Fiytning af rhododendron
Fra : Jette Hartmeyer

Dato : 18-05-03 22:01

Hej nyhedsgruppe

Jeg skal have flyttet nogle af mine rhododendron og så vil jeg gerne høre om
der er nogle der ved, hvornår det er bedst at flytte dem, kan man godt gøre
det når de har afblomstrede. Skal man beskære dem meget, når de skal
flyttes.

på forhånd tak

Venligst Jette Hartmeyer

Fra : HHIST

Dato : 19-05-03 07:19

"Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> wrote in message
> [...]
gøre
> det når de har afblomstrede. Skal man beskære dem meget, når de skal

Jeg flyttede 2 store ( ca 2 meter) i april måned, uden at beskære de har
overlevet behandlingen. Men ellers er det ikke noget jeg ved ret meget om.
MVH Finn

Fra : Marco

Dato : 19-05-03 07:51

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev:

> Jeg flyttede 2 store ( ca 2 meter) i april måned, uden at beskære de har
> overlevet behandlingen.

.... Og jeg flyttede et par stykker i næsten samme størrelse forrige sommer.
De mistede et par blade, men det var også det hele. Jeg beholdte så meget
jord/sphagnum på roden som muligt og gennemvædede det nye grosted - dog uden
det soppede.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 20-05-03 21:22

"Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> høre om der er nogle der ved, hvornår det er bedst at flytte dem, kan
> man godt gøre det når de har afblomstrede. Skal man beskære dem

Er de ikke for store, skal de kunne flyttes stort set altid. Jeg ville nok
ikke gøre det en brændende hed og tør julidag.
Vær opmærksom på, at de har en ret kompakt rodklump, som gør at flytning er
nem.

PEJ
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse électronique pour me contacter.