Ulidelig langsom USB overførsel med PEN DR~
Fra : Torben Hansen

Dato : 20-05-03 06:47

Hej,

Er der nogle der har erfaringer med USB Flash/Pen Drives?

Jeg har netop købt denne sag:
http://gidana.dk/default.aspx?shopDept0=6&webShopDept0=468&webShopDept1=
469&passedLogin=1&showProduct=887479584

Den virker upåklageligt, og er vildt fed - men overførsel af data går
mistænkeligt langsomt og er helt uacceptabelt!

På en Win PC (min kammerats) siger det KNALD - så er 128mb data
overført.

På min Mac OS X 10.2.6 går Finder igang med at fortælle mig at det vil
tage 27 minutter. Juhuuu.. Og det tager 27 minutter at overføre de
128mb.

Min Mac går totalt i knæ når jeg bruger denne USB Pen Drive. Det er lige
før musen hakker .

Anyone?

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 20-05-03 21:04

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
> 128mb.
>
> Min Mac går totalt i knæ når jeg bruger denne USB Pen Drive. Det er lige

Har du nogensomhelst mulighed for at prøve et andet USB-medie af på din
mac. hastigheden er selvfølgelig ikke acceptabel ... men det kan jo lige
så vel være noget på din mac som er i udu.

/hc

Fra : Lone Koefoed

Dato : 21-05-03 12:15

In article <1fv8yrv.jzxwi11e38d22N%tsh@gameon.dk>,
tsh@gameon.dk (Torben Hansen) wrote:

> [...]
>
> Den virker upåklageligt, og er vildt fed - men overførsel af data går
> mistænkeligt langsomt og er helt uacceptabelt!

Jeg har også en pendrive, der på både Linux (debian) og winXP fungerer
som den skal. På min TiBook, 10.2.6 går det så langsomt at det er helt
forfærdeligt.
Jeg har endnu ikke haft energi til at finde ud af hvorfor, men kan det
tænkes at en sådan fætter er formatteret i et andet format? Og at det så
tager tid?

--
Lone

Fra : Torben Hansen

Dato : 22-05-03 07:43

Puhaaa, det var da dejligt at høre . at jeg ikke er den eneste.

Nu vil jeg gå i krig med sagen, og forsøge at finde ud af hvad det kan
være. Jeg vil også se om problemet er det samme på en Mac OS 9 maskine,
da jeg mistænker Finder på X for at være problemet.

Jeg mener nemlig jeg en enkelt gang gemte til den direkte fra et program
- og der gik det vist hurtigt!

Fra : Ben Knudsen

Dato : 21-05-03 12:36

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:
>Jeg har endnu ikke haft energi til at finde ud af hvorfor, men kan det
>tænkes at en sådan fætter er formatteret i et andet format? Og at det så
>tager tid?

Det var også min tanke. Har i forsøgt at formattere pen'en fra mac'en. Gør
det nogen forskel?

ben

Fra : Torben Hansen

Dato : 28-05-03 10:41

Hej,

Det gjorde faktisk en forfærdelig forskel.. Nu er der speed på, og ingen
system hangups under brug.

Men så blev det også lige lidt mere svært at udveksle data mellem PC og
Mac på den måde går jeg udfra.

Fra : Michael Holm

Dato : 28-05-03 12:19

> [...]

> 128mb.
>
> Min Mac går totalt i knæ når jeg bruger denne USB Pen Drive. Det er lige

Jeg har et lignende problem: syntes generelt at diskketter frem på en OS
X mac, via et USB diskettedrev, tager 100 år hvorimod det går
hurtigt i OS 9...

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk