"Anmeldelse": Pomodoro & Mozzarella
Fra : Mrs Krabappel

Dato : 19-05-03 13:48

Hvis du ikke bor for langt væk fra krydset mellem Ndr Fasanvej og Smallegade
(på Frederiksberg), og har lyst til at prøve *rigtig* italiensk pizza, så er
det kommet Stedet med S.
Jeg skal måske skynde mig at sige til de evt. mistænskomme til stede, at jeg
har ingen "royalty" og jeg skriver af ren entusiasme for deres produkter!
De to ejere er bagere og har tidligere arbejdet i andre italienske pizzeria,
og har nu lige startet nordens første økologiske pizzeria. Hvis du kender og
elsker "La Vecchia Signora", dette er take-away svaret på den! (NB to
uafhængige ejere)

Det bedste er:
- mega pizza menu med udsøgte råvarer og "ægte" sammensætninger, som gør at
du ikke finder på menuen hverken Ufo, Shawarma, Pastrami, Hawaii, Bolognaise
(!) og andre afskyeligheder. Der er til gengæld 4 formaggi med provola og
scamorza, og flere pizza med bøffelmozzarella - der, hvor det giver
mening...
- priserne er ikke højere end tyrker-pizza på Jyllingevej (fik reklamen mens
jeg studerede P&M menuen!), faktisk billigere!
- pizzabunden er virkelig god - tynd, sprød, og smager også godt
- de har Pane di Genzano DOP og Pugliese og andre brødtyper - og koster ikke
mere end fx Il Fornaio, tværtimod...
- de har rigtig udsøgte delikatesser bl.a. pasta som Linguine, Paccheri, og
ris "Carnaroli" (den absolut bedste til risotto)

Eneste minusser:
- det er lidt svært at parkere tæt på. I aftes vi brugte dog en thermo pose
(dem man bruger til dybfrost) til transport (1Km) og pizzaen var meget varm
da den kom hjem!
- der er ikke brød om søndag, men da pugliese er pr. definition "gemmebrød",
skal man bare købe mere om lørdag...

Sandra

Fra : Ib

Dato : 19-05-03 14:26

Arg, er langt fra det mørke jylland til Frederiksberg... :-/

Nå, men bor man i omegnen af Århus er der også mulighed for *ægte* pizza'er
hos:

http://www.laluna.dk/MenuKort/AnticaP.htm

Fra : JS

Dato : 20-05-03 19:12

"Ib" <kjaergaard@inbound.dk> skrev i en meddelelse
> Arg, er langt fra det mørke jylland til Frederiksberg... :-/
>
> Nå, men bor man i omegnen af Århus er der også mulighed for *ægte*
> [...]

Og der er også langt fra Århus til det mørke jylland!

Fra : Ib

Dato : 20-05-03 20:51

> Og der er også langt fra Århus til det mørke jylland!

Pointen er ???

Fra : Martin Seebach

Dato : 20-05-03 22:27

Ib wrote:

> Pointen er ???

At Århus ikke ligger i det mørke Jylland.

(Jyde-joke) ;)

/ Martin (fra det illuminerede Sjælland)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 19-05-03 14:59

Mrs Krabappel <sandra@nospam.dk> wrote in article
> [...]
pizzeria,
> og har nu lige startet nordens første økologiske pizzeria. Hvis du kender

Hmmm. Af Prins Ib i Aalborg har nu lavet økopizzaer i 3-4 år allerede. Men
"traditionelle" opskrifter, altså ananas osv
Men skidt med , glæder mig til at prøve det du beskriver...
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-05-03 17:23

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message

> "traditionelle" opskrifter, altså ananas osv

LOL

vh
Jan

Fra : Soren Lindholt

Dato : 20-05-03 07:36

Jan Bøgh <jan@boegh-dot-net> wrote in article
<3ec90418$0$83041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> LOL
>
> vh
> Jan

Ja, jeg skulle selvf. ha skrevet traditionelle DANSKE opskrifter men
jeg skulle lige pludselig ud af døren

--
Soren

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-05-03 15:40

> [...]
^^^^^^
> traditionelle DANSKE opskrifter

ROTFLMAO!

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-05-03 19:05

Jan Bøgh wrote:

> "Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote

> ROTFLMAO!

Ja, det er sjovt. Som tilføjelse kan jeg nævne, at min lokale pizzamand,
der stammer fra Sardegna har valgt at sætte en "Danese" på sit
pizzakort. Fyldet består (sæføli) af røde pølser og bacon. Ak!

Gad vist, hvornår man kan få pizza med Stryhns den værste eller noget i
den stil?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Svend Andersen

Dato : 19-05-03 15:15

"Soren Lindholt" <lindholt@removeperson.dk> writes:
>Hmmm. Af Prins Ib i Aalborg har nu lavet økopizzaer i 3-4 år allerede. Men
>"traditionelle" opskrifter, altså ananas osv
>Men skidt med , glæder mig til at prøve det du beskriver...

Nu når Sandra er med på linien i øjeblikket kunne jeg godt tænke mig at
spørge om italienerne kunne finde på at lægge ananas på en pizza.
Jeg tvivler og har aldrig set det i italien.

hilsen Svend

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 19-05-03 22:28

"Mrs Krabappel" <sandra@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (!) og andre afskyeligheder. Der er til gengæld 4 formaggi med provola og
> scamorza, og flere pizza med bøffelmozzarella - der, hvor det giver

Hør, hør!

Men heldigvis arbejder jeg lige ved siden af La Vecchia Signora . . .
--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard