Nyværdi Suzuki SV 650S
Fra : Thajs Aspeklint

Dato : 20-05-03 17:29

Hejsa,

er der nogen der vil hjælpe mig med at finde nyværdien for ovennævnte mc.
Jeg skal bruge nyværdien for årgang;
'99
'00
'01

Takker

Mvh.
Thajs

Fra : HardKaare

Dato : 20-05-03 17:46

Var det ikke 80K i '99, og 90k i '00 ?

Det mener jeg.

--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 20-05-03 18:07

"Thajs Aspeklint" skrev i meddelelsen news:badl1f$hna$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> er der nogen der vil hjælpe mig med at finde nyværdien for ovennævnte mc.
> Jeg skal bruge nyværdien for årgang;
> '99
79.995,-

> '00
89.995,-

> '01
96.995,-

Priserne er set i mc-revyen.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : John

Dato : 20-05-03 18:59

"kenn@diversion.dk" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Priserne er set i mc-revyen.

Som desværre ikke altid passer, dette gælder både teknisk data og priser :-/

John

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 20-05-03 19:40

Hejsa

"kenn@diversion.dk" <kenn@nospam.dk> wrote in message
> 79.995,-

> 89.995,-

> 96.995,-

Ouhh.. jeg mener de 96.995 for K3 modellen, og 92.995 (eller var der det
91.995) for K2 modellen (som i år koster 89.995)
resten af årene kender jeg ikke..

-steffen

Fra : Armand

Dato : 20-05-03 21:59

Steffen Rasmussen <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> skrev i en
> [...]
>
> Ouhh.. jeg mener de 96.995 for K3 modellen, og 92.995 (eller var der det
> 91.995) for K2 modellen (som i år koster 89.995)

Eftersom at priserne sikkert er til for at tilfredsstille et
forsikrings-selskab, skal det lige påpeges at årgangene ikke behøver at
matche "ny-årgangene"!
En ikke solgt 99'er kan således godt være solgt til samme pris i '00,
hvilket vil være den årgang der fremgår af reg.attesten - Derved har den
været billigere end umiddelbart antaget!
Som gældende for K-designationen (K= årg 2000 og efterfølgende tal skal
lægges til for at give årgangen) havde Suzuki også et system før
årtusindeskiftet; men systematikken deri har jeg desværre glemt (ANYONE?).
Når man søger "årgangs-priser, bør det være relateret til denne designation
:-|

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 20-05-03 22:31

On Tue, 20 May 2003 22:58:38 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Som gældende for K-designationen (K= årg 2000 og efterfølgende tal skal
>lægges til for at give årgangen) havde Suzuki også et system før
>årtusindeskiftet; men systematikken deri har jeg desværre glemt (ANYONE?).

"stigende" bogstaver i alfabetet

1990 - L
1991 - M
1992 - N
1993 - P
1994 - R
1995 - S
1996 - T
1997 - V
1998 - W
1999 - X
2000 - Y
2001 - K1
2002 - K2
2003 - K3

--
-Michael

Fra : Thajs Aspeklint

Dato : 21-05-03 06:04

Hejsa,

tak for alle svarene....så må jeg lige have et tilbud fra forsikringen
hurtigst muligt

Thajs

Fra : Armand

Dato : 21-05-03 15:18

> [...]
> On Tue, 20 May 2003 22:58:38 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> .........systematikken deri har jeg desværre glemt (ANYONE?).

Fedest!
Og nummereringen er til at læse i stelnummeret, ikke?

/
Armand.

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 21-05-03 07:01

Hejsa

> En ikke solgt 99'er kan således godt være solgt til samme pris i '00,
> hvilket vil være den årgang der fremgår af reg.attesten - Derved har den
> været billigere end umiddelbart antaget!

Ok, det er rigtigt tidligt på morgenen men jeg har læst sætningen 2 gange nu
og fatter stadig ikke noget (og ja, jeg ville gerne have sovet lidt
længere)..
Mener du at f.eks en '99 (x'er) i år 2000 sælges til samme pris som '99
(x'eren) blev solgt til i 1999 ? (hvilket jo umiddelbart lyder meget
logisk),

Men er under alle omstændigheder nogle store spring der er i priserne fra 99
og op til f.eks 2001.

Hvor lang tid har suzuki kørt med det med at sænke prisen på sidste års
model (i Sv'eren tilfælde 3.000 kr), for med de prissætninger de tidligere
har kørt med må det have været nok at blot sælge maskinen til samme pris som
den havde sidste år, på trods af den nye årgangs "fortræffeligheder"

-steffen

Fra : Armand

Dato : 21-05-03 15:41

> Hejsa
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Ok, det er rigtigt tidligt på morgenen men jeg ... fatter .. ikke noget

> Mener du at f.eks en '99 (x'er) i år 2000 sælges til samme pris som '99
> (x'eren) blev solgt til i 1999 ? (hvilket jo umiddelbart lyder meget
> logisk),

Lige netop!

> Men er under alle omstændigheder nogle store spring der er i priserne fra
99
> og op til f.eks 2001.

Og derfor er der heller ingen grund til at opgive prisen på sin
2000'er-indregistrerede X-model som værende en Y-models!

> [...]
som
> den havde sidste år, på trods af den nye årgangs "fortræffeligheder"

Suzuki plejer at være billige nok og SV'eren har fra starten været et scoop.
Siden er den steget støt i pris igennem årene, hvorved forgangne års
restmodeller indtil i år har "solgt sig selv"
Jeg tror at grunden til at Suzuki denne gang sætter prisen ned, skyldes at
den nye er taget hjem til den lave(?) pris som de er, og at sidste års model
p.g.a. de markante(!) forskelle ved K3'eren derved ikke længere regnes for
så attraktiv/sælgelig til den oprindelige pris :-/
Og så har man til det sidste måske også sat prisen rigeligt op på den
populære model, hvorved der vil være rigeligt profit at nedsætte af :-/

--
Armand