/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Hvilken Newsreader er bedst?
Fra : Thomas Østerby


Dato : 20-05-03 10:10

Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?

/Thomas Østerby


 
 
David Blangstrup (20-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 20-05-03 10:25

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?
>
> /Thomas Østerby

Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Morten Lind (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 20-05-03 10:40

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:
>
> > Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?
> >
> > /Thomas Østerby
>
> Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP

Så må vi hellere sørge for, Ynglingen får ret
MacSOUP
M., der kun kender den og Netscape.....
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Erik Richard Sørense~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-05-03 04:54

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> > > Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?
> >
> > Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP
>
> Så må vi hellere sørge for, Ynglingen får ret
> MacSOUP

Hvorfor dog det? - når der findes en hel del, der er langt bedre end
'suppen'....

Laver man en søgning på www.versiontracker.com under Mac OS X, så bliver
'suppen' end ikke nævnt som værende eksisterende til OS X!!

Prøv selv at
kigge...<http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOSX&search=newsreader>.
Af den, der nævnes her, vil jeg selv regne Hogwasher og Newswatcher-X
for at være blandt de bedste overhovedet, - hvis det er _rene_
newsreaders og kun til usenet brug.

> M., der kun kender den og Netscape.....

- Så bør du udvide din 'horisont' en smule, Morten...

mvh .Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Per Madsen (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 21-05-03 08:55

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvorfor dog det? - når der findes en hel del, der er langt bedre end
> 'suppen'....

Smag og behag, Erik Richard. Tillader mig også at anbefale MacSOUP. Jeg
synes også den er den bedste newsreader jeg har prøvet...

> Laver man en søgning på www.versiontracker.com under Mac OS X, så bliver
> 'suppen' end ikke nævnt som værende eksisterende til OS X!!

Vrøvl! Den er der da:

http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&O
S_Filter=MacOSX&search=MacSOUP&x=0&y=0

Du skal bare søge på "newsgroup". Da "newsreader" ikke står i
discription til MacSOUP, dukker den selvsagt ikke op, når du søger på
det...At den ikke dukker op er da bare fordi dens "discription" er
mangelfuld, -deraf kan du da ikke konkludere noget omkring dens
kvaliteter...


--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Erik Richard Sørense~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-05-03 15:53

Hej Per

Per Madsen wrote:

> > Hvorfor dog det? - når der findes en hel del, der er langt bedre end
> > 'suppen'....
>
> Smag og behag, Erik Richard. Tillader mig også at anbefale MacSOUP. Jeg
> synes også den er den bedste newsreader jeg har prøvet...

Ja, ja... - Jeg kan også bedre lide thaisuppe end aspargessuppe.... Men
bortset fra det, så synes jeg det er lidt tankevækkende, at det stort set kun
er her i Danmark, at 'suppen' er så udbredt. - Der er faktisk kun meget få af
dem, jeg kender fra udlandet, der bruger den... Langt de fleste bruger
Netscape/Mozilla eller Mt.Newswatcher/Newswatcher-X....

> > Laver man en søgning på www.versiontracker.com under Mac OS X, så bliver
> > 'suppen' end ikke nævnt som værende eksisterende til OS X!!
>
> Vrøvl! Den er der da:
>
> http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&O
> S_Filter=MacOSX&search=MacSOUP&x=0&y=0
>
> Du skal bare søge på "newsgroup". Da "newsreader" ikke står i
> discription til MacSOUP, dukker den selvsagt ikke op, når du søger på
> det...At den ikke dukker op er da bare fordi dens "discription" er
> mangelfuld, -deraf kan du da ikke konkludere noget omkring dens
> kvaliteter...

Det var da en skam.... - Det var jo ellers lige netop vand p min mølle,
at den ikke dukker op, når man søger på newsreaders.... Nå, men bortset fra
det, så er Versiontrackers søgemaskine nu altså bare opbygget sådan, at den
også søger på del-ord, fx. altså også på 'news' alene eller på 'reader'. Det
gør den jo langt bedre at bruge end så mange andre søgemaskiner på div.
sites.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Per Madsen (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 22-05-03 00:45

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det var da en skam.... - Det var jo ellers lige netop vand p min mølle,

Du vil ikke vide hvad mølle betyder på fynsk!!


--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Erik Richard Sørense~ (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 22-05-03 03:41

Hej Per

No æ a alså jyde, mæ' a ku' da spø' mi' kjærst' - hon er fynbo...

Per Madsen wrote:

> > Det var da en skam.... - Det var jo ellers lige netop vand p min mølle,
>
> Du vil ikke vide hvad mølle betyder på fynsk!!

få'wå'l, Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Mich. Ottosen (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 23-05-03 00:15

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Du vil ikke vide hvad mølle betyder på fynsk!!

Det er da muligt, at Erik ikke vil (eller har andre kilder?).
Men jeg vil da gerne vide det - for jeg er ikke fynbo.

