Office(XP) og OCR
Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-05-03 10:26

hej,

Jeg har en del dokumenter, som jeg gerne vil have scannet ind for derefter
at redigere i Word. Jeg har leget lidt med Omnipage 11, men syntes det er et
skidt resultat, hvor jeg skal rette mange genkendelsesfejl.

Jeg har brugt std. instillingerne i Omnipage samt prøvet at ændre dem lidt.

Hvad skal jeg bruge for at det kan blibe (meget) bedre ? ved godt det er et
bredt spørgsmål indtil videre, men bare jeg kan komme lidt videre. Findes
der nogle andre løsninger ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : pre

Dato : 20-05-03 10:31

Der ligger en gratis funktion i WordXP.

pre

Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-05-03 11:48

"pre" <Skriv@til.gruppen> skrev

> Der ligger en gratis funktion i WordXP.

Det er jeg da glad for at høre en hvor ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : pre

Dato : 20-05-03 19:07

Den ligger et vældig godt sted som hovedparten af håndbogsforfatterne
slet ikke har opdaget fordi de havde for travlt med at komme først på
markedet.

Lige nu er jeg i den "forkerte" Dual-boot men husker forhåbentlig
rigtigt:

Windows/Start/Programs/Microsoft Office Tools/Microsoft Office
Document Scanning.
Den kan også på Dansk, TIF filen kan uden videre indsættes i Word.

Der produceres udelukkende tekst, præcision generelt fra 80-90%.

Fra : WE

Dato : 20-05-03 21:48

Funktionen er med i dette hæfte:
http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-504-8