fiat punto
Fra : steen Olsen

Dato : 18-05-03 19:39

hej

Er der nogen der ved om enFiatPunto1.6 kan bruges som
trækker af en 1000 kg vogn. den har 90 hk.

Steen olsen

Fra : SB

Dato : 18-05-03 21:15

"steen Olsen" <steen10@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>

> Er der nogen der ved om enFiatPunto1.6 kan bruges som
> trækker af en 1000 kg vogn. den har 90 hk.

> [...]
Hej steen

Havde en Audi 80 engang, den havde samme antal heste, og var også
forholdsvis højgearet.
Med en trailer med båd på, der vejede 1100 kg. måtte man bruge 4 gear en
del.
Men det gik fint.
Forvent ikke den løber af med dig når du trykker på speederen i høj gear

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-05-03 21:29

steen Olsen wrote:

> Er der nogen der ved om enFiatPunto1.6 kan bruges som
> trækker af en 1000 kg vogn. den har 90 hk.

Du burde ikke løbe ind i problemer overhovedet.

Det handler om at bruge gearkassen og sikre at der altid er omdrejninger nok
til den forestående opgave. Sæt blot farten rigtigt og brug eventuelt et
lavere gear.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- der også trækker 1000 Kg men med bare 75 heste
Hverken Kassel eller Alperne er et problem.

Fra : Pedersen

Dato : 19-05-03 19:03

Hej.

Der er ingen problemer... Trak vores gamle campingvogn på ca. 1000 kg med
vores Fiat Punto 1,2 75 hk... der var ikke nogle problemer.. den skulle dog
have lav gearing.....og omdrejninger....

Så det kan du roligt gøre....

Mvh Tim

Fra : steen Olsen

Dato : 19-05-03 20:19

Tak for svarene, så vil jeg lade drillerierne gå hen over hoved.

Steen olsen