Endnu en "ny" browser
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-05-03 00:21

Mozillas fremtidsplaner bliver for tiden udtrykt i et projekt kaldet
Firebird (tidl. hed det Phoenix). Denne browser er hvad Mozilla kom til
at blive officielt efter den nuværende vers. 1.4. Phoenix blev kun lavet
til Win/Linux, men med ver 0.6 af Firebird er OS X også understøttet.
Jeg har lige prøvet den, og det må siges at være lovende. I forhold til
Mozilla loader programmet noget hurtigere - herligt for det har jo været
noget at det værste ved Mozilla! GUI er også noget pænere, men det er
fortsat opbygget uden at bruge styresystemets "widgets", dog ligner
Firebird noget der kunne være lavet til OS X (tilsat lidt winXP). Der
findes dog allerede et hav af andre "themes", men disse fungere ikke så
godt med OS X versionen, som på flere fronter er lidt "rough around the
edges" - udviklernes egne ord. Alt i alt synes jeg dog det ser godt ud,
og det er da rart at se at Netscape ikke har droppet OS X, på trods af
Safaris popularitet.

Firebird kan hentes her
http://www.mozilla.org/projects/firebird/release-notes.html

Rul ned til midt på siden hvor der er links til download.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Per Madsen

Dato : 20-05-03 18:14

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> edges" - udviklernes egne ord. Alt i alt synes jeg dog det ser godt ud,
> og det er da rart at se at Netscape ikke har droppet OS X, på trods af

Jeg har brugt den et stykke tid. Den er monster hurtig!!! Desværre er
der noget med scroll som ikke fungerer så godt. Er det noget med
renderingen?
Anyway,- den er som sagt rigtig rigtig hurtig

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-05-03 20:01

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Jeg har brugt den et stykke tid. Den er monster hurtig!!! Desværre er
> der noget med scroll som ikke fungerer så godt. Er det noget med
> renderingen?
> Anyway,- den er som sagt rigtig rigtig hurtig

Har du lavet nogle af de tilretninger i "user.js" som forslået på
Firebirds hjælp-hjemmeside? (Der er et par speed tips.)

Fra : Per Madsen

Dato : 21-05-03 00:32

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Har du lavet nogle af de tilretninger i "user.js" som forslået på
> Firebirds hjælp-hjemmeside? (Der er et par speed tips.)

Nope, ikke endnu, - men det kunne da være man skulle kigge på det...
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 20-05-03 20:29

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

[...]

> Jeg har lige prøvet den, og det må siges at være lovende. I forhold til
> Mozilla loader programmet noget hurtigere - herligt for det har jo været
> noget at det værste ved Mozilla!

Og så understøtter den endda også de fleste af de tweaks man kan lave
med Mozilla. Prøv at peg den på:

   <about:config>

Masser af djævelske indstillinger man kan stressteste (:

   If you're not part of the solution,
   you're part of the precipitate. -- Steven Wright