Men suppen synes jeg nu faktisk er en god newsreader ... bare for at
være lidt ONtopic. Den er ikke thaisuppe eller bleg grønsagsuppe
(asparges i suppe - det er da "voldtægt", der er friske hvide og grønne
asparges på markedet lige nu ..... det er bare så lækkert. Skræl dem og
put dem i din dualG4 ... den kan vel koge dem i syv til otte minutter?)


Macsoup er som en klar (og stærk) hvidløgssuppe En god newsreader,
synes jeg -

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

David Blangstrup (23-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 23-05-03 06:33

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
>
> > Du vil ikke vide hvad mølle betyder på fynsk!!
>
> Det er da muligt, at Erik ikke vil (eller har andre kilder?).
> Men jeg vil da gerne vide det - for jeg er ikke fynbo.
>
> Men suppen synes jeg nu faktisk er en god newsreader ... bare for at
> være lidt ONtopic. Den er ikke thaisuppe eller bleg grønsagsuppe
> (asparges i suppe - det er da "voldtægt", der er friske hvide og grønne
> asparges på markedet lige nu ..... det er bare så lækkert. Skræl dem og
> put dem i din dualG4 ... den kan vel koge dem i syv til otte minutter?)
>
>
> Macsoup er som en klar (og stærk) hvidløgssuppe En god newsreader,
> synes jeg -

Ja, og som jeg netop sad og tænkte på - lynhurtig i forhold til de
andre. Han må være en god programmør, Stephan. Tjener, en lynhurtig
løgsuppe.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Per Madsen (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 23-05-03 07:47

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:
>
> > Du vil ikke vide hvad mølle betyder på fynsk!!

F.eks. "at få et spark i r...." mølle (numse) er bare et pænere ord

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.
UPDATED!

Henry Lerche Madsen (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 20-05-03 20:06


>
> Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP
>
Og det fatter jeg ikke, jeg har brugt (prøvet) mange forskellige
newsreadere, og MacSOUP er den eneste jeg har stødt på hvor man er nødt til
at søge hjælp for at finde ud af at oprette konto, grupper mm.
Den er Gl. dags og bøvlet i en sådan grad at i skræmmer enhver ny Macbruger
tilbage til PC.....
Jeg ved at jeg nu render ind i et gevaldigt stormvejr, men jeg vil vove den
påstand at de fleste har haft en farlig masse bøvl første gang de skulle
bruge MacSOUP (eller også har de været på gylling.net først) jeg vil
anbefale dig at installer netscape og sætte den op til at starte i mail &
news, så har du en Newsreader som er nem at anvende og som har en kendt
brugerflade.
Mit 2. bud må værre Halime....



Morten Lind (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 20-05-03 20:21

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> >
> > Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP
> >
> Og det fatter jeg ikke, jeg har brugt (prøvet) mange forskellige
> newsreadere, og MacSOUP er den eneste jeg har stødt på hvor man er nødt til
> at søge hjælp for at finde ud af at oprette konto, grupper mm.
> Den er Gl. dags og bøvlet i en sådan grad at i skræmmer enhver ny Macbruger
> tilbage til PC.....
> Jeg ved at jeg nu render ind i et gevaldigt stormvejr, men jeg vil vove den
> påstand at de fleste har haft en farlig masse bøvl første gang de skulle
> bruge MacSOUP (eller også har de været på gylling.net først) jeg vil
> anbefale dig at installer netscape og sætte den op til at starte i mail &
> news, så har du en Newsreader som er nem at anvende og som har en kendt
> brugerflade.
> Mit 2. bud må værre Halime....

Hæ, hæ.....sådan, Henry - et ord er et ord, en mand er en mand, der har
en mening, som er en mening og en rose er en rose)))) Bare stik os
nogen på frakken i al vor konformitet - vi trænger ind i mellem til at
blive rusket

Noget andet er......har du set Sebastians indlæg om LocalTalk bokse? Det
er nok på markedet.

Hej fra Morten & tak for sidst
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Henry Lerche Madsen (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 20-05-03 20:46

>
> Noget andet er......har du set Sebastians indlæg om LocalTalk bokse? Det
> er nok på markedet.

Ja nu har jeg...

>
> Hej fra Morten & tak for sidst

Selv tak......

Henry Lerche Madsen



Villy Erichsen (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 20-05-03 20:55

In article <3eca7c8e$0$32445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henry
Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> >
> > Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP
> >
> Og det fatter jeg ikke, jeg har brugt (prøvet) mange forskellige
> newsreadere, og MacSOUP er den eneste jeg har stødt på hvor man er nødt til
> at søge hjælp for at finde ud af at oprette konto, grupper mm.
> Den er Gl. dags og bøvlet i en sådan grad at i skræmmer enhver ny Macbruger
> tilbage til PC.....
> Jeg ved at jeg nu render ind i et gevaldigt stormvejr, men jeg vil vove den
> påstand at de fleste har haft en farlig masse bøvl første gang de skulle
> bruge MacSOUP (eller også har de været på gylling.net først) jeg vil
> anbefale dig at installer netscape og sætte den op til at starte i mail &
> news, så har du en Newsreader som er nem at anvende og som har en kendt
> brugerflade.
> Mit 2. bud må værre Halime....
Halime kender jeg ikke - jeg er stoppet ved Thoth - har også prøvet en
masse forskellige og i mange år brugt Netscape. Har skam prøvet MacSoup
ikke videre logisk at arbejde med.
Thoth er fænomenal til binære filer - marker emnerne - klik æble+b - så
downloades filerne - pakkes ud og lægges sammen i f. eks en MP3 fil.
Opsætningen af Thoth går som en leg takket være 5 trins (er det vist)
opsætningsfilen.
Men jeg har da ikke noget imod at at andre bruger MacSoup

