Så er "Kim Og Halløjsa" på gaden med 2 stk~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-05-03 06:22

Så ser det ud til at "Kim og Halløjsovs" er ude med deres to nye cd-er. Har
netop hørt et nummer fra cd-erne på "P4 - Radio Midt- og Vest".

"Kim og Hallo" udnytter dansktopmusikkens stadigt stigende popularitet til
at smede mens jernet er varmt. Der skal smaskes hele 2 nye cd-er ud på
markedet på een gang. (som et lille "PS" kan fortælles at "Tonight" gør
noget af det samme. Deres lige-før-jul-cd efterfølges af en ny cd om en
måneds tid, kun et halvt år efter den foregående).

HVAD ER DEN NYE CD SÅ FOR NOGET HALLØJSAVÆRK?
Jo, vi har jo nok alle hørt om deres proglamerede stilskifte og jeg rystede
og dirrede for om deres nye stil nu var så`n noget p3-agtigt larm eller hvad
det var. Men det er det slet ikke. De har som bare rykket over i en anden
gren af dansktopgenren, nemlig den rock`n`rollende gren. Den som "Bamses
Venner" slog igennem på i 1974 med numre som "Vimmersvej", "Hun har en
soft-ice-maskine som er ny" og "Vil du danse med mig".
Måske er denne gren på vej til at afløse dansebandstilen som har
domineret dansk musikliv siden midt i 1990-erne. Sidste gang
dansktopmusikken havde en rock`n`roll-periode var ca 1974-1978. Derefter
blev den vist afløst af en dansktopcountry-periode i et stykke tid. I
60-erne havde dansktopmusikken en "tyskinspireret slager-periode. Jov-jov,
det skifter jo lidt. Det bliver spændende at høre "Kim og Halløjsovs" til
Danmarks største dansktopfest i Vildsund.
Forresten er der også lidt "Walkers" over deres nye stil, hehe. De havde
da vist liiiige snakket lidt med Torben Lendager om at geninspille hans "Vi
holder fest", meeennnnnn.... Torben er nu bedre til at holde fest.

JAMEN HVAD SÅ MED DEN ANDEN CD?
Jo, den kører i den traditionelle dansebandstil og så er den instrumental.
Det bliver "Tonights" nye cd forresten også. De tager det aller
heftigste instrumentalmusik op til genindspilning. Så`n noget i retning af
"Jango"; "Hey good looking" og alt det der. Noget der bare sparker numme, så
det vil noget.

Jamen er vi så på vej med en instrumentalperiode i dansk musik, ligesom midt
i 60-erne ???

Hmmmm....

Hilsen Åge

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-05-03 08:49

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> mumbled something in

> Jamen er vi så på vej med en instrumentalperiode i dansk musik,
> ligesom midt i 60-erne ???

man kunne da håbe at de først holder op med at synge og derefter udvider
reptoiret med at holde op med at spille

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 20-05-03 10:50

On Tue, 20 May 2003 07:48:57 GMT, Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.*remove*dk>
wrote:

>"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> mumbled something in

>man kunne da håbe at de først holder op med at synge og derefter udvider
>reptoiret med at holde op med at spille

Så ko ikke og sig at dansktoppen ikke bevæger sig. Det gør den såmænd - og
tillige med i den rigtige retning.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-05-03 13:45

Metal Coven.dk <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahujcv03nj4pfqi68t535fdmgtsq9tbq23@4ax.com...

> Så ko ikke og sig at dansktoppen ikke bevæger sig. Det gør den såmænd - og
> tillige med i den rigtige retning.

> Med Venlig Hilsen - Best Regards
> Andreas
________

SVAR: Jeps. Al det danseband er så`n lige ved at tage overhånd. Lidt mere
friskhed var ingen skade til. Lad os nupse en rock`n`roll-revivel-periode
indenfor dansktopmusikken, endnu engang.

Nej, der er ingen som skal "ko" "hare" og sige at dansktopmusikken ikke
bevæger sig. Men det har den nu altid gjort. Der har forresren også været
den periode hvor "Kirsten og Søren" og "Tommy Sebach" var ret dominerende
med deres fest-dansktop, der bare cyklede. Du ved det der med "En pyjamas
for to","Krøller eller ej" og det der mums.

