Gule Ærter
Fra : Coffea ramosa

Dato : 20-05-03 04:42

Må ha lyttet lidt for meget til De Nattergale's sang om gule ærter. Her
forleden prøvede jeg for første gang møllerens gule ærter, det smagte rigtig
godt med frisk timian i.

Men møllerens gule ærter ligner slet ikke ærter, de er nærmest kværnede, og
suppen bliver uden fylde, medmindre man putter kartofler i.

Hvor sku man finde rigtige gule ærter, som ikke bliver helt til grød når man
koger dem?

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 20-05-03 06:13

"Coffea ramosa" <no@mail.com> skrev angående Møllerens gule ærter...

God skik og orden!!..

Det ville være rart om du fremover signere slutningen
af dine indlæg med et navn!! .. (han/hunkøn)?? ..

På forhånd tak!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Coffea ramosa

Dato : 20-05-03 13:00

> God skik og orden!!..
>
> Det ville være rart om du fremover signere slutningen
> af dine indlæg med et navn!! .. (han/hunkøn)?? ..
>
> På forhånd tak!

Selv tak, jeg synes også gule ærter er gode..

- Coffea Ramosa (hankøn)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-05-03 15:21

"Coffea ramosa" <no@mail.com> wrote in message

> - Coffea Ramosa (hankøn)

Næh - Coffea Ramosa er hunkøn. Hvad er i øvrigt Coffea Ramosa?

vh
Jan

Fra : Coffea ramosa

Dato : 20-05-03 15:51

> Næh - Coffea Ramosa er hunkøn. Hvad er i øvrigt Coffea Ramosa?

Ja du har ret, jeg burde hedde Ramose.

Ramosa betyder "with many branches" på latin, og coffea er kaffeplanten. en
kaffeplante med mange stilke/grene, som iøvrigt ikke kan drikkes.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-05-03 15:50

"Coffea ramosa" <no@mail.com> skrev i en meddelelse i.

> Hvor sku man finde rigtige gule ærter, som ikke bliver helt til grød når
man
> koger dem?

I ethvert supermarked.
De fås som hele eller flækkede i ½ kg. poser.
De er lidt mere besværlige (skal bl.a. stå i blød og koge længere), men det
er umagen værd.

Hilsen Inger