Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 28-135 IS??
Fra : Anders Lorentzen

Dato : 18-05-03 16:15

Jeg har kigget lidt på Canon 28-135 USM IS.
Men hvad betyder IMP/USA som står i model navnet?

Er der nogle problemer med at anvende en af modellerne på mit D30?

Her er et eksempel på IMP, såfremt i ikke ved hvad jeg taler om :)
http://www.digitalfotoclub.com/sc/main_item.asp?id=226523024&rf=ep&dfdate=05_16_2003

Svar gerne med cc til al@it.dk

Anders Lorentzen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 18-05-03 16:28

Anders Lorentzen <al@it.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der nogle problemer med at anvende en af modellerne på mit D30?
>
> Her er et eksempel på IMP, såfremt i ikke ved hvad jeg taler om :)

Vel om den er importeret eller fra USA? De fleste importerede objektiver
er vel lavet i Kina eller Japan.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 18-05-03 16:48

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse

> Vel om den er importeret eller fra USA? De fleste importerede objektiver
> er vel lavet i Kina eller Japan.

Det har du vidst ret i! :)
Du mener altså at USA er fremstillet i USA?
Er der nogen kvalitets forskel?

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 18-05-03 16:51

Anders Lorentzen <al@it.dk> wrote:
> "Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du vidst ret i! :)
> Du mener altså at USA er fremstillet i USA?
> Er der nogen kvalitets forskel?

Måske. ;)

I alt fald har der været en del med holdbarheden på objektiver
produceret i Japan kontra Kina, for nogle mærker, så mon ikke der er -
på en eller anden måde.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-05-03 17:02

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> wrote in

> Jeg har kigget lidt på Canon 28-135 USM IS.
> Men hvad betyder IMP/USA som står i model navnet?

I USA skelnes tit mellem modeller der er inmporteret af Canon USA og sælges
med 1 års US garanti samt tilhørende World Wide garanti og modeller der
importeres fra udlandet af fotobutikken og sælges med fotobutikken's garanti
(typisk serviceres objektivet gennem en tredie part) - de importerede
modeller kaldes typisk "grey market import".

Kort sagt - de er parallelimporterede. Hvis du vil have World Wide garanti
så du kan få repareret objektivet i DK, så skal du vælge en US model.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : MiBO

Dato : 18-05-03 17:12

Anders Lorentzen wrote:
> Jeg har kigget lidt på Canon 28-135 USM IS.
> Men hvad betyder IMP/USA som står i model navnet?

I USA betyder det vel om hvorvidt den er grey-market (IMP = grey-market,
uden USA-garanti, men lidt billigere) og USA vel at der er USA-garanti.

> Er der nogle problemer med at anvende en af modellerne på mit D30?
Nej

/michael

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 18-05-03 20:06

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget lidt på Canon 28-135 USM IS.
> Men hvad betyder IMP/USA som står i model navnet?

Jeg siger tak for svarerne!
Jeg vil prøve at få en hjem fra USA.

mvh
Anders Lorentzen