kan dette betale sig
Fra : Mr Cool

Dato : 19-05-03 23:31

kan det betale sig at sætte en scooter i stand efter at den har været
stjålet og mere eller mindre tilredt.
eller skal man sælge den i de dele der er noget værd.scooteren er fra
98-motoren kørt 5000.de dele der
er gået i stykker koster ca 3000,- at reparere eller skal man bare smide den
ud.på forehånd tak

m.v.h
hoffer

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-05-03 00:17

"Mr Cool" <hoffer-er@fjerndette.cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 98-motoren kørt 5000.de dele der
> er gået i stykker koster ca 3000,- at reparere eller skal man bare smide

Du kan jo godt

Du skal ikke smide den ud, jeg ville sælge de dele der stadig er noget værd,
og resten smides væk, med mindre du har vundet i lotto og virkelig vil have
den sat i stand.

Kim Larsen

---

Fra : Henrik Ø

Dato : 21-05-03 20:47

"Mr Cool" skrev: >>snip<<
> kan det betale sig at sætte en scooter i stand efter at den har været
> stjålet og mere eller mindre tilredt.
> eller skal man sælge den i de dele der er noget værd.scooteren er fra

Hej Mr. Cool ...

Du kan også - hvis du vil have et overblik over renovering - prøve at finde
stumper til den i DBA under "reservedele til scooter / EU45"
Det sker jævnligt at der er en eller anden der har haft enten et alvorligt
uheld, eller efter tyveri med hærværk sætter maskinen til salg. Enten som
hel men defekt, eller i stumper.
Men det kommer an på mærke og model.
Jo mere populær maskinen er, jo større chance er der for at finde stumperne.

Den anden løsning med at skille den ad og sælge stykvis ; det kan godt tage
sin tid at komme af med alle delene.
Måske er det så en fordel at skippe den som "vrag" til 1500-2500 kr såfremt
der er brugbare stumper.

3000,- kr for at renovere en maskine der (måske) ikke koster alverden fra
ny, kan være ret urentabelt.
Hvis det f. eks er en Adley (ikke en kritik) kontra en Aprilla RS 50. Da kan
det nok bedst svare sig med RS`eren.

PS. hvis det er en PUG (Speedfight 1), kan jeg hjælpe med en del gode
stumper.

Venlig hilsen : Henrik