Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
reservedele til G2?
Fra : Pia J

Dato : 20-05-03 11:14

Er der nogen der ved om man kan skifte fx LCD display på sit kamera? Selvom
jeg synes jeg har passet på, er det sket jeg har gået med det på maven og
glemt at vende det indad. Nu er det temmelig ridset, så man kan faktisk ikke
se ret meget på det i dagslys, og jeg kan ikke bedømme om motiverne er
skarpe før jeg kommer indenfor hvor der ikke reflekteres lys ned i
displayet. Ofte er de IKKE særlig skarpe. Manuel fokus kan jeg glemme alt
om.

Surt at sådan en detalje skal ødelægge kameraet, når resten virker. Og ja,
jeg kan ringe til den nærmeste fotobiks og spørge, men jeg synes sjældent
jeg får kvalificerede svar. Herinde er der måske ligefrem nogen der har haft
samme problem.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 20-05-03 15:06

Nå, så fik jeg efter mange forsøg endelig fat i PW-service og det koster
1600 plus moms for et nyt display, 936 hvis man selv tør binde an med at
sætte det i. Puha...

:Pia

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-05-03 21:14

> Nå, så fik jeg efter mange forsøg endelig fat i PW-service og det koster
> 1600 plus moms for et nyt display, 936 hvis man selv tør binde an med at
> sætte det i. Puha...

Det lyder ikke speciel billigt.. Et skud i tågen er, at dit kamera er
opbygget på ca. samme måde som mit, nemlig hvor der udenpå skærmen sidder
en plastikkasse / plastikplade? Det gør det på mit Olympus C-4000.. Måske er
du heldig at det blot er denne som er ridset? Jeg kender desværre ikke lige
til G2's opbygning, hvad angår skærmen bagpå ;-/...

Et skud i tågen er, at du måske kan få dem væk med dette slibe/pudse middel
http://www.thansen.dk/product.asp?c=143375931&n=496906945&pn=496907122
Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt folk snakke positivt om det..
Selv synes jeg det lyder som lidt humbug, men det er da forsøget værd.. i
samme omgang kunne du købe nogle GP 200mAh batterier med, de skulle være
topklasse.. altså hvis du lige mangler nogen :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Pia J

Dato : 21-05-03 07:03

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message news:8_vya.2001

> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=143375931&n=496906945&pn=496907122
> Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt folk snakke positivt om det..

Det virker umiddelbart og lød sådan på reparatøren, at det ikke kun er en
plade der skal skiftes, men hele display delen med ledninger og moletjavs
sidder spændt fast inde i drejerammen som en sandwich. Jeg har endnu ikke
prøvet at skille det ad, men gemalen er oprindelig uddannet
elektronikmekaniker, så han får lov at prøve (så har jeg også nogen at skyde
skylden på, hvis der hopper en masse smådimser rundt i lokalet når man
løsner skruerne).

Men 39 kr. for en tube slibepasta, det er da et forsøg værd! Det er ikke
dybe ridser. Og $6 for et låg til at sætte over bagefter, hvis det
virkede...

:Pia

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-05-03 09:04

On Wed, 21 May 2003 08:03:27 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk>
wrote:

klip
>dybe ridser. Og $6 for et låg til at sætte over bagefter, hvis det
>virkede...
>
>:Pia

Hvad er det for et låg, og hvor kan det købes ?
mvh Ebbe

Fra : Schmidt

Dato : 21-05-03 10:03

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> On Wed, 21 May 2003 08:03:27 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk>
> wrote:
>
> Hvad er det for et låg, og hvor kan det købes ?
> mvh Ebbe

Det kan købes på:
http://www.ccnow.com/cgi-local/mframe.cgi?link_http://www.daproducts.com

Siden ligner noget en flok 9-klasses elever har lavet... men det virker.

Leveringstiden er maks. 7 dage og produkterne er tiptip. Jeg har bestilt to
beskyttelsesplader hos dem, og de er lige til at smække oven på lcd-skærmen.
Pladen er af en form for ridsefriglas og er ca. 1 mm. tyk.

Efter intensivt brug af et S45 kan jeg konstatere, at pladen bare ikke kan
ridses. Trods en hårdhændet behandling er der ikke så meget som antydningen
af ridser.

Kan varmt anbefales.

Thomas

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-05-03 12:51

On Wed, 21 May 2003 11:02:41 +0200, "Schmidt" <sdsad.wew@wdsd.us>
wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote in message
klip

>Kan varmt anbefales.
>
>Thomas

Thomas,
mange tak for tipset, jeg har mailet, for jeg kan ikke se oplysn
om pris, forsendelse m.m.
mvh Ebbe

Fra : Schmidt

Dato : 21-05-03 14:57

> mange tak for tipset, jeg har mailet, for jeg kan ikke se oplysn
> om pris, forsendelse m.m.
> mvh Ebbe

Nej, det er lidt upraktisk. Du kan først se prisen når du har smidt noget i
indkøbskurven. De to skærme jeg har købt kostede begge 6$ (pr. stk.) og
forsendelsen 2$.