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Bitbucket (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 20-05-03 20:57

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> >
> > Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP
> >
> Og det fatter jeg ikke, jeg har brugt (prøvet) mange forskellige
> newsreadere, og MacSOUP er den eneste jeg har stødt på hvor man er nødt til
> at søge hjælp for at finde ud af at oprette konto, grupper mm.
> Den er Gl. dags og bøvlet i en sådan grad at i skræmmer enhver ny Macbruger
> tilbage til PC.....
> Jeg ved at jeg nu render ind i et gevaldigt stormvejr, men jeg vil vove den
> påstand at de fleste har haft en farlig masse bøvl første gang de skulle
> bruge MacSOUP (eller også har de været på gylling.net først) jeg vil
> anbefale dig at installer netscape og sætte den op til at starte i mail &
> news, så har du en Newsreader som er nem at anvende og som har en kendt
> brugerflade.
> Mit 2. bud må værre Halime....

Som bruger af MacSOUP igennem 6 år er jeg sikkert miljøskadet, men
suppen er ikke svær at gå til! Og det er den bedste GUI newsreader på
nogen platform til tekst (duer ikke til binaries).
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Janus Sandsgaard (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 20-05-03 21:28

bitbucket@devnull.invalid (Bitbucket) writes:

> Som bruger af MacSOUP igennem 6 år er jeg sikkert miljøskadet, men
> suppen er ikke svær at gå til! Og det er den bedste GUI newsreader
> på nogen platform til tekst (duer ikke til binaries).

Men det er dig rigtigt, at der er enkelte ting som måske er lidt
underlige for en førstegangs bruger. Umiddelbart kommer jeg i tanke
om, at det måske er lidt underligt, at man skal lukke vinduet med sit
indlæg og trykke able + k. En "send"-knap ville være mere intuitiv.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Bitbucket (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 20-05-03 21:45

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> bitbucket@devnull.invalid (Bitbucket) writes:
>
> > Som bruger af MacSOUP igennem 6 år er jeg sikkert miljøskadet, men
> > suppen er ikke svær at gå til! Og det er den bedste GUI newsreader
> > på nogen platform til tekst (duer ikke til binaries).
>
> Men det er dig rigtigt, at der er enkelte ting som måske er lidt
> underlige for en førstegangs bruger. Umiddelbart kommer jeg i tanke
> om, at det måske er lidt underligt, at man skal lukke vinduet med sit
> indlæg og trykke able + k. En "send"-knap ville være mere intuitiv.
>
> -j

Ja, suppen har sine små særheder. Hvis du taster Æble+Alt+K, så sender
du med de sendeindstiller du brugte sidste gang og slipper for at åbne
send vinduet.
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Per Rønne (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-05-03 19:53

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Ja, suppen har sine små særheder. Hvis du taster Æble+Alt+K, så sender
> du med de sendeindstiller du brugte sidste gang og slipper for at åbne
> send vinduet.

Det har jeg nu sat op i F9. QuicKeys er en dejlig ting .

BTW, F1 liniestart, F2 venstre ord, F3 højre ord, F4 linieslut. Dejligt
let ...
--
Per Erik Rønne

Martin Bredthauer (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 20-05-03 21:49

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Men det er dig rigtigt, at der er enkelte ting som måske er lidt
> underlige for en førstegangs bruger. Umiddelbart kommer jeg i tanke
> om, at det måske er lidt underligt, at man skal lukke vinduet med sit
> indlæg og trykke able + k. En "send"-knap ville være mere intuitiv.

Det første newsprogram jeg brugte var MacSOUP og den holder jeg fast
ved. Jeg har prøvet andre både på PC og Mac, og det første der slår mig
er altid at det er enormt bøvlet at de fleste newsreader kun henter
titlen på indlæg ned. Dem skal man så markere til sener åbning eller
programmet skal hente dem når man klikker på overskriften. Det gør hele
processen tung - også selvom man sidder på en hurtig forbindelse. At
MacSOUP er en offline reader og derfor kan sættes til at hente alle nye
indlæg ned på ens egen computer og at den laver dette fantastiske
grafiske træ af diskussionene er guld værd. At den godt kunne bruge
nogle enkelte knapper til os der ikke er så gode til at huske
tastaturgenveje er en anden sag. Problemet med MacSOUP er vel nærmest at
programmet bare var skruet rigtigt sammen fra starten af, og at
brugerfladen derfor godt kan virke lidt gl.dags.


--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |
| "Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end" |

David Blangstrup (21-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-03 06:21

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Problemet med MacSOUP er vel nærmest at
> programmet bare var skruet rigtigt sammen fra starten af, og at
> brugerfladen derfor godt kan virke lidt gl.dags.

