'Glitch' i The Matrix
Fra : Andrew

Dato : 20-05-03 11:43

Hej

Jeg så denne fabelagtige film igen for 1000. gang - fuck den er for fed !
Men jeg lagde mærke til noget der lignede en fejl.
Det drejer sig om scenen hvor Neo for første gang møder Morpheus i rummet
med de store læderbetrukne stole og Morpheus går rundt i den ledeste
læder-frakke. Man ser Morpheus bagfra hvor hans ene arm hænger ned ad siden
på ham, mens hans venstre arm er bag ryggen på ham i en 90-graders vinkel. I
det næste klip hvor man ser Morpheus forfra er den selvsamme venstre arm
nede langs hans side og i klippet sekundet efter bagfra igen, så er armen
igen bag hans ryg.

Det er ikke mig der har overset en eller anden finesse i filmen, vel. Det må
da være en fejl ?!?!

Mvh Anders

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 20-05-03 12:13

Checkede lige efter, det finder sted fra ca. 24:55 til 25:00 minutter inde i
filmen (ok, så er man nørd, ikk?), og jo, den ser ud til at være god nok.
Opmærksomheden er lige røget under klipningen den dag.

Eller vi kan også sige det var en 'glitch' i matrix...

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 20-05-03 12:21

Er Matrix ikke også en af de film der har flest hovsaer??
Der er da godt nok mange der har fundet nogen i den hvis man søger på
nettet!

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-05-03 12:29

"Rasmus Madsen" <dieeckerasmus@hotmail.com> wrote in message
> Er Matrix ikke også en af de film der har flest hovsaer??
> Der er da godt nok mange der har fundet nogen i den hvis man søger på
> nettet!

Eeh ? En af de film mest flest hovsaer? Det tror jeg vist ik lige. Det er
nærmere en af de film med mindst! De fleste af de folk der har sagt de har
fundet nogen har alle været falske, det er først denne med Morpheus som kan
godtages! Hvis du snakker om film med flest hovsaer så skal du nok tjekke
nogle af de tidlgiere topics her i gruppen med navne som "Flest goofs i
film?" osv.

-Der er nok de første tusind film der har flere fejl end Matrix...

Mvh. Martin

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 20-05-03 12:43

Fair nok, men så kan det vel være fordi folk sætter større ære i at finde
dem i gode film.
På imdb er der da oplistet en god stak fejl!!!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-05-03 13:06

Titanic f.eks ( http://us.imdb.com/Goofs?0120338 )

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-05-03 13:13

Martin Ohlsson wrote:
> Det er først denne med Morpheus som kan godtages!

Og hvis man vil kan man sagtens bortforklare denne fejl da de jo som vi
ved kan bevæge sig MEEEEEGET hurtigt i Matrix :)

Tenz.

Fra : Gismo

Dato : 21-05-03 05:37

> [...]
> godtages! Hvis du snakker om film med flest hovsaer så skal du nok tjekke
> nogle af de tidlgiere topics her i gruppen med navne som "Flest goofs i

Nævn 4 ?

på moviemistakes.com ligger matrix nr 3 med 150 fejl, kun overgået af
spiderman med 152 og titanic med 165 fejl

Gismo

Fra : David T. Metz

Dato : 21-05-03 12:46

Gismo skriblede:

> på moviemistakes.com ligger matrix nr 3 med 150 fejl, kun overgået af
> spiderman med 152 og titanic med 165 fejl

Det siger jo mere om hvilke film folk gider lede efter fejl i end noget
andet. En stor del af de "fejl2 der nævnes er iøvrigt ikke goofs efter min
bedste overbevisning - efter en hurtig skimning.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Tim Christensen

Dato : 21-05-03 13:19

Gismo wrote:

> på moviemistakes.com ligger matrix nr 3 med 150 fejl, kun overgået af
> spiderman med 152 og titanic med 165 fejl

moviestakes.com er også kendt for at have utrolig mange fejl der reelt
ikke er fejl.

Mvh

Tim

Fra : Gismo

Dato : 21-05-03 14:29

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> moviestakes.com er også kendt for at have utrolig mange fejl der reelt
> ikke er fejl.

Har ikke læse hvilke fejl de har på deres side. Men tvivler på at Matrix er
en af de film med færest når de skriver 150. Tror den ligger oppe i toppen.

