Hjælp: Speedometerdrev på Katana
Fra : PappaJap

Dato : 20-05-03 13:52

Hej Gruppe,

Jeg har netop anskaffet mig en brugt Suzuki Katana AY50W '98'er med et
defekt speedometer. Ifølge sælger er speedometeret røget nede ved selve
hjulnavet (kablet er vist intakt).

Er det mon et nyt speedometerdrev der skal til?
Hvor svært er det at skifte?

Mvh PappaJ

Fra : pizza

Dato : 20-05-03 14:25

"PappaJap" skrev d. 20-05-03 13:52 dette indlæg :
> [...]
selve
> hjulnavet (kablet er vist intakt).
>
> Er det mon et nyt speedometerdrev der skal til?

jeg har selv samme model jeg har ødelagt 3 speedometer drev indtil
videre, det er åbenbart en svaghed på denne model, du kan købe et nyt
ved thansen koster 149,- men du kan også være at du er heldig og det kun
er pladen på selve drevet der er gået løs den kan man godt banke så den
sidder fast igen, men ellers er det bare og se om splitten der går fra
drevet ind i rillen på fælget er knækket af i så fald skal der en ny
på...

hilsen pizza

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 20-05-03 15:41

"PappaJap" <pappajap@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> hjulnavet (kablet er vist intakt).
>
> Er det mon et nyt speedometerdrev der skal til?

Det er det næsten helt sikkert. Det er en svaghed katanaen har fik jeg at
vide ved forhandlern. Min katana havde kørt lidt over 10000 km da drevet
røg. Prisen for et orginalt 230 kr. eller 249. gav jeg i januar måned

> Hvor svært er det at skifte?

Det er ikke så svært at skifte. Du skal afmontere forhjulet. skruge
speedometerkablet af.
så kan du bare tag drevet af.

mvh. Thomas

Fra : PappaJap

Dato : 22-05-03 06:44

> [...]
> hjulnavet (kablet er vist intakt).
>
> Er det mon et nyt speedometerdrev der skal til?

Tak for svarene! Fik et nyt drev med posten igår (fra Thansen). Det tog 5
minutter at montere og nu virker det.

// PappaJ