikke se problemet.
I min verden er der også stor forskel på 'afleveret' og 'læst'.
Og desuden svarer jeg på mine SMS og mails når JEG har tid.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-05-03 12:07

Fischer skrev:

>Ja, jeg kan heller ikke se problemet.

Enig!

>I min verden er der også stor forskel på 'afleveret' og 'læst'.

Meget!

>Og desuden svarer jeg på mine SMS og mails når JEG har tid.

Meget enig!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-05-03 18:47

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> SMS.
> Men kan man, som modtager, slå dette fra, så afsender ikke får denne SMS

Nej og jo.

Der er ingen indstillinger i menerne men hvis du anskaffer dig en MEGET
gammel telefon fra før den tid så
vil den være så forældet at den ikke vil kunne forstå at svarre på denne
anmnodning og modtageren vil ikke
få at vide om du har modtaget hans besked. Den vil så konstant stå som
afventer i hans rapporter indtil den er så forældet
at netværket sletter den.

Men du er advaret. Det skal være en MEGET gammel telefon.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 20-05-03 20:05

"Steven Nybo Andersen" skrev i en meddelelse
> [...]
> få at vide om du har modtaget hans besked. Den vil så konstant stå som
> afventer i hans rapporter indtil den er så forældet

Æh? Så vidt jeg ved har det da ikke noget med telefonen at gøre. Det er da
netværket der, når beskeden er afleveret, giver besked tilbage til
afsenderen. Dvs. hvis telefonen ikke vil kunne besvare denne anmodning,
ville netværket vel prøve at aflevere beskeden til den hele tiden (eller
opgive).....?

Hygge...
Daniel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-05-03 21:17

Daniel Alstrup skrev:

>Æh? Så vidt jeg ved har det da ikke noget med telefonen at gøre. Det er da
>netværket der, når beskeden er afleveret, giver besked tilbage til
>afsenderen.

Hvornår ved netværket, at beskeden er afleveret? Det ved netværket,
når telefonen melder, at den er modtaget!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 20-05-03 23:48

"Lasse Hedegaard" skrev i en meddelelse
> Hvornår ved netværket, at beskeden er afleveret? Det ved netværket,
> når telefonen melder, at den er modtaget!

Yes, deri er vi enige! Men en hvilken som helst mobil der kan modtage
sms-beskeder, kan vel også fortælle netværket at nu har den fået den? Ellers
vil netværket jo ikke vide at den er afleveret, og derfor prøve at aflevere
den igen og igen indtil den timer out (vist for det meste efter 3 dage)...
og resultatet deraf vil være at man modtager samme besked utallige gange!? -
og det er vel ikke særlig hensigtsmæssigt.

Hygge...
Daniel

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 21-05-03 02:19

> [...]
> afsenderen. Dvs. hvis telefonen ikke vil kunne besvare denne anmodning,
> ville netværket vel prøve at aflevere beskeden til den hele tiden (eller

Med mindre at Telias net ikke supporterer den slags rapporter eller at der
havde været tekniske problemer er jeg meget
sikker i min sag. Min ven har nemlig et Telianummer som jeg en aften sendte
til
da han havde fået en ældgammel Bosh-telefon der skulle bruges til noget
andet.
Hver gang jeg sendte til den stod rapporten på min 7650 som AFVENTER.
Men så sendte jeg til hans 7650 som er på Telmores net lige som min og vupti
de viste at de var modtaget med det samme. Så medmindre der har været
tekniske
problemer så er jeg ret sikker på at det var fordi at BOSHen ikke kunne
finde ud af at
svare på anmodningen. Funktionen med at sende beskeden igen og så at sende
rapporterne
er to forskellige og virker (eller virker ikke) uafhængig af hinanden sådan
som jeg ser det.
F:eks. har Sonofon store problemer (de har haft ihvertfald) med at få
rapporter til at fungere
på ønsket vis.Nu er jeg heldigvis ikke Sonofo nkunde længere så jeg ved ikke
om de har fået dem løst nu.

Steven.