Mærkeligt nok synes jeg, at det er den der står pænest på Mac OS X - når
man har skiftet til Lucida Grande i indlæggene.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Martin Bredthauer (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 21-05-03 23:21

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Mærkeligt nok synes jeg, at det er den der står pænest på Mac OS X - når
> man har skiftet til Lucida Grande i indlæggene.

Jeg at mener GUI'en er lidt gl.dags. Fontene er jeg også helt tilfreds
med.

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |
| "Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end" |

David Blangstrup (21-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-03 06:21

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> bitbucket@devnull.invalid (Bitbucket) writes:
>
> > Som bruger af MacSOUP igennem 6 år er jeg sikkert miljøskadet, men
> > suppen er ikke svær at gå til! Og det er den bedste GUI newsreader
> > på nogen platform til tekst (duer ikke til binaries).
>
> Men det er dig rigtigt, at der er enkelte ting som måske er lidt
> underlige for en førstegangs bruger. Umiddelbart kommer jeg i tanke
> om, at det måske er lidt underligt, at man skal lukke vinduet med sit
> indlæg og trykke able + k. En "send"-knap ville være mere intuitiv.
>
> -j

Ja, at skulle save sit indlæg først, og så sende det til sidst. At i
default indstilling forsvinder indlæggene når man har læst dem - det har
fået mig til at dumpe MacSOUp mange gange, indtil jeg fandt ud af, at
man kunne indstille den til at indlæggene blev der. Så vænnede jeg mig
til at afmærke dem jeg vil læse, at dem jeg havde læst forsvandt, at
save nye poster, at sende til sidst - og nu kan jeg faktisk lide det!
Hogwasher, som jeg har advokeret så stærkt for her i gruppen, er
fremragende, den har bare ikke quartz tekst i selve læsedelen endnu, og
det synes jeg er for dårligt. Halime ville være rigtig lækker, hvis den
ikke var så stopfuld af fejl - det kommer nok. Thot har jeg altid syntes
var virkelig indviklet og total Thot - for mig i det mindste.
MacSOUP - hør mig sige det! - er faktisk den der er lavet lækrest til
Mac OS X.
Husk: Selvom suppen spørger dig, om du virkelig vil have noget andet end
en monospaced font, så brug fx Lucida Grande 12 til messages - det ser
klart og godt ud!
Er der så nogle linier, der brydes forkert, zoomer man bare vinduet, så
er den der.
For resten kan jeg også vældigt godt lide den grey'ede (grålige)
signatur - og at suppen fortæller en, hvis man gør noget forkert, for
eksempel har forkert linielængde eller er kommet til at ramme en elipse,
hæ hæ...
Så alt i alt - jeg er også blevet MacSOUP fan. Det vil glæde
Dr.Reippuert hvis han da ikke allerede var nørdet videre til noget
terminal noget.
Åh, ja -> nu kan jeg lide at man først sender indlæggene tilsidst-
ligesom dr. Münster sagde, så får man lige tid til at tænke over dem -
og kan rette i dem! Fint!
Apropos Münster - jeg tror jeg på nettet har set et Planetarium Münster
- ekstraindtægter, hvad?
....

Se, nu havde jeg allerede brug for at rette i mit indlæg, dvs. putte
noget mere på: Jeg kan også vældigt godt lide tråden øverst i hvert
MacSOUP vindue. Det var faktisk noget af det første, jeg faldt for, men
så forsvandt indlæggene jo efterhånden som jeg læste dem.
Åh, jo, jeg går også ned i indstillingerne nederst i vinduet, og i den
der normalt står til 'Bodies and Headers' (kroppe og hoveder) går jeg
ind og laver ind 'more settings' (flere sætninger) og laver 'newest
first' (nyheder først) ... sådan kan jeg bedst lide det. Æble+5 er
også smart...
Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
og til at preferences får sin normale plads.
- Tjener, der er en levende flue i min suppe!
- Ja, vi fører kun friske råvarer!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Michael Tysk-Anderse~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 21-05-03 09:16

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
> og til at preferences får sin normale plads.

Det er forpestende når programmer forlanger deres tilstedeværelse i
dokumentmappen, men det gør MacSOUP heller ikke!

Mine mail- og newsmapper ligger i "~/Library/Application
Support/MacSOUP/". Indstillingerne ligger i indstillingsmappen samme med
"MacSOUP Default Settings" henvisningen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

David Blangstrup (21-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-03 12:55

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:
>
> > Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> > ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
> > og til at preferences får sin normale plads.
>
> Det er forpestende når programmer forlanger deres tilstedeværelse i
> dokumentmappen, men det gør MacSOUP heller ikke!
>
> Mine mail- og newsmapper ligger i "~/Library/Application
> Support/MacSOUP/". Indstillingerne ligger i indstillingsmappen samme med
> "MacSOUP Default Settings" henvisningen.

