Dannebroge
Fra : Rene Hendriksen

Dato : 20-05-03 06:58

Hej NG.

Jeg havde tænkt på et dyk på Dannebroge. Gælder følgende adresse
stadig mht ansøgning om tilladelse? Findes der en kontaktperson og
hvor lang tid før skal der ansøges?

Miljø- og Energiministeriet, Skov- og Naturstyrelsen, Haraldsgade 53
2100 København S, Tlf. 39 47 20 00

mvh

Rene

Fra : Ken Bordig

Dato : 23-05-03 15:27

Nej, du skal nu søge hos Kulturarvsstyrelsen
De står nu for at behandle sager vedrørende fortidsminder efter
naturbeskyttelsesloven, herunder historiske skibsvrag og andre fortidsminder
på havbunden, samt restaurering og vedligeholdelse af ruiner og
storstensgrave

http://www.kuas.dk/

Mvh. Ken

Fra : Jens Olsen

Dato : 24-05-03 18:54

"Ken Bordig" <Ken@bordig.slet.dk> wrote in message news:<3ece2ed6$0$97239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> naturbeskyttelsesloven, herunder historiske skibsvrag og andre fortidsminder
> på havbunden, samt restaurering og vedligeholdelse af ruiner og

Jaahhh, men manden er den samme, nemlig Torben Malm, der altså nu er
placeret i kulturarvsstyrelsen under Kulturministariet.

Hvis man er lidt sent ude med sin ansøgning, så den ikke kan nå at
komme frem og tilbage med posten inden man skal ud på vraget, så
plejer det at være at ok, at sende ham en mail med ansøgningen på
adressen

tma@kuas.dk

Han plejer at være glad for at få en tilbagemelding hvis der er sket
nyelige forstyrrelser på vraget. Den slag ser man desværre også selvom
vraget er fredet.

Husk at få set på roret nu I er der. Det er godt nok stort. Hvis
hukommelsen ikke svigter mig, så er det kurs 310 i et par minutter ud
fra midten af agterenden af den sammenhængende del af vraget.

Jens Olsen, (der bor på det sydlige Amager, 10 sømil fra Dannegroge)