Checke om brugeren kan se java applets
Fra : Mig Selv

Dato : 19-05-03 12:59

Hej NG

Jeg ved ikke om jeg har ramt den rigtige gruppe - men jeg prøver...

På mit website bruges en del java-applets til at styre forskellige
funktioner.
Nu er jeg rendt ind i det problem at en del brugere ikke kan se disse
applets (de bliver ikke aktiveret) - og mit spørgsmål er derfor:

Er der mulighed for at checke om brugerne har aktiveret muligheden for at se
disse scripts, og hvis ikke, så give brugerne en meddelelse om dette ?

Jeg kunne forestille mig noget i retning af noget uskyldig kode som
automatisk checker dette (og giver besked hvis java ikke kan ses), uden at
gøre andet...

På forhånd tak

Claus

Fra : jopa

Dato : 19-05-03 14:03

Davs du
Mig Selv <nomail@antispam.com> skrev bla:
> På mit website bruges en del java-applets til at styre forskellige
> funktioner.
> Nu er jeg rendt ind i det problem at en del brugere ikke kan se disse
> applets (de bliver ikke aktiveret) :

Mange har fravalgt Java af bla sikkerhedshensyn.
Java er en dårlig ide specielt hvis det bruges til navigering.
Mener ikke du har mulighed for at checke om brugerne har aktiveret det.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 19-05-03 14:11

jopa wrote:

> [...]
> Java er en dårlig ide specielt hvis det bruges til navigering.
> Mener ikke du har mulighed for at checke om brugerne har aktiveret det.

Hvis brugeren har slået java fra eller browseren ikke understøtter det,
er det meningen at browseren skal forsøge at fortolke indholdet af
object elementet.

http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/objects.html#h-13.3.1

Hintzmann c",)

Fra : Tobias Michaelsen

Dato : 04-07-03 23:21

jopa wrote:

> [...]
> Java er en dårlig ide specielt hvis det bruges til navigering.
> Mener ikke du har mulighed for at checke om brugerne har aktiveret det.

Hvilke sikkerhedshensyn?

Med hensyn til at checke om browseren understøtter Java, kan man lave en
test-applet og komunikere med den via javascript - forudsat at brugeren
ikke har deaktiveret det
Jeg har selv lavet noget hvor jeg undersøger hvilken version af Java
browseren understøtter og derefter sender går til en passende side.