Afgift?
Fra : jens

Dato : 20-05-03 01:54

Jeg er lidt i tvivl omkring afgift på mc'er.

Jeg er lige styrtet på min mc og stellet er jo selvfølgelig som det eneste
røget :(

Er der mulighed for at jeg kan få noget af afgiften tilbage og evt. hvordan
foregår det (skal der en eller anden form for syn til)?

/Jens ... uden mc ;(

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-05-03 06:49

jens wrote:
> [...]
>
> Er der mulighed for at jeg kan få noget af afgiften tilbage og evt.
> hvordan foregår det (skal der en eller anden form for syn til)?

Jeg mener at have hørt at man i tilfælde som dit, kan få lov at overflytte
det nuværende til et nyt stel, og få flyttet
afgiften med over?

> /Jens ... uden mc ;(

Mvh Thomas

Fra : Richard

Dato : 20-05-03 06:48

jens wrote:
> [...]
>
> Er der mulighed for at jeg kan få noget af afgiften tilbage og evt. hvordan
> foregår det (skal der en eller anden form for syn til)?

Det var da ærgerligt; men du har umiddelbart tre muligheder:
- få rettet stellet op (hvis det kan rettes ud pga den aktuelle skade)
- købe et nyt stel og få stelnummeret flyttet med over
- købe et stel med papirer i udlandet, flytte delene over og betale
afgift for den "nye" cykel (afhængig af model behøver det jo ikke være
så meget)

For at få noget af reg.afgiften tilbage, skal cyklen sælges ud af
landet. Se mere på www.toldskat.dk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 20-05-03 20:13

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
> [...]
afgift for den "nye" cykel

> For at få noget af reg.afgiften tilbage, skal cyklen sælges ud af

- - - - Og for at kunne dét skal modellen synes, hvilket ikke(!) går med et
bukket stel

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 20-05-03 23:04

Armand wrote:

> - - - - Og for at kunne dét skal modellen synes, hvilket ikke(!) går med et
> bukket stel

Ja det er noget af en klemme at komme I. Checkede lige et par VFS- og
VFC-stelpriser hos cmsnl.com - pyha - omkring 2.000 EUR ekskl. hollandsk
moms. Så tør jeg ikke tænke på, hvad de koster herhjemme

Fra : Armand

Dato : 21-05-03 18:37

> Ja det er noget af en klemme at komme I. Checkede lige et par VFS- og
> VFC-stelpriser hos cmsnl.com - pyha - omkring 2.000 EUR ekskl. hollandsk
> moms. Så tør jeg ikke tænke på, hvad de koster herhjemme

- - - - - Eller at det var en Aprilia Mille:
Claus Bernth skrev engang ( indlæg: 3833E17C.DB9EF898@worldonline.dk ) at et
stel til en sådan kostede 35.000,- !

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-05-03 23:26

On Tue, 20 May 2003 02:54:27 +0200, "jens" <info@alle.dk> wrote:

Hej Jens.

>Er der mulighed for at jeg kan få noget af afgiften tilbage og evt. hvordan
>foregår det (skal der en eller anden form for syn til)?

Jeg er på ingen måde ekspert på syns & toldregler.
Men jeg mener at man kan få lov til at foretage en steludskiftning
hvis det er i forbindelse med en skade.
Check din lokale synshal, og hvis de ikke kan hjælpe så kontakt
centralregistret for motorkøretøjer.
Hvis de ikke kan svare kan de garanteret sende dig det rigtige sted
hen - De er forresten meget flinke

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750