Har du selv gjort det eller hvad? Forklar, mann!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Michael Tysk-Anderse~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 21-05-03 22:30

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
> > David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:
> >
> > > Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> > > ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
> > > og til at preferences får sin normale plads.
> >
> > Det er forpestende når programmer forlanger deres tilstedeværelse i
> > dokumentmappen, men det gør MacSOUP heller ikke!
> >
> > Mine mail- og newsmapper ligger i "~/Library/Application
> > Support/MacSOUP/". Indstillingerne ligger i indstillingsmappen samme med
> > "MacSOUP Default Settings" henvisningen.
>
> Har du selv gjort det eller hvad? Forklar, mann!

Ja!

I gamle dage skulle der ligge et settingssdokument i samme mappe som
MacSOUP. Dette dokument kunne såmænd være en henvisning til
settingsdokumentet som lå andetsteds.

Mac OS X udgaven af MacSOUP kigger nu efter settingsdokumentet i din
indstillingsmappe. Det kan stadig være en henvisning.

Stefan forklarer det således:

• The default settings file feature has changed. In previous versions,
you could put an alias to your default settings file into the same
folder as the MacSOUP application. This has the disadvantage that you
can't easily trash your MacSOUP installation and use a newer one,
because you must take care to preserve your data. Plus, Mac OS X is a
multi-user system, and every user may want to use their own default
settings file (and ordinary users may not even have write permission in
the MacSOUP application folder, anyway). To get around these problems,
you must now put the alias to your settings file in the Preferences
folder; this is "Macintosh HD:System Folder:Preferences:" on Classic Mac
OS, and "~/Library/Preferences/" on Mac OS X. The name of the alias must
be "MacSOUP Default Settings".
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

David Blangstrup (21-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-03 13:24

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:
>
> > Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> > ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
> > og til at preferences får sin normale plads.
>
> Det er forpestende når programmer forlanger deres tilstedeværelse i
> dokumentmappen, men det gør MacSOUP heller ikke!
>
> Mine mail- og newsmapper ligger i "~/Library/Application
> Support/MacSOUP/". Indstillingerne ligger i indstillingsmappen samme med
> "MacSOUP Default Settings" henvisningen.

Jeg fik deja vu og søgte på emnet 'macSOUP settings' på dk.edb.mac på
Google. Og der stod da også en masse, men jeg kan ikke helt hitte ud af
det. MacSOUP her laver ingen indstillingsmappe, laver jeg en MacSOUP
mappe i Application Support dukker der bare nogle nye MacSOUP mapper op
i min dokument mappe, og hvor skal settings filen være, hvis der ligger
en henvisning til den med navn "MacSOUP Default Settings" i MacSOUP
preferences mappen (som man altså selv må lave?). Arghh...
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Michael Tysk-Anderse~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 21-05-03 22:30

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
> > David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:
> >
> > > Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> > > ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
> > > og til at preferences får sin normale plads.
> >
> > Det er forpestende når programmer forlanger deres tilstedeværelse i
> > dokumentmappen, men det gør MacSOUP heller ikke!
> >
> > Mine mail- og newsmapper ligger i "~/Library/Application
> > Support/MacSOUP/". Indstillingerne ligger i indstillingsmappen samme med
> > "MacSOUP Default Settings" henvisningen.
>
> Jeg fik deja vu og søgte på emnet 'macSOUP settings' på dk.edb.mac på
> Google. Og der stod da også en masse, men jeg kan ikke helt hitte ud af
> det. MacSOUP her laver ingen indstillingsmappe, laver jeg en MacSOUP
> mappe i Application Support dukker der bare nogle nye MacSOUP mapper op
> i min dokument mappe, og hvor skal settings filen være, hvis der ligger
> en henvisning til den med navn "MacSOUP Default Settings" i MacSOUP
> preferences mappen (som man altså selv må lave?). Arghh...

Flyt dine MacSOUP mapper og settingdokument hen hvor du gerne vil have
dem. Evt i "~/Library/Application Support/MacSOUP". Lav en henvisning af
settingdokumentet. Omdøb det "MacSOUP Default Settings" og smid det i
"~/Library/Preferences" (indstillingsmappen).

Start MacSOUP!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

David Blangstrup (21-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-03 22:57

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:
>
> > Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
> >
> > > David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:
> > >
> > > > Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> > > > ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
> > > > og til at preferences får sin normale plads.
> > >
> > > Det er forpestende når programmer forlanger deres tilstedeværelse i
> > > dokumentmappen, men det gør MacSOUP heller ikke!
> > >
> > > Mine mail- og newsmapper ligger i "~/Library/Application
> > > Support/MacSOUP/". Indstillingerne ligger i indstillingsmappen samme med
> > > "MacSOUP Default Settings" henvisningen.
> >
> > Jeg fik deja vu og søgte på emnet 'macSOUP settings' på dk.edb.mac på
> > Google. Og der stod da også en masse, men jeg kan ikke helt hitte ud af
> > det. MacSOUP her laver ingen indstillingsmappe, laver jeg en MacSOUP
> > mappe i Application Support dukker der bare nogle nye MacSOUP mapper op
> > i min dokument mappe, og hvor skal settings filen være, hvis der ligger
> > en henvisning til den med navn "MacSOUP Default Settings" i MacSOUP
> > preferences mappen (som man altså selv må lave?). Arghh...
>
> Flyt dine MacSOUP mapper og settingdokument hen hvor du gerne vil have
> dem. Evt i "~/Library/Application Support/MacSOUP". Lav en henvisning af
> settingdokumentet. Omdøb det "MacSOUP Default Settings" og smid det i
> "~/Library/Preferences" (indstillingsmappen).
>
> Start MacSOUP!

