forklaring til tallene på told & skats hje~
Fra : Mogli

Dato : 19-05-03 14:49

Hej allesammen

Jeg sidder og kigger på vurderingen for en honda cbr600 f2 på told og skats
hjemmeside, og undrer mig lidt over tallene. Der er 4 kolonner som hedder:

1 reg dato: 31/12-1993 (Må være første gang indregistreret i DK)
Afg. pligtig værdi: 18000
Reg afgift: 30511
Handelspris inkl afg: 48511

Kan i give mig en forklaring på disse tal?
Hvis jeg f.eks tager til tyskland og køber en til under de 18000,- skal jeg
så alligevel regne med at udregningen bliver vurderet ud fra 18000,- eller
hvordan skal det forstås.

Håber i kan hjælpe

Vh
Miki - Som er ved at mangle noget større end sin gsxr-250

Fra : Morten Juel

Dato : 19-05-03 15:04

> [...]
jeg
> så alligevel regne med at udregningen bliver vurderet ud fra 18000,- eller

Et kort svar: Ja !!

Det er TS der bestemmer værdien, og så er det ligemeget om man kan fremvise
en kvitt fra f.eks. .de på at den kun har kostet 9000,- ! ;o(

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Armand

Dato : 19-05-03 16:40

Mogli <Not_my@Email.com> skrev i en news:baance$ta$1@news.cybercity.dk...
> [...]
jeg
> så alligevel regne med at udregningen bliver vurderet ud fra 18000,- eller

Gå ud fra linien: "Reg. afgift" og læg dét tal til den tyske købspris for at
se hvorledes at det samlede beløb matcher det danske brugtprisleje!

--
Armand.