re:cbr1100xx
Fra : Brian W.

Dato : 19-05-03 12:32

Mads Stetter wrote:

> Fortæl fortæl... Eller evt. læg en anmeldelse på www.dmcn.dk
>
> MVH Mads Stetter

Når vi når uge 28 har jeg haft min yzf1000r i et år. Jeg er blevet vældig
glad for den.. Jeg kunne bruge milliarder af timer på små veje,
lyskrydsdueller osv.. Den er simpelthen så fed at køre på, og så har den en
overflod af hk over hele registret. Samtidig er den virklig flot, stor kåbe=
touring, som jeg gerne vil, og så kan jeg passe den.
Jeg kommer ud fredag uge 28 for at hente min nyindkøbte yzf. Jeg spørger om
den er klar, tjekket olie, kølervæske, luft osv. kortsagt der skulle være
lavet service på den når jeg hentede den. Henrik sagde ja og at den var så
god som ny, så jeg gav ham checken. Efter jeg havde prøvet den ugen for
inden havde jeg spurgt om den havde været skadet, og han svarede NEJ. Prøv
lige at spørg om man kunne se mit smil igennem hjelmen da jeg rullede hjem.
Jeg ruller derefter til skagen sammen med klubben. Søndag da vi skal hjemaf
ryger vi på motorvejen.. Olielampen lyser...??? shit hvad nu... Ind til
siden, og se hvad. Min kammerat fulgte med ind i nødsporet, og vi diskutere
lidt hvad vi gør. Han mener at det er en oliestandslampe, så vi triller
videre hjem med 80 km/t.Jeg var sku lidt nervøs for at den at den kørt tør.
men det lød ikke såen. Det var ved hadsten. da vi kommer til Galten ved
Århus, kunne jeg fylde ca 6 dl olie på.... Så er det lige jeg spørger???
hvem fanden har tjekket olien på den inden jeg fik den?? for værkstedet har
sku ikke....fuck jeg var arrig. Ud til rydberg mandag og klage. Ja det kunne
de sandelig ikke forstå...??? nej det kunne jeg heller ikke. Efterfølgende
var der ingen problemer.
Nå men for 3 uger siden køre jeg den ud til Probike for at få lavet service
på den. Bent havde ikke lige tid så vi aftalte at lade den stå, og så ville
han ringe når den var klar. Da han åbner for den, og skal skifte tændrør,
var han vidst lige ved at falde bagover. De var aldrig nogensinde blevet
skiftet??? Katoden var slidt fuldstændig helt ned. Ja man kan sige at der
slet ingen katode var. DEt burde oxo være skiftet ved service, inden jeg fik
den! Vi snakker altså om en cykel der har gået 36000 km.. Det er sku da et
under at den i det hele taget kunne starte.
Han fortæller så at den trængte til nye pakninger i forgaffel. Da han
skiller forgaflen ad, viser det sig at den pal/pind ( ved ikke hvad den
hedder) der sidder i bunden af røret som man skruer skruen op i, i bunden er
knækket i begge gafler???? hvordan fanden kan de knække???? Rydberg sagde at
den ikke havde været skadet. Men de kan altså ikke knække ved at man køre
hurtigt! ?????

Jeg føler mig snydt så grusomt. Jeg har snakket med andre mcister, og de har
aldrig hørt eller set noget lign. Jeg handler aldrig ude ved ham igen.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-05-03 13:09

http://www.dmcn.dk/ er din ven... Skriv en anmeldelse.

Fra : Mads Stetter

Dato : 19-05-03 13:28

Henrik Steen Larsen wrote:

> http://www.dmcn.dk/ er din ven... Skriv en anmeldelse.

Yeps, hurtigst muligt!

Så har rydberg og en chance for at svare igen, hvis de har noget at tilføje!

YZF drikker altså nogen gange 1L pr. 1000km, eller mindre!

MVH Mads Stetter

Fra : Brian W.

Dato : 19-05-03 14:00

Mads Stetter wrote:

> [...]
> tilføje!
>

> YZF drikker altså nogen gange 1L pr. 1000km, eller mindre!

Ja jeg er godt klar over at de er lidt tørstige. Men en tur frem og tilbage
til skagen skulle ikke kunne få olielampem til at lyse!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-05-03 15:03

Tjaaahh. Jeg talte engang med én på et træf, som fortalte at når han kørte
langtur "drak" den mest i starten (første 4-800km). Han havde kørt ca.
5000km på ferie og havde brugt omkring 7 liter olie. Jeg husker ikke
km-stand på den MC, men ellers samme model som din.

Men din historie lyder ikke for godt. Jeg tror jeg ville konfrontere Rydberg
med den. Det kan jo være en mekaniker som lige skal have "læst og påskrevt".

Vi ses i weekenden

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 19-05-03 16:44

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Tjaaahh. Jeg talte engang med én på et træf, som fortalte at når han kørte
> langtur "drak" den mest i starten (første 4-800km).

= tegn på at der har været en god del vand i olien!!
Når motoren er blevet kørt grundigt gennemvarm over et godt stykke tid, er
vandet dampet ud af olien hvorved at "vædske"-niveauet i motoren falder!

Sagen er almindelig kendt, derved at det er typisk omkring Kassel bakker at
ældre biler, der pludseligt er truket på ferie sydpå, dør p.g.a.
pludselig(?) oliemangel

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 20-05-03 06:28

"Armand" skrev
> [...]
at
> ældre biler, der pludseligt er truket på ferie sydpå, dør p.g.a.

Har hørt meget om en anden fare lige ved det, noget som olieselskabene
kalder "black sludge" (tror jeg det var), gammel oliebælegning indvendig i
motoren løsner sig i store flaker ved høje temperaturer (typisk ved længere
motorvejkørsel) og lægger sig i oljesien i bundkaret og stopper
olietilførselen .

--
/Bjørn

Fra : Brian W.

Dato : 20-05-03 15:11

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
>
> Men din historie lyder ikke for godt. Jeg tror jeg ville konfrontere
> Rydberg med den. Det kan jo være en mekaniker som lige skal have

Nu er der jo oxo forskel på kørsel. For yzf´er drikker ikke ret meget.
Mange af de historier er nok mest skrækhistorier. Men der er forskel på
hvordan man køre. for kører man den i det røde felt vil den ha noget at leve
af... Yamaha siger at deres maskiner må bruge op til 1 liter pr 1000 km. Det
er der jo nok ikke nogen der gør, men det er fandme et ret stort "spild" at
sætte som mål.
Hvis honda bruger olie( af nyerer årgang) er den gået i stykker....
5000 km og 7 liter olie ...shiiiit stakkels mand. hvor faen havde han al den
olie ??

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-05-03 16:49

"Nu er der jo oxo forskel på kørsel"

Enig.

Tjjaaa. Han havde 5 liter med hjemmefra, men måtte så købe undervejs. Men
det må dælme være træls

"Hvis honda bruger olie( af nyerer årgang) er den gået i stykker"

Tja. Min bruger intet endnu. Den har gået 40kkm

Vi ses på lørdag

Håber på lidt sol.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 21-05-03 16:07

> [...]
>
> "Hvis honda bruger olie( af nyerer årgang) er den gået i stykker"
>
> Tja. Min bruger intet endnu. Den har gået 40kkm

Ja hvis jeg får min cykel inden...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-05-03 19:03

Du er nu velkomme alligevel. Vi er jo kun en "spytklat" væk