Offentlige fotos - hvor langt må man gå?
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-05-03 20:46

Jeg går og hygger mig med nogle fotos som for eksempel nedenstående
http://www.freelancefotograf.dk/album/diverse/24.JPG

Der sidder en sød familie på billedet og man ser jo let hvem det er - hvis
man altså kender dem.

Må jeg tage dette billeder uden at spørge om lov?
Må man vise billedet til andre?
Må man sælge billedet - ikke fordi jeg lige ville sælge dette - det er bare
ment som eksempel.

Kort sagt - hvad må man?

Jan Emil Christiansen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 19-05-03 20:49

Jan Emil Christiansen <info@webmasteren.dk> wrote:
> [...]
> Må man vise billedet til andre?
> Må man sælge billedet - ikke fordi jeg lige ville sælge dette - det er bare

Dansk journalistforbund har en brochure der hedder "Fotografering og
privatlivets fred" - og de har desuden også en del andre af den slags
brochurer. De er alle gode - og gratis, og mange af dem tilgængelige i
PDF-format - Kig på dem. :)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-05-03 07:26

Tak

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-05-03 22:31

Bare en mail, så du ikke bruge tid på at svare.

Jan

Fra : rea721

Dato : 19-05-03 22:38

Jan Emil Christiansen wrote:

> Bare en mail, så du ikke bruge tid på at svare.

Det er da ærgeligt....for gruppen Andre lære jo også af de svar de ikke
nødvendigt selv har brug for.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-03 15:47

> Det er da ærgeligt....for gruppen Andre lære jo også af de svar de
ikke
> nødvendigt selv har brug for.

ja, jeg synes da at tråden rejser et spænnende ?, ærgeligt at folk går uden
om gruppen ;o(

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk