TL1000s Mod VTR 1000f Firestorm
Fra : Bandit

Dato : 26-03-01 23:56

Er der nogen der har nogen sammenligning af de to maskiner
der er en pris forskel på 5000 kr og 15 hk
det er begge 2 fede maskiner
Mvh
Bandit

--
http://hjem.get2net.dk/BANDIT-600

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-03-01 00:02

> Er der nogen der har nogen sammenligning af de to maskiner

http://www.mcnews.com.au/suzukitl1000stestmarch2000.htm

Mvh
Steen

Fra : Christian Berggreen

Dato : 27-03-01 08:46

Hejsa...

De to maskiner er faktisk ret forskellige, når det kommer til stykket, da de
er designet til forskellige formål.
Jeg har selv en VTR og en fra klubben har en TLS, så jeg har da et
nogenlunde billede af hvad forskellen er, da jeg har prøvet begge maskiner.

TLS:

Er helt klart rettet mod Sport med stort S. Det er det første man mærker når
man sætter sig op på den. Den har en meget sportslig kørestilling med meget
lavt placerede håndtag og røven i vejret. Afjedringen er ikke helt god men
den har et rigtig godt response fra motoren, når du ruller på med gassen.
Men pas på, den går MEGET let på baghjulet....
Så har den i forhold til VTR'en lige 15 HK som du også skriver, og det
bevirker at den har en større tophastighed på, og trækker fra VTR'en ved
200+...men op, det er jo sjældent man gør det i DK eller...???hehe

VTR:

VTR'en er fra starten designet som en sportstourer, dvs. sportslig men med
gode hverdagskvaliteter. Kørestillingen er dog heller ikke nær så sportslig
som TLS'eren, og man sidder behageligt ved både lave og høje hastigheder. Nu
har jeg ikke prøvet en VTR med original affjedring, da det er skiftet på
min, men jeg tror den er lidt bedre end den originale på TLS'eren. VTR'en er
endvidere med karburatorer (verdens største på en mc med 48 mm) og TLS har
indsprøjning, og det kan der jo både siges godt og skidt om, så det er nok
en smagssag.

Begge maskiner æder ret meget benzin, hvilket er achilleshælen ved de fleste
store V2'ere...man skal ikke køre for langt væk fra en tank...hehe....de går
ca. 150-160 km før de går på reserven....:O/

Nå, håber du kunne bruge det til noget.....

Christian
VTR1000 Firestorm