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 20-05-03 20:08

Rock ´n Roll? Hva' har dansktop at gøre med det? Har aldrig hørt dansktop som havde bare den mindste gnist af R&R.

Jørgen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-03 05:16

Jørgen Jacobsen <jabber@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eca7e06$0$7624$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
Rock ´n Roll? Hva' har dansktop at gøre med det? Har aldrig hørt dansktop
som havde bare den mindste gnist af R&R.

Jørgen
______

Hele dansktopgenren er gennemsyret af enten rock´n´roll eller country. Men
hvis du ikke lytter til den slags kan du selvfølgelig ikke vide det.

men som sagt f.eks.:

Vimmersvej
Hun har en softice-maskine
Vil du danse med mig
Se min læge er diktator (Se your later aligator)
Ejer Bavnehøj (Blue Berry Hill)
Årh hold op (All shock up)

Jeg kunne blive ved og ved og ved - men jeg kan jo ikke blive ved, hmmm...

Hilsen Åge

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-05-03 09:53

> [...]
> Ejer Bavnehøj (Blue Berry Hill)
> Årh hold op (All shock up)
>
> Jeg kunne blive ved og ved og ved - men jeg kan jo ikke blive ved,

kunne du evt så ikke komme med noget som ikke er fordansket/forvansket
udgave af internationale klassikere. Måske så vildt at det kunne være
noget de selv har skrevet (uha uha)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-03 14:44

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.*remove*dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns93826EB4AAA04mcpdkemaildk@212.54.64.135...

> kunne du evt så ikke komme med noget som ikke er fordansket/forvansket
> udgave af internationale klassikere. Måske så vildt at det kunne være
> noget de selv har skrevet (uha uha)
_______

Gerne. Her er rullende rock`n`roll med klaver som går amok og hele sovsen.
PS: Det er bestemt ikke noget for børn, hehe.

Biler biler biler (Sigurd Barret)
Pandekagesangen (Sigurd Barret)

Hilen Åge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-05-03 11:10

Åge Halldorsson wrote:

> HVAD ER DEN NYE CD SÅ FOR NOGET HALLØJSAVÆRK?
>
> JAMEN HVAD SÅ MED DEN ANDEN CD?

> Hilsen Åge

Åge læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/larm.html>
Dette er brud på netikette, og kan resultere i
fratagelse af din internetforbindelse..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-05-03 11:15

Henrik Sørensen (aaa@bbb.cc) skrev følgende:

> Åge læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/larm.html>
> Dette er brud på netikette, og kan resultere i
> fratagelse af din internetforbindelse..

Du må da ha' en dårlig dag? Tør dine øjne, osv.

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Troels

Dato : 20-05-03 11:30

> Du må da ha' en dårlig dag? Tør dine øjne, osv.

Hey! Den med tør øjnene og ta' en kiks er altså AJC's sjove bemærkning...
Hvad skal han nu sige der er sjovt?

/Troels

Fra : Troels

Dato : 20-05-03 11:17

> Åge læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/larm.html>
> Dette er brud på netikette, og kan resultere i
> fratagelse af din internetforbindelse..

Ahhh mon dog http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html

"Der er ingen love, der siger du skal. Måske indgår det i din
internetudbyders regler, måske ikke.
Du skal overholde netiketten fordi du generer andre mennesker, hvis du ikke
gør det. Genér for mange mennesker og der kommer en reaktion, sandsynligvis
i form af indlæg i gruppen eller via email. Hvis nogle mennesker bliver
tilstrækkeligt irriterede, kan du risikere klager til din udbyder."

Men mon virkeligt udbyderen vil miste en god kunde (der bruger _mange_ timer
på at trævle nettet igennem for alt om Kandis & Co.) på sådan et spinkelt
grundlag?

/Troels

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 20-05-03 20:18

[ snip en masse crap ]
> HVAD ER DEN NYE CD SÅ FOR NOGET HALLØJSAVÆRK?

du bliver ved med at råbe ? lad nu være for pokker da.

[ snip endnu mere crap ]

- Tonny, www.jegergud.dk