Whoa! Jeg havde lavet en mappe i preferences til MacSOUP da jeg prøvede.
Det skulle jeg åbenbart ikke. Nu virker det. Tak!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Per Rønne (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-05-03 19:54

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> ikke hvad i ens dokumentmappe,

De bør da i dokumantmappen - det gør det i hvert fald lettere at lave
backup ...

> men i application support i stedet får,

?

> og til at preferences får sin normale plads.

De ligger da rigtigt - i ~/Libary/Preferences. Forskellige brugere
bruger da forskellige præferencer!
--
Per Erik Rønne

Henrik Münster (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-05-03 23:35

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Apropos Münster - jeg tror jeg på nettet har set et Planetarium Münster
> - ekstraindtægter, hvad?

Godt nok ser jeg nogle gange sol, måne og stjerner. Men ligefrem et
planetarium er det nu ikke.

> Men jeg glæder mig til at suppemanden ikke putter mailfolders og jeg ved
> ikke hvad i ens dokumentmappe, men i application support i stedet får,
> og til at preferences får sin normale plads.

Jeg synes nu, det er meget praktisk, at alle ens dokumenter ligger i
mappen Dokumenter. Så er det da nemmere at tage back-up.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (22-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 22-05-03 23:45

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg synes nu, det er meget praktisk, at alle ens dokumenter ligger i
> mappen Dokumenter. Så er det da nemmere at tage back-up.

Mine ligger nu i ~/Library/Application Support og der ligger de fint og
mere OS X agtigt.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Per Rønne (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-05-03 05:07

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Jeg synes nu, det er meget praktisk, at alle ens dokumenter ligger i
> > mappen Dokumenter. Så er det da nemmere at tage back-up.
>
> Mine ligger nu i ~/Library/Application Support og der ligger de fint og
> mere OS X agtigt.

Så har du vel i Retrospect Server sørget for at tage backup af ~, ikke
kun af ~/Dokumenter?

Måske tager du som jeg backup af /Users ?
--
Per Erik Rønne

David Blangstrup (23-05-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 23-05-03 06:33

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Jeg synes nu, det er meget praktisk, at alle ens dokumenter ligger i
> > > mappen Dokumenter. Så er det da nemmere at tage back-up.
> >
> > Mine ligger nu i ~/Library/Application Support og der ligger de fint og
> > mere OS X agtigt.
>
> Så har du vel i Retrospect Server sørget for at tage backup af ~, ikke
> kun af ~/Dokumenter?
>
> Måske tager du som jeg backup af /Users ?

Rigtige mænd tager ikke backup. Nej, Retrospect har jeg aldrig
kunnet finde ud af. Apple's backup var derimod fin, men krævede .Mac.
Jeg tager bare backup af de dokumenter, der virkelig betyder noget for
mig - på min SuperDiskette!
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk
ftp://home.blangstrup.dk

Per Rønne (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-05-03 06:37

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Rigtige mænd tager ikke backup.

Men rigtige drenge gør .

> Nej, Retrospect har jeg aldrig kunnet finde ud af.

Den er da let nok. Faktisk behøver man i begyndelsen slet ikke manualen;
man kan nøjes med at gætte sig frem. Jeg har dog den trykte manual
stående på reolen - sammen med original CD-ROMen.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-05-03 19:53

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> bitbucket@devnull.invalid (Bitbucket) writes:
>
> > Som bruger af MacSOUP igennem 6 år er jeg sikkert miljøskadet, men
> > suppen er ikke svær at gå til! Og det er den bedste GUI newsreader
> > på nogen platform til tekst (duer ikke til binaries).
>
> Men det er dig rigtigt, at der er enkelte ting som måske er lidt
> underlige for en førstegangs bruger. Umiddelbart kommer jeg i tanke
> om, at det måske er lidt underligt, at man skal lukke vinduet med sit
> indlæg og trykke able + k. En "send"-knap ville være mere intuitiv.