En fejl er en fejl og de er menneskeligt at lave ... Både matrix 1 og 2 er
alt for fede film .. så who cares ???

Gismo

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-05-03 16:03

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> escribió

> moviestakes.com er også kendt for at have utrolig mange fejl der
reelt
> ikke er fejl.

Gad vide om moviemistakesmistakes.com er registreret?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : zcully

Dato : 21-05-03 01:45

> Er Matrix ikke også en af de film der har flest hovsaer??
> Der er da godt nok mange der har fundet nogen i den hvis man søger på
> nettet!

Så prøv at se i Reloaded. Det er helt vildt.....

/Zcully

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-05-03 23:58

On Tue, 20 May 2003 13:21:10 +0200, "Rasmus Madsen"
<dieeckerasmus@hotmail.com> wrote:

>Er Matrix ikke også en af de film der har flest hovsaer??

Det er vel bare én af de film, der er set af flest nørder.

Jeg spottede også en fejl i Matrix Reloaded, efter Trinity laver et
SSH1CRC32-hack:

==
RTF-CONTROL> disable grid nodes 21 - 48
Warning: Disabling nodes 21-48 will disconnect sector 11 (27 nodes)
==

Node 21-48 er 28 nodes, ikke 27. Dog kan der være alle de sædvanlige
tilfælde, vi ikke kender til (fx en node er nede i forvejen eller
lignende).

[ovenstående er næppe nogen spoiler]

--
- Peter Brodersen

Fra : Erik Søe Sørensen

Dato : 22-05-03 03:30

Peter Brodersen wrote:
> [...]
>
> ==
> RTF-CONTROL> disable grid nodes 21 - 48
> Warning: Disabling nodes 21-48 will disconnect sector 11 (27 nodes)

Det kunne sagtens bare være en Obi-Wan fejl fra programmørens side...
Virkelighedens programmer er jo sjældent uden fejl.

(Off BY ONE - også kendt som stakit-problem-fejl:
http://info.astrian.net/jargon/terms/o/off-by-one_error.html )

- Erik

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-05-03 17:52

On Thu, 22 May 2003 04:30:09 +0200, Erik Søe Sørensen
<eriksoe@daimi.au.dk> wrote:

>Det kunne sagtens bare være en Obi-Wan fejl fra programmørens side...
>Virkelighedens programmer er jo sjældent uden fejl.

Der kan sikkert være mange plausible forklaringer, der passer ind. Vi
har jo set, at firmaet i første omgang heller ikke kan finde ud af at
vedligeholde deres servere :)

Jeg er enig i at mange goofs nogle gange forudsætter en lidt for
perfekt og fejlfri verden i første omgang. Det var mere blot for at
nævne, at det er typisk nørdet at spotte vilkårlige goofs.

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 20-05-03 12:30

Således skrev "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> i
dk.kultur.film Tue, 20 May 2003 13:13:15 +0200:

>Checkede lige efter, det finder sted fra ca. 24:55 til 25:00 minutter inde i
>filmen (ok, så er man nørd, ikk?),

Jeg vidste at jeg var på vej ud på et skråplan, da jeg var inde og se
Spy Game i sin tid.

Jeg sad og fandt TCO95-klistermærker på en monitor i baggrunden i en
scene, der skulle forestille at foregå i 1985.

Jeg var ellers lige så imponeret over at de havde fremskaffet en stak
IBM PS/2-maskiner, hvilket var nogenlunde realistisk.

Knud
--
Np: Skid Row - Slave To The Grind

Fra : Martin Helbo

Dato : 20-05-03 22:29

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg var ellers lige så imponeret over at de havde fremskaffet en stak
> IBM PS/2-maskiner, hvilket var nogenlunde realistisk.

De hedder nu OS/2

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Younes Leroul

Dato : 21-05-03 05:25

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> wrote
> De hedder nu OS/2

-Vel gør de ej. De hedder PS/2. OS/2 var operativsystemet fra IBM.

Younes Leroul

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 21-05-03 13:22

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 20-05-03 12:24

Således skrev "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> i dk.kultur.film Tue,
20 May 2003 12:43:20 +0200:

>Det er ikke mig der har overset en eller anden finesse i filmen, vel. Det må
>da være en fejl ?!?!

Det er en fejl.

<http://uk.imdb.com/Goofs?0133093>

Knud