havebassin
Fra : Michael & Heidi

Dato : 27-03-01 00:26

hej med jer
jeg skal til at anlægge et større bassin (ca 30.000l)
er der nogle der har et forslag til hvad jeg kan lægge under folien for at
beskytte mod sten osv,
gerne til en rimilig penge da det jo ikke er helt gratis at købe så stort et
stykke folie.
mvh mg

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-03-01 02:43

Michael & Heidi wrote:

> [...]
> beskytte mod sten osv,
> gerne til en rimilig penge da det jo ikke er helt gratis at købe så stort et

Grus er fint.

Men et gammel sejl er også godt.

Det er bedst at du ikke putter klyner i bassinet da de indeholder en gift som
gør vandet brunt.
Jeg ved godt at alle andre ved at der står i alle bøgerne at man skal bruge
klyner, men alle bøgerne har den samme fejl.

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 27-03-01 05:02

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Morgendawser.
Jeg har brugt en del gamle gulvtæpper med den der gummibagside, eller
hva man kalder det, det har holdt vores bassin fri for huller mange år,
og tæpper kan man få gratis mange steder.

--
Mvh.
Henning L.Andersen

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-03-01 15:14

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Det er bedst at du ikke putter klyner i bassinet da de indeholder en gift
som
> gør vandet brunt.

Hvilken gift er der tale om?
Mig bekendt gør klynerne vandet surt, men at der skulle være tale om en gift
er en ret godt bevaret hemmelighed. Spørg blot akvarister, der bruger
filtrering over tørv regelmæssigt - af hensyn til en hel del fisks
velbefindende. Endvidere trives alger dårligt i det sure vand.

> Jeg ved godt at alle andre ved at der står i alle bøgerne at man skal
bruge
> klyner, men alle bøgerne har den samme fejl.

Er det de samme bøger, der også påstår at rhododendron foretrækker surbund?

mvh
Jan

Fra : LEIF & ANNIE JOHANSE~

Dato : 27-03-01 14:32

se www.havesider.dk Havens udformning og anlæg / anlægning af dam
der er et afsnit "trin for trin"
mvh
Leif Johansen
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk

Fra : Michael & Heidi

Dato : 27-03-01 22:20

hej igen tak for hjælpen alle sammen.
jeg tror jeg vil vælge gulvtæppeløsningen,det er nok det nemmeste for mig
,jeg ved ikke lige hvor jeg skal få fat i et sejl
mvh mg
Michael & Heidi <mg-hhh@munkebo-borger.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99ojep$hbl$1@news.inet.tele.dk...