SCSI til Firewire
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-03 11:03

Nogen der har erfaringer med Firewire/SCSI adaptore!

Fremtidigt behov; gl. dyr scanner med "SCSI only" på ny bærbar.
Alternativet er betjening via Ethernet/IP.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen . preben AT ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Ben Knudsen

Dato : 19-05-03 11:47

spam-01@tdcadsl.dk (preben bødker nielsen) writes:
>Fremtidigt behov; gl. dyr scanner med "SCSI only" på ny bærbar.
>Alternativet er betjening via Ethernet/IP.

Hvad en SCSI-adaptor til PCMIA-porten?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-03 12:08

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Hvad en SCSI-adaptor til PCMIA-porten?

Har du erfaringer med en sådan

1. Giver det ikke meget lav overførselshastighed.
2. Det var jo rart, hvis den også kunne bruges på mine stationære.
(så kunne PCI-SCSI kortene sælges)

/Preben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-05-03 15:57

Hej Preben

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Har du erfaringer med en sådan

Jeg hqar personlig ingen erfaringer med PCMCIA kort, men har læst i
flere af de grupper, jeg er med i, at sådannne kort _er_ langsomme -
både når det gælder for USB og FW kortene.

> 1. Giver det ikke meget lav overførselshastighed.

Det er ikke bare overførslen fra scanner til computer, men det er også
den anden vej. - Kommandoer fra computer til scanner vil også blive
langsomme.

> 2. Det var jo rart, hvis den også kunne bruges på mine stationære.
> (så kunne PCI-SCSI kortene sælges)

Jeg har hørt bedre om USB-SCSI adaptere, og de er heller ikke så dyre -
fra ca. 400kr., men spørgsmålet er jo, om den software, du bruger vil
være kompatibel med begge korttyper. - Det er ligesom forudsætning for,
at man kan bruge dem...

Jeg tror faktisk, du vil få mest ud af scanneren ved fortsat at bruge
SCSI tilslutning på de stationære, og så evt. en USB-SCSI adapter til
den bærbare - eller som du selv skriver via netværk.

mvh. Erik Richard

Fra : Ben Knudsen

Dato : 19-05-03 12:39

spam-01@tdcadsl.dk (preben bødker nielsen) writes:
>Har du erfaringer med en sådan

SCSI, nej.

>1. Giver det ikke meget lav overførselshastighed.

Jeg tror ikke, at det er cardbus-slottet, der sætter begrænsningen i denne
sammenhæng. Jeg vil vædde en hvilken som helst gammel hat på, at det i
dette tilfælde er scanneren.

>2. Det var jo rart, hvis den også kunne bruges på mine stationære.
>(så kunne PCI-SCSI kortene sælges)

Så skal du sikkert holde dig til firewire-løsningen. Jeg skrev mest for at
minde dig om, at der findes alternativer.

ben

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-03 14:42

> [...]

> Jeg tror ikke, at det er cardbus-slottet, der sætter begrænsningen i denne
> sammenhæng. Jeg vil vædde en hvilken som helst gammel hat på, at det i

OK. Det er en Scanmate F8 med SCSI-2 standard.

> Så skal du sikkert holde dig til firewire-løsningen. Jeg skrev mest for at
> minde dig om, at der findes alternativer.

Det var skam også fint, havde ikke tænkt på PC-kort løsningen.

/Preben

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 19-05-03 19:58

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Nogen der har erfaringer med Firewire/SCSI adaptore!
>
> Fremtidigt behov; gl. dyr scanner med "SCSI only" på ny bærbar.
> Alternativet er betjening via Ethernet/IP.

Jeg ville forslår dig at gå efter betjening via Ethernet/IP. En 68k
pizzabox kunne klare jobben som scanserver. Installerer du oven i køben
en VNC på maskinen, kan du fjernbetjene den fra den nye bærbare.

Men der er selvfølgelig OrangeMicros adapter. (for tiden til salg på
<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2729782108&category=2
5976>
Den fik bare ikke de allerbedste anmeldelser.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-03 20:49

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Jeg ville forslår dig at gå efter betjening via Ethernet/IP. En 68k
> pizzabox kunne klare jobben som scanserver. Installerer du oven i køben
> en VNC på maskinen, kan du fjernbetjene den fra den nye bærbare.

Bruger ColorQuartet, som har indbygget fjernbetjening via IP.
Er dog ikke sikker på om det kræver 2 dongler.

> Men der er selvfølgelig OrangeMicros adapter. (for tiden til salg på
> <http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2729782108&category=2
> 5976>

Fy føj, en eBay på deuch. Ikke min stærke side.

> Den fik bare ikke de allerbedste anmeldelser.

Der er jo lige det med understøttelse af OS X.
Har fundet en model (som Oranges) fra 2ndwave.
Deres Q&A indeholder følgende guldkorn:
"5. Does it work with OSX?
OS X will be supported when it is released. Beta versions of OS X are
not recommended. "
Kald det opdateret webside

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 19-05-03 21:32

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Fy føj, en eBay på deuch. Ikke min stærke side.
considering the fact that the item is available all over Europe, just
use the english page of this swiss company.
<http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2729782108&categor
y=25976>
Grützi

OK det lydder ikke betrykkende.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-03 23:02

> [...]

> considering the fact that the item is available all over Europe, just
> use the english page of this swiss company.

Verdamt, das habe nicht gesehen

> OK det lydder ikke betrykkende.

Nej mildest talt.
Fandt en yderligere på nettet, kan ikke huske navnet, men den ligner
både Oranges og den fra 2nd Wave. Sikkert samme producent af indmaden.

Ender sgu nok med at må afsætte en G3/G4 til formålet

/Preben