Salg af scooter 45
Fra : Søren Viborg

Dato : 19-05-03 13:39

Hej

Jeg står for at skulle sælge (privat) min 45'er og har lige et par
spørgsmål.
Hvordan er det med forsikring og omregistrering? Kører køber på min
forsikring indtil han har omregistreret og hvor længe må han det?
Sikkert et åndssvagt spørgsmål.. men skal den synes?
Hvad koster det at få den omregistreret?

Håber i kan hjælpe..

/Søren

Fra : Thomas

Dato : 19-05-03 14:35

Hej Søren.
Så vidt jeg husker koster det Kr. 390.- at omregistrere og den nye ejer har
21 dage til at klare dette i.
I den tid kører han på din forsikring.
Den skal ikke synes.

Thomas.

Fra : Søren Viborg

Dato : 19-05-03 21:12

Tak for det hurtige svar.

Fra : Morten

Dato : 20-05-03 04:24

I øvrigt mener jeg ikke at du bliver belastet med 'trin-fald' i din
forsikring, hvis køber skulle komme ud for en skade indenfor de 21 dage.
Husk at skrive dato på købet på slutsedlen.

Hvad er det i øvrigt for een? og hvad er prisen??

Venlig hilsen
Morten Grønlund

Fra : Søren Viborg

Dato : 20-05-03 09:28

Det er Suzuki Katana fra 98 i flot stand (syntes jeg selv :) og den blev
solgt for 5k.

/Søren

"Morten" <slet_til_og_med_forste_punktum.sys.adm@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec99fd6$0$5165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-05-03 20:00

> Det er Suzuki Katana fra 98 i flot stand (syntes jeg selv :) og den
> blev solgt for 5k.

Bare en advarsel - "glemmer" køber at omregistrere den kan man komme til
at hænge på forsikringen længe ...

Har prøvet det med en gammel bil

/A

Fra : Henrik Ø

Dato : 21-05-03 20:59

"Anders Majland Wrote >>Snip<<
> Bare en advarsel - "glemmer" køber at omregistrere den kan man komme til
> at hænge på forsikringen længe ...

Fordi jeg lige har "prøvet " det - gav manden knallen med uden at
omregistrerer med ham (fordi det var en lørdag formiddag). Så er i dag lidt
flere muligheder for at rette misæren ved manglende omreg. :
Gå på Motorkontoret og forklar situationen
Hav` registreringsnummereret med - så kan de lave et check og se om den ER
flyttet til ny ejer.
Du får nogle "På tro og love"- papirer der skal udfyldes. Bl.a en forklaring
på hvornår og hvordan du har forsøgt at rykke manden, hans navn og adresse +
en masse andet.
På den måde "afleverer" du nr. pladen og politien tager på et lille besøg
hos manden.
Er navn og adresse falsk, så bliver maskinen efterlyst. Du har med "Tro og
love"- erklæringen afmeldt den og hvis policen finder den, bliver pladen
klippet på stedet.

Sådan fungerer det !

Venligst : Henrik