Opføringsrør til radiator.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-05-03 13:45

Hej igen.

I min fortløbende saga - synes jeg selv - er jeg nået til en ny lille
ting. Er der nogen der kender noget til færdige opføringsrør til
radiatorer.
De skal kunne sættes på mine pexrør der løber i nogle paneler fra
Megatherm langs væggen. Jeg tænkte evt. på nogle pænt bøjede kobberrør
el. lign. der kan sættes direkte på ventilen eller i radiatoren hvis det
er afløbet.

Mvh

Jesper.

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-05-03 14:08

Hej Jesper
Du kan selv bøje kobberrør i de n form og de retninger du vil hav med en
kobberrørsbukker , der passer til dimensionen du vil bruge ,er lige ved at
tro at du kan leje en sådan for en billig penge i evt Silvan.

Kim Rasmussen
Blikkenslager

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-05-03 16:07

> Du kan selv bøje kobberrør i de n form og de retninger du vil hav med en
> kobberrørsbukker , der passer til dimensionen du vil bruge ,

Ok, men bøjning af kobberrør, er det godt og holdbart. Jeg ved godt
vandhastigheden er rimeligt lav, men alligevel. Desuden bliver det jo en
bøjning af 15mm rør over en diameter på ca 7-10 cm - kan man det?

Mvh

Jesper

Fra : Martin Christiansen

Dato : 19-05-03 16:56

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> ting. Er der nogen der kender noget til færdige opføringsrør til
> radiatorer.

Se tidligere tråd vedrørende tilslutning af radiator til pex.

Mvh - Martin

www.martinchristiansen.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-05-03 07:45

Martin Christiansen wrote:
> "Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Se tidligere tråd vedrørende tilslutning af radiator til pex.
>

> Mvh - Martin
>
> www.martinchristiansen.dk

Been there done that - glimrende tråd, btw. - men så vidt jeg kan se
drejer det sig om at føre rør ind i væggen oppe ved ventilen og ind i en
skunk. Det kan jeg ikke, da jeg skal lodret ned til panelet som jeg
skriver tidligere, derfor vil jeg gerne gøre det lidt pænt istedet for
bare at bruge PEX.

Mvh

Jesper

Fra : Martin Christiansen

Dato : 20-05-03 12:16

> Det kan jeg ikke, da jeg skal lodret ned til panelet som jeg
> skriver tidligere, derfor vil jeg gerne gøre det lidt pænt istedet for
> bare at bruge PEX.

Prøv at kigge i de forskellige links jeg har henvist til i den tidligere
tråd.

Der tror jeg du kan finde det du skal bruge.

Mvh - Martin

www.martinchristiansen.dk