Kanuni Mz 251 er der noget at udsætte?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-03 14:05

Jeg har fulgt trådene vedr. Mz'ere, og er lidt i tvivl om man generelt
fraråder Kanuni Mz'ere.
Er det sådan at man ikke skal købe tyrkisk-producerede Mz'ere endnu?

vh Flemming Rubini

--
Der savner en 250 Mz'er. Har kig på Kanuni Mz 251 Meriç eller CZ 180

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 20-05-03 14:36

Test af CZ 180 kan ses på www.politiken.dk/biler

"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
meddelelse

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 20-05-03 14:47

Jeg har set et par stykker af Kanunierne, og de virker helt OK. Med det
forbehold, at der er tale om en meget gammel konstruktion, med tilhørende
gamle egenskaber. Reservedele er nogenlunde lige så nemt/svært som MZerne -
Mange dele passer, og kan derfor fås gennem MZ klubben. Hvordan det ser ud
med reservedelssituationen ved importøren har jeg ingen ide om, men da der
kun er importeret ganske få kunne man nemt få den ide, at det ikke er alt
for godt. MMen der er det jo ikke bedre med CZ iøvrigt - Min fornemmelse er,
at Kanunien er bedre end CZ'en, og at ingen af dem er på samme niveau som
tilsvarende japanere. Men det er selvfølgeligt heller ikke nemt at finde
noget med få km brugt til samme pris som du kan få en MZ/Kanuni/CZ til.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-03 15:05

Edvard Korsbæk <info@bb-soft.dk> wrote:

> Min fornemmelse er,
> at Kanunien er bedre end CZ'en, og at ingen af dem er på samme niveau som
> tilsvarende japanere.

Tilsvarende japanere? Er det fx Honda 250?

vh Flemming Rubini

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 20-05-03 15:18

Jeg havde nu forestillet mig 'Et eller andet' på 350 - 500 ccm, men med de
nye regler for kørekort kan jeg godt se at udvalget er noget anderledes end
det var tidligere.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-03 15:36

> [...]

> nye regler for kørekort kan jeg godt se at udvalget er noget anderledes end

Øh jeg er ikke helt med. Mit kørekort er fra '88 hvis det er det du
tænker på.

Valget af mc skyldes overvejelser om bedst og billigst pr. kubik.

vh Flemming Rubini

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 20-05-03 15:55

Find en Suziki GS 450 eller lignende - Bedre motorcykel, samme pris

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-03 17:14

"Edvard Korsbæk" <info@bb-soft.dk> skrev i en meddelelse
> Find en Suziki GS 450 eller lignende - Bedre motorcykel, samme pris

Samme pris?
Det er vist ikke rigtigt? Man kan få en ret ny CZ180 for samme pris som man
skal give for en tudsegammel - og totalt nedslidt GS450, og Suzuki er ikke
just kendt for deres billige reservedele.

Øv iøvrigt lige noget citatteknik, evt. her:

Rittig

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-03 15:05

John de Summer-Brason <brason@get2net.dk> wrote:

> Test af CZ 180 kan ses på

<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=248417>

Tak for hjælpen.

vh Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-03 16:57

> Test af CZ 180 kan ses på www.politiken.dk/biler

CZ er Tjekkisk produceret... Før 1991 som en del af Jawa-koncernen...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Moller

Dato : 20-05-03 15:16

> Jeg har fulgt trådene vedr. Mz'ere, og er lidt i tvivl om man generelt
> fraråder Kanuni Mz'ere.
> Er det sådan at man ikke skal købe tyrkisk-producerede Mz'ere endnu?

hmmm, det kan diskuteres... har hørt historie omkring støbninger osv..
af motorblokken, men det er jo også gældene for Indiske Enfiel, og CZ..

Omkring reservedelene, så vidt jeg kan se på det hele, så er det mest
kaburatoren som er skiftet ud, og El-systemet der er skiftet... men jeg har
ikke hørt nogen historie om at de skulle ha de samme fejl, som den
elektroniske tænding havde på de første 251'ere...

Dele er lette så længe det er dem som matcher de orignale... men ser ud
til at www.mz-b.de også har dem til kanuni, så mon ikke det er samme billige
lette tilgående dele :)

VH
Lars Molnit

> Der savner en 250 Mz'er. Har kig på Kanuni Mz 251 Meriç eller CZ 180

hvorfor CZ ????? du kan ikke lægge de 2 maskiner sammen, hvis du skal
vælge mellem MZ 251 og noget andet er det da Jawa Bluestile 350... ikke
CZ180, den er jo 5-6kilo billigere, og skal den i en katagori, skal den jo
høre under en Geyle dræber, eller hva de dersens max 85km/t racere heder.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-03 19:07

Moller <news@molnit.com> wrote:

> [...]
> høre under en Geyle dræber, eller hva de dersens max 85km/t racere heder.

Du har ret, det er to helt forskellige markedssegmenter.

Valget står formentlig mellem en brugt Mz251 og Jawa i den rækkefølge
tænker jeg til omkring en ny CZ pris, derfor sammenligningen.

vh Flemming Rubini