noob
Fra : Martin

Dato : 20-05-03 14:36

hej NG

Jeg vil gerne til at lave noget hjemmesider. Hvad kan i anbefale at bruge
som udviklignsværktøj. Det skal bruges til at lave noget professionelt. Man
kan jo ligeså godt starte højt :)

havde tænkt på at lave noget i asp. Men kan man ligeså godt lave det i
asp.net? Det er njo det nyeste (?!) Hvad skal man så udvikle i?

Nogen forslag er velkomne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-05-03 14:47

"Martin" <borglumFJERNDETHER@mail.dk> writes:

> Jeg vil gerne til at lave noget hjemmesider. Hvad kan i anbefale at bruge
> som udviklignsværktøj. Det skal bruges til at lave noget professionelt. Man
> kan jo ligeså godt starte højt :)

Da dette jo er d.e.i.w.html, så regner jeg med at det er html-udvikling.
Personligt bruger jeg Emacs, og jeg har hørt at notepad også kan bruges.

Jeg hører mange der bruger HTML-Kit og Stone's Webwrite. Den sidste er dansk
og gratis at registrere for private. Hvis du vil bruge den professionelt,
så er den vist stadig billig. TSW-WebCoder er vist også populær ... der
er en liste over web-editors på HTML.dk.

<URL:http://www.xemacs.org/>
<URL:http://www.chami.com/html-kit/>
<URL:http://www.webwriter.dk/>

<URL:http://www.html.dk/software/editorer/>

> havde tænkt på at lave noget i asp. Men kan man ligeså godt lave det i
> asp.net? Det er njo det nyeste (?!) Hvad skal man så udvikle i?

Det er nok nærmere et spørgsmål for d.e.i.w.serverside.asp
Jeg ville bruge PHP, men det er nok mest en smagssag.

> Nogen forslag er velkomne

Andre er ikke? :)

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-03 14:49

Martin skrev:

> Jeg vil gerne til at lave noget hjemmesider. Hvad kan i
> anbefale at bruge som udviklignsværktøj. Det skal bruges til
> at lave noget professionelt. Man kan jo ligeså godt starte
> højt :)

Jeg foretrækker Macromedias Homesite - glimrende program med
farvekodning af asp, css, vb.net, c#.net mm.

Hvis pungen er til det kan du overveje Visual Interdev eller
Dreamweaver. Visual Interdev er stærk i forhold til
programmeringsdelen (asp eller asp.net) af en hjemmeside, mens
Dreamweaver er et af de bedste grafiske programmer til webdesign
generelt.

Spørgsmålet handler egentlig ikke om html, så jeg sætter opfølgning
til webdesigngruppen.

NB: Prøv at vælge et mere beskrivende emne næste gang.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-05-03 16:20

"Martin" <borglumFJERNDETHER@mail.dk> wrote in

> havde tænkt på at lave noget i asp. Men kan man ligeså godt lave
> det i asp.net? Det er njo det nyeste (?!) Hvad skal man så
> udvikle i?

PHP har en nyere version end der findes af ASP - derudover har
udgivelsesdatoer intet at sige når man ser på hvad der er bedst af de
to.

Men det skal vist over i
dk.edb.internet.webdesign.serverside(.asp/.php)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at