Tabt nummerplade
Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 19-05-03 10:07

I fredags tabte jeg min nummerplade, og da jeg kørte ruten på cykel
bagefter var det eneste jeg fandt der hvor jeg havde lagt mærke til en
mærkelig lyd, den ene møtrik derfra

Derfor har jeg lige et spørgsmål: Tager man normalt nummerpladen af
ved service-eftersyn? Den var til 24 kkm-eftersyn i onsdags, så jeg
vil lige høre om jeg har ret i min antagelse om at de nok har glemt at
spænde møtrikkerne. Blinklysene sad også helt løse - møtrikker kunne
spændes ca. 1 cm ind. Dem havde jeg dog selv af lige før jeg
indleverede den (pga afmontering af bagestativ) og spændte bare
møtrikkerne med hånden. Men jeg er næsten 100 % sikker på at jeg ikke
rørte nummerpladen i den forbindelse.

Så er der nogen der kan be- eller af-kræfte om serviceværksteder
plejer at afmontere nummerpladen under arbejdet?

/Bjarke, Bandit 600 S

Fra : lange

Dato : 19-05-03 10:33

> Så er der nogen der kan be- eller af-kræfte om serviceværksteder
> plejer at afmontere nummerpladen under arbejdet?

Det er IKKE normalt at værkstedet skruer nrplade af ved service. Hvorfor
skulle de dog det?

Lange

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 19-05-03 15:04

"lange" <morten.lange@postman.dk> writes:

> Det er IKKE normalt at værkstedet skruer nrplade af ved service. Hvorfor
> skulle de dog det?

Det ved jeg ikke...Men ellers virkede det bare som et sært sammentræf.
Jeg gættede på at de måske tog den af fordi det kun tager 2 sekunder
og så er der ikke pludselig noget der får fat i den mens de arbejder.

Men der var heldigvis en cyklist fra universitetet der havde set mig
køre ud fra institutet med nummerpladen hængende i en skrue, og 500 m
senere havde fundet nummerpladen, så jeg har fået den tilbage, og
behøver derfor ikke bekymre mig om at få dækket udgiften til en ny. Og
for fremtiden sikre jeg mig at nummerpladen sider rigtig godt fast

/Bjarke

Fra : flemsus

Dato : 19-05-03 12:20

Snip det hele>

Jeg kører XT600 og det ryster en smule.D erfor var jeg åbenbart tæt på at
miste pladen, den hang i det yderste af en skrue. Klog af skade investerede
jeg i 2 låsemøtrikker, så nu ser det ud til at den bliver der.
Mvh. Flemming Sørensen