ACADLT2000 crosshair problem
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 19-05-03 19:41

Vi har en del tegninger i en gl. Autodesk DOS Generic CADD version. Ved at
udskrive fra dette program direkte til en .dwg fil hhv. benytte et
konverteringsprogram, kan jeg indlæse i AutocadLT2000. Det går sådan set
nogenlunde, bortset fra lidt skalering af tekst og æ,ø,å.
Nogle gange er cursoren i ACAD (crosshair) fra den indlæste fil ikke 2
vinlkelrette linier (vandret er drejet 45 grader CW). Ligner nærmest en
slags isometrisk facon, men selve tegningen er ok standard 2D plan view.
Andre gange er alt ok.
Jeg har ledt rundt i alle menuer og hjælpefiler for at finde ud af hvad jeg
er ude i.

Mvh
Lars P. Magnussen

PS. Jeg er mest vant til printlægnings CAD software og ikke nogen ørn udi
mekanisk tegning

Fra : Freddy

Dato : 19-05-03 21:36

Hej Lars

Prøv af ændre systemvariablen SNAPSTYL fra 1 til 0.

Vh Freddy

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 20-05-03 07:57

Hej Freddy,

Tak, det var lige hvad der manglede

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : P.C.

Dato : 20-05-03 12:27

Hi

"Freddy" <freddy@suurland.com> skrev i en meddelelse
> Hej Lars
>
> Prøv af ændre systemvariablen SNAPSTYL fra 1 til 0.
>
> Vh Freddy

Nu ved jeg ikke om de samme sys vars er i LT som i andre Acad versioner, men
både "Pickbox" som kan ændre pick curserens størrelse og "Aperture" som ændrer
cross curserens firkant , er to sys vars der er gode at kende , --------- det er
f.eks smart at kunne ændre pickbox så man kan udvælge med en mindre curser i en
stor tegning og pege på entities med en større pickbox når man har en høj
skærmopløsning.
Bare tast "Pickbox" eller "Aperture" og så kan man angive størrelsen hvis man er
ireteret over en for stor curser.
P.C.