Toldsyn/ej ?
Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-03 12:38

Hejsa NG

Nu har jeg læst lidt på nettet, og jeg har jo prøvet før, men jeg kan sq
ikke huske det ;o(
Skal man til toldsyn ?

jeg husker det således:

blanket til T&S
alm syn
betale afgift
få plade på
afgiftssyn

er jeg helt gal på den, der var en dk hjemmeside hvor det stod pisse godt,
men kan ikke huske siden nu, og jeg har ikke booket den ;o(

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Martin

Dato : 20-05-03 12:32

Ja ! den skal til told syn, og det ligger dér hvor du her skriver alm. syn

det syn der er valgfrit, er afgifts-syn'et
Martin

Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-03 13:02

> Ja ! den skal til told syn,

Hmm ok, så er det bare min husker der er lidt sløv

> og det ligger dér hvor du her skriver alm. syn

Yes den var jeg med på

> det syn der er valgfrit, er afgifts-syn'et

That i knew 2

Fra : Torben Hansen

Dato : 20-05-03 13:08

Hej Morten!!

Lad være med at sætte/ hente plader før du har fået den endelige pris fra
Told og skat. Når du har sat plader på , Kan du ikke trække pengene tilbage,
hvis de forlanger formeget i afgift. Desuden skal du have lavet et toldsyn
sammen med det alm. syn Inden du betaler pengene til Told og skat.

Spørg blot mig, jeg har lige været heeleeeeeeeee møllen igennem, og det
tager tid kan du tro

Hvad er det for en cykel du skal betale afgift af????

God fornøjelse

Hilsen Torben Hansen
Vejle
Ducati 916

Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-03 13:49

> [...]
> hvis de forlanger formeget i afgift. Desuden skal du have lavet et toldsyn
> sammen med det alm. syn Inden du betaler pengene til Told og skat.

Det gjorde jeg sidst, hvis man nu bare VIL ha cyklen så gør det jo ingen
forskel

> Spørg blot mig, jeg har lige været heeleeeeeeeee møllen igennem, og det
> tager tid kan du tro

Ja jeg gjorde det samme med min GPZ750 men det er vel 1½år siden nu !

> Hvad er det for en cykel du skal betale afgift af????

Hehe, det er en ganske alm xj600 model 51J fra 88
Men DR'en skal jo sælges før jeg kan betale afgiften.. sååå...

> God fornøjelse

Tak tak

Fra : PAJ

Dato : 20-05-03 13:08

Først skal alle formularerne være ordnet

Så skal man til toldsynet

Alm. syn kan udføres i samme arbejdsgang

Så skal afgiften betales hos T & S

og derefter kan du få (købe) en nummerplade på
motorkontoret

mvh
PAJ

Fra : Richard

Dato : 20-05-03 15:47

Morten Juel wrote:
> Nu har jeg læst lidt på nettet, og jeg har jo prøvet før, men jeg kan sq
> ikke huske det ;o(

> jeg husker det således:
> blanket til T&S

Den kan du evt. undgå og dermed spare lidt tid. I stedet finder du nogle
passende registreringer for din cykel i T&s' Modep-database over
hidtidige vurderinger, printer dem og tager dem med til T&S, når du skal
betale *depositum for reg.afgiften* (selve afgiften har du formelt først
betalt, når cyklen er endelig vurderet, hvad enten det sker uden eller
med *fremstilling til vurdering* (afgiftsyn, om du vil)).

Du kan i det mindste foreslå dit lokale toldkontor at gøre det på denne
måde; hos T&S i Nærum gør de det sådan nu. Men det forudsætter
naturligvis, at cyklen er kendt i systemet - og at du ikke har brug for
mere præcis forhåndsvurdering end du kan læse ud af vurderingerne i Modep.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade