To harddiske?
Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 16:36

God aften.....

I forlængelse af tidligere indlæg, er jeg kommet dertil, at jeg ikke
kunne finde den ad softwarevejen.....

Jeg har så skilt den ad, det var ikke så svært - jeg tror bare, jeg ikke
kan huske, hvordan den skal sættes sammen igen -

Der er to diske: to Quantum, den ene - originalen? - en 3,5 fireballSE
og den anden(ser ny ud og er rund i låget, hvor den anden er helt
firkantet) er en 3,5 Quantum 700MB, andet hedder den ikke.

De sidder i hver sin slæde(smart) og den nederste(den nye, runde) har et
strømstik(?) - to røde og to sorte i et fladt plasticstik, og et halvt
meter langt lakridsbånd med et bredt sort stik.

De to stik sidder fast i enden af disken.

På dette lakridsbånd sidder yderligere et sort, bredt stik - hunstik, en
helvedes masse huller i, og det er ikke forbundet til noget - det sidder
lige efter, tre centimeter, forbinddelsen til harddisken.

Det er skubbet ind på lakridsbåndet som en lukket slipsenål.

For enden af lakridsbåndet er et stik mere - mage til de to andre - det
sad på bundkortet, som egentlig burde hedde et sidekort

Den anden ende af de røde/sorte går simpelthen ind i et hul i
strømforsyningen.

Den disk, vi har fat i hér, er altså IKKE forbundet med den øverste, som
jeg først troede.

Den øverste er sværere at få ud, da den sidder fast, bl.a. med
lakridsbåndet, som på sin vej til bundkortet lige sidder fast på
CD-drevet også.

De to diske er iøvrigt forbundet i hver sin ende, diagonalt, af
bundkortet.

Denne disks har strøm ligesom den anden - samme sted, en rød, en orange
og to sorte, men lakridsbåndet er sat anderledes på.

Hér er det det "ekstra" stik, der sidder på disken, og slutstikket
hænger bare og hænger Lukket af en plasticmuffe.

Det skal tilføjes, at hvis en jumper er et lillebitte tobenet(to
ledninger) stik, så er der INGEN jumpere i forbindelse med diskene.

Der sidder én jumper på kortet, og den kommer fra strømforsyningen - og
ved siden af sidder et lidt større stik med et minilakridsbånd(1 cm.
bredt), og det kommer fra CD-drevet.

Kan vi komme videre herfra, tror I?.......eller skal jeg bare prøve
at samle skidtet og være glad for de 699MB, der virker))

På forhånd tak fra
Morten, der bruger en 6400/200/72 til dette skriveri Pænt design, den
64´er Minder lidt om ColorClassic

--
[2730]..Hvorfor er der kun ét monopoltilsyn..? (forældet paradoks)