Afløb i vådrum
Fra : Brian Matzon

Dato : 20-05-03 16:54

Hejsa

Fik for nyligt at vide at alle "nyere" (kender ikke præcis skæringsdato)
afløb i vådrum, skal have en gummi fuge omkring risten - kan dette passe?

/Brian Matzon

Fra : Per H

Dato : 20-05-03 17:09

On Tue, 20 May 2003 17:54:17 +0200, Brian Matzon <brian@matzon.dk>
skrev:

J men ikke kun omkring risten.

det er vådrumsreglerne der skal overholdes.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Brian Matzon

Dato : 20-05-03 19:40

Per H wrote:
> On Tue, 20 May 2003 17:54:17 +0200, Brian Matzon <brian@matzon.dk>
> skrev:
>

> J men ikke kun omkring risten.
>
> det er vådrumsreglerne der skal overholdes.
ok, tak - hvor kan jeg få fat i de regler? - prøvede ds.dk, men koster
jo alt sammen penge!
Fandt dog denne pdf:
http://www.alfix.dk/fax/vadrum_sort_dk.pdf

Problemet er at jeg ikke kan se om der er en indvendig fuge... det
eneste jeg kan ser er:

klinker klinker klinker klinker
klinker
klinker
klinker
klinker

Fra : Per H

Dato : 20-05-03 21:17

On Tue, 20 May 2003 20:40:22 +0200, Brian Matzon <brian@matzon.dk>
skrev:

>ok, tak - hvor kan jeg få fat i de regler? - prøvede ds.dk, men koster
>jo alt sammen penge!
>Fandt dog denne pdf:
>http://www.alfix.dk/fax/vadrum_sort_dk.pdf

ja og der bliver det fint beskrevet.

>Problemet er at jeg ikke kan se om der er en indvendig fuge... det
>eneste jeg kan ser er:

der _skal_ ikke være gummifuge ved risten.
Det er kun i bevægelige samlinger man bruger gummi( cilikone)

Men den gummihud jeg omtaler, skal ligge neden under fliserne i
vådsonen. Men du skal vel ikke brække gulvet op for at sikre dig??

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Brian Matzon

Dato : 20-05-03 19:49

Per H wrote:

> On Tue, 20 May 2003 17:54:17 +0200, Brian Matzon <brian@matzon.dk>
> skrev:
>

> J men ikke kun omkring risten.
>
> det er vådrumsreglerne der skal overholdes.
prøver lige igen - gik ged i afsending...

Kanon - Tak, men hvor finder jeg det reglement?
Prøvede ds.dk, men koster penge...

Jeg kan ikke se nogen gummifuge, men der kan vel godt være en indvendigt?
Jeg kan kun se (set ovenfra):

KKKKKKKKKKKKKKKKK
KK KK
KK FFFFFFFFFFF KK
KK F F KK
KK F RRRRRRR F KK
KK F R R R R F KK
KK F R R R R F KK
KK F RRRRRRR F KK
KK F F KK
KK FFFFFFFFFFF KK
KK KK
KKKKKKKKKKKKKKKKK

Hvor K er klinker, F er mørtel fuge, og R er rist

Håber at man kan tyde mit forsøg på at tegne en rsit med ascii tegn :/

/Brian Matzon

Fra : Morten DH

Dato : 21-05-03 21:21

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> skrev i en meddelelse
> Kanon - Tak, men hvor finder jeg det reglement?
> Prøvede ds.dk, men koster penge...

Dit lokale bibliotek - Spørg efter "By og byg Anvisning 200 - Vådrum" den
kan lånes i 30 dage helt gratis ellers kan bogen købes for 190DKK i handlen