Nu er der forskel på »førstegangsbruger« og så »erfaren bruger«. Man
bruger da stort set aldrig rullegardinsmenuerne; det meste ligger da i
shortcuts, især dem der ligger på det numeriske tastatur.
--
Per Erik Rønne

Erik Richard Sørense~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-05-03 05:50

Hej Henry

FULDSTÆNDIG 100% ENIG!! - og så behøver jeg ikke tilføje mere....

mvh. Erik Rihcard

Henry Lerche Madsen wrote:

> > Her i denne gruppe vil du få svaret MacSOUP
>
> Og det fatter jeg ikke, jeg har brugt (prøvet) mange forskellige
> newsreadere, og MacSOUP er den eneste jeg har stødt på hvor man er nødt til
> at søge hjælp for at finde ud af at oprette konto, grupper mm.
> Den er Gl. dags og bøvlet i en sådan grad at i skræmmer enhver ny Macbruger
> tilbage til PC.....
> Jeg ved at jeg nu render ind i et gevaldigt stormvejr, men jeg vil vove den
> påstand at de fleste har haft en farlig masse bøvl første gang de skulle
> bruge MacSOUP (eller også har de været på gylling.net først) jeg vil
> anbefale dig at installer netscape og sætte den op til at starte i mail &
> news, så har du en Newsreader som er nem at anvende og som har en kendt
> brugerflade.
> Mit 2. bud må værre Halime....

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Peter Perlsø (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Perlsø


Dato : 20-05-03 10:30

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?
>
> /Thomas Østerby

Jeg stemmer for MacSOUP.

mvh Peter +45 5192 3981 http://haxor.dk/

Government is force - taxes are blackmail.

Per Rønne (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-05-03 10:53

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?

MacSOUP.
--
Per Erik Rønne

Martin Ammentorp (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 20-05-03 12:48

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?
>
> /Thomas Østerby
Har prøvet:
Thoth 1.6
og
MacSoup

Vinder (så længe du ikke skal hente binaries fra newsgroups):
MacSoup

venlig hilsen

Martin


--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Jonas Voss (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 20-05-03 13:13

Thomas Østerby wrote:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?

Hvis du ikke har noget imod at bruge terminalen kan jeg kun anbefale
slrn:

   <http://slrn.sf.net/>

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

   The sooner you fall behind,
   the more time you'll have to catch up. -- Steven Wright

Janus Sandsgaard (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 20-05-03 19:14

Jonas Voss <voss@null.dk> writes:

> Hvis du ikke har noget imod at bruge terminalen kan jeg kun anbefale
> slrn:

Nej, hvis man ikke har noget imod at bruge terminalen er det Emacs'
gnus.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Jonas Voss (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 21-05-03 09:27

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Nej, hvis man ikke har noget imod at bruge terminalen er det Emacs'
> gnus.

Skal vi nu til det igen? (:

slrn er megablæret til news. Emacs kan meget mere, og det er nu meget
rart med eet program, een funktion en gang i mellem.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

   If you're not part of the solution,
   you're part of the precipitate. -- Steven Wright

Per Rønne (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-05-03 19:54

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Jonas Voss <voss@null.dk> writes:
>
> > Hvis du ikke har noget imod at bruge terminalen kan jeg kun anbefale
> > slrn:
>
> Nej, hvis man ikke har noget imod at bruge terminalen er det Emacs'
> gnus.

Emacs findes også i en aqua-udgave ...
--
Per Erik Rønne

Kaj Christiansen (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 20-05-03 14:55

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> wrote:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?

Er du ude på at starte en religionskrig?
Jeg foretrækker MacSOUP.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Janus Sandsgaard (20-05-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 20-05-03 19:13

Thomas Østerby <toe@adpeople.dk> writes:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?

Hvis det skal være grafisk, skal det være MacSoup. Hvis du er frisk på
noget mere effektivt i en terminal, er gnus til Emacs et mægtigt bud.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Henrik Lindskou (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 21-05-03 00:22

Thomas Østerby wrote:

>Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?
>
>/Thomas Østerby
>
>
>
Så absolut Netscape, da du her har alle dine "ud af huset" programmer i
en. Så er der ikke noget med at starte en browser for at følge et link
fra et indlæg og så tjekker den lige din mail samtidig med at du henter
news

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Per Rønne (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-05-03 19:54

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Thomas Østerby wrote:

> >Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?

> >/Thomas Østerby

> Så absolut Netscape, da du her har alle dine "ud af huset" programmer i
> en. Så er der ikke noget med at starte en browser for at følge et link
> fra et indlæg og så tjekker den lige din mail samtidig med at du henter
> news

MacSOUP kan nu også klare mails - jeg foretrækker dog til det formål MS
Entourage.
--
Per Erik Rønne

Henrik Lindskou (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 21-05-03 20:22

Per Rønne wrote:

>Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:
>
>
>
>>Thomas Østerby wrote:
>>
>>
>
>
>
>>>Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?
>>>
>>>
>
>
>
>>>/Thomas Østerby
>>>
>>>
>
>
>
>>Så absolut Netscape, da du her har alle dine "ud af huset" programmer i
>>en. Så er der ikke noget med at starte en browser for at følge et link
>>fra et indlæg og så tjekker den lige din mail samtidig med at du henter
>>news
>>
>>
>
>MacSOUP kan nu også klare mails - jeg foretrækker dog til det formål MS
>Entourage.
>
>

Lige netop hvad jeg vil undgå. Netscape er lidt tung at starte op men så
er ALLE net-ting igang.

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Martin Bredthauer (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 21-05-03 23:27

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Lige netop hvad jeg vil undgå. Netscape er lidt tung at starte op men så
> er ALLE net-ting igang.