Thomas

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-05-03 15:33

On Wed, 21 May 2003 15:57:04 +0200, "Schmidt" <sdsad.wew@wdsd.us>
wrote:
klip

> [...]
>indkøbskurven. De to skærme jeg har købt kostede begge 6$ (pr. stk.) og

Undskyld at jeg træder i det, men
hvordan ordnede du så betalingen
mvh Ebbe

Fra : Schmidt

Dato : 21-05-03 15:47

> On Wed, 21 May 2003 15:57:04 +0200, "Schmidt" <sdsad.wew@wdsd.us>
> wrote:
> Undskyld at jeg træder i det, men
> hvordan ordnede du så betalingen
> mvh Ebbe

Med Eurocard - men du kan sikkert også bruge Visa.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-05-03 19:42

On Wed, 21 May 2003 16:47:14 +0200, "Schmidt" <sdsad.wew@wdsd.us>
wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Med Eurocard - men du kan sikkert også bruge Visa.

mange tak
mvh Ebbe

Fra : U. Pedersen

Dato : 23-05-03 12:53

Pia J skrev:

Hej Pia

Du kan også prøve med det du bruger på dine keramiske plader på dit
komfur, det sliber jo også.

mvh. Ulf

>Men 39 kr. for en tube slibepasta, det er da et forsøg værd! Det er ikke
>dybe ridser. Og $6 for et låg til at sætte over bagefter, hvis det
>virkede...
>
>:Pia

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Pia J

Dato : 23-05-03 13:21

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> wrote in message
> Pia J skrev:
>
> Hej Pia
>
> Du kan også prøve med det du bruger på dine keramiske plader på dit
> komfur, det sliber jo også.

Jeg ved sq ikke lige hvad det er for nogen plader, men de ligner ikke det
som er på mit display. Er du ude på at sætte mig ud af spillet med en
skuresvamp?

:Pia

Fra : U. Pedersen

Dato : 23-05-03 23:07

Pia J skrev:

> [...]
>
>Jeg ved sq ikke lige hvad det er for nogen plader, men de ligner ikke det
>som er på mit display. Er du ude på at sætte mig ud af spillet med en

Hej Pia

Nej, en blød klud og så det du ellers gør dit keramiske komfur ren i,
det virker ligeså godt på et LCD display som andre midler du kan købe.

Fra : Pia J

Dato : 24-05-03 09:26

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> wrote in message

> Nej, en blød klud og så det du ellers gør dit keramiske komfur ren i,
> det virker ligeså godt på et LCD display som andre midler du kan købe.

Nu er jeg ikke køkkenekspert, men hvis et keramisk komfur er en af de der
smarte nye med glasplade ovenpå, så kan jeg oplyse at herude på bøhlandet
har vi ikke den slags nymodent skrammel. :)

:Pia

Fra : U. Pedersen

Dato : 25-05-03 10:42

Pia J skrev:

> [...]
>smarte nye med glasplade ovenpå, så kan jeg oplyse at herude på bøhlandet
>har vi ikke den slags nymodent skrammel. :)

Øh, var ikke klar over i stadig brugte det gamle sorte komfur med
jernringe og åben ildsted

Fra : Pia J

Dato : 21-05-03 16:26

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message news:8_vya.2001

> Et skud i tågen er, at du måske kan få dem væk med dette slibe/pudse
> [...]

Anders er Gud.

:Pia

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-05-03 21:51

> middel
>
> Anders er Gud.

Går ud fra det virkede hehe.. fedt!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Pia J

Dato : 23-05-03 08:29

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message news:qIaza.5414

> Går ud fra det virkede hehe.. fedt!

Helt eminent. Så skal jeg bare have sat nogen ovenpå, så det ikke sker igen.

:Pia

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-05-03 08:54

On Fri, 23 May 2003 09:29:24 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk>
wrote:

>Helt eminent. Så skal jeg bare have sat nogen ovenpå, så det ikke sker igen.
>
>:Pia

Jeg har lige modtaget en mail fra forhandleren, jeg er lidt
betænkelig ved at lågen ikke kan lukkes, men det betyder måske
ikke så meget.
mvh Ebbe

-------------------
Ebbe,
Our 'da Nikon protector at http://www.daproducts.com/products.htm
fits the Canon G2. Once attached, the added thickness of the
protector
prevents closing of the LCD viewer panel facing the camera.
However, most
of our G2 customers haven't found this to be a problem since the
LCD
screen is protected by 1/16" hard acrylic.

All of our protectors are $6 (US) each plus a flat rate of $2
(US) per
shipment for shipping and handling. Shipping and handling is the
same $2
flat rate for all shipment destinations.

Fra : Pia J

Dato : 23-05-03 09:12

> [...]

> of our G2 customers haven't found this to be a problem since the
> LCD
> screen is protected by 1/16" hard acrylic.

Jeg har i dag modtaget nøjagtig samme mail og overvejer... Så er der det med
at den åbenbart klistres på. Hvad gør det klister ved skærmen, hvis man
gerne vil have det af en dag?

Pia