Om meget få versioner dropper Netscape systemet med et program til mail,
news og www. Firebird, som er den nye betabrowser og Mozillas fremtid og
dermed Netscapes fremtid, vil kun bestå af en browser. Der bliver så
lavet et selvstændigt mail program, som i en meget tidl. alfa version
går under navnet Thunderbird.

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |
| "Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end" |

Henrik Lindskou (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 22-05-03 00:02

Martin Bredthauer wrote:

>Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:
>
>
>
>>Lige netop hvad jeg vil undgå. Netscape er lidt tung at starte op men så
>>er ALLE net-ting igang.
>>
>>
>
>Om meget få versioner dropper Netscape systemet med et program til mail,
>news og www. Firebird, som er den nye betabrowser og Mozillas fremtid og
>dermed Netscapes fremtid, vil kun bestå af en browser. Der bliver så
>lavet et selvstændigt mail program, som i en meget tidl. alfa version
>går under navnet Thunderbird.
>
>
>

Så ryger Netscape ud til fordel for Safari og mail, hvis de nye thunder
og fire fulgle ikke kan noget særligt.
hvem ved måske skal jeg så til at vælge newsreader..... hmm det er svært

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Per Madsen (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 22-05-03 10:29

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Så ryger Netscape ud til fordel for Safari og mail, hvis de nye thunder
> og fire fulgle ikke kan noget særligt.
> hvem ved måske skal jeg så til at vælge newsreader..... hmm det er svært

Hvis du ikke allerede har den, så vil jeg anbefale dig at dl Mozilla
Firebird. Den er ufattelig hurtig!! Hurtigere end Safari....

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Henrik Lindskou (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 22-05-03 20:52

Per Madsen wrote:

>Hvis du ikke allerede har den, så vil jeg anbefale dig at dl Mozilla
>Firebird. Den er ufattelig hurtig!! Hurtigere end Safari....
>
>
>
Det er for tidligt for mig da den stadig er på begynder stadiet.

Men hvis der er der nogen der vil dele deres erfaringer omkring Firebird
ville det være dejligt.

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Per Rønne (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-05-03 06:07

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> >MacSOUP kan nu også klare mails - jeg foretrækker dog til det formål MS
> >Entourage.

> Lige netop hvad jeg vil undgå. Netscape er lidt tung at starte op men så
> er ALLE net-ting igang.

Efter min erfaring er det langt bedre med dedikerede programmer til www,
mail og news. Ja, faktisk også til ftp .
--
Per Erik Rønne

Bitbucket (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 22-05-03 20:40

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:
>
> > >MacSOUP kan nu også klare mails - jeg foretrækker dog til det formål MS
> > >Entourage.
>
> > Lige netop hvad jeg vil undgå. Netscape er lidt tung at starte op men så
> > er ALLE net-ting igang.
>
> Efter min erfaring er det langt bedre med dedikerede programmer til www,
> mail og news. Ja, faktisk også til ftp .

ncftp er mit fortrukne FTP program.
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Per Rønne (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-05-03 20:56

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> > Efter min erfaring er det langt bedre med dedikerede programmer til www,
> > mail og news. Ja, faktisk også til ftp .
>
> ncftp er mit fortrukne FTP program.

Der nøjes jeg med at bruge ftp direkte fra skallen [i terminalvinduet].
Dejlig commandline interface .
--
Per Erik Rønne

Bitbucket (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Bitbucket


Dato : 22-05-03 21:25

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:
>
> > > Efter min erfaring er det langt bedre med dedikerede programmer til www,
> > > mail og news. Ja, faktisk også til ftp .
> >
> > ncftp er mit fortrukne FTP program.
>
> Der nøjes jeg med at bruge ftp direkte fra skallen [i terminalvinduet].
> Dejlig commandline interface .

Jamen ncftp er skam også et rent CLI program som jeg kører fra 'skallen'


Det er bedre end det indbyggede ftp i skallen!
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Per Rønne (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-05-03 04:37

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Det er bedre end det indbyggede ftp i skallen!

OK.
--
Per Erik Rønne

Erik Richard Sørense~ (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-05-03 04:43

Hej Thomas

Det kommer fuldstændig an på, hvad du skal / vil bruge den til. Hvis det
er til ren usenet, så er der efterhånden en del at vælge mellem, men
hvis det er til kombineret brug i både mailing groups, newsgroups,
webbaserede newsgroups, så er Netscape og Mozilla de bedste og mest
alsidige. Med både Mozilla og Netscape kan du krydse frem og tilbage,
sende til og modtage vilkårligt fra hvilken som helst af de typer
grupper, det kan dreje sig om.

Hvis du tillige med bruger lukkede grupper, der kræver adgangskoder /
passwords, så er Mozilla den, der har den bedste sikkerhed indbygget. X
versionerne af hverken Mozilla eller Netscape har dog helt samme
sikkerhed - endnu - som Netscape 4.8/128bits versionen til klassisk Mac
OS, men det skal nok komme efterhånden.

Thomas Østerby wrote:

> Hvilken Newsreader er at foretrække på Mac OS X?

mvh. Erik Rihcard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste