I bil nær New York?
Fra : AN

Dato : 18-05-03 15:33

Hej

Skal to uger til USA i efteråret. Den sidste uge skal tilbringes i New York,
og den første har vi så tænkt på at tilbringe i en bil og på div. moteller
og hoteller, men hvor skal man køre hen og hvad skal man se? Vi er bl.a.
meget glade for naturoplevelser.

Der er for mig at se to muligheder.

1: vi flyver til NY, lejer en bil og kører ud og oplever noget i nærheden af
NY.
2. Vi flyver til en anden by og bruger ugen på stille og roligt at nærme os
NY.

Tænker bl.a. på om Florida ligger fra langt væk fra NY til at man kan
begynde sin biltur der og nå til NY uden alt for meget stress.

Mvh.
Anders

Fra : Jensb

Dato : 18-05-03 17:10

"AN" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tænker bl.a. på om Florida ligger fra langt væk fra NY til at man kan
> begynde sin biltur der og nå til NY uden alt for meget stress.

Du kan sagtens starte i florida og kører til New York på en uge. Fra Miami
til New York er der 1300 miles, og ifølge maps.yahoo.com er der ca 20 times
kørsel (plejer at passe ret godt). Så fordelt på en ugen ville man sagtens
kunne få en god tur ud af dette.

Hvis i gerne vil have naturoplevelse så ville det være en udemærket idé at
starte i Florida hvor i vil kunne opleve flot tropisk natur. Efter Florida
kan i lægge turen igennem Smoky Mountains som også byder på storslået
naturoplevelser.. Herefter kan i køre af Blue Ridge Parkway mod Washington
D.C. og så videre mod New York

Eller hvis i er mest til naturoplevelser, så kunne i Efter Smoky Mountains
køre til Niagara Falls, og herefter til New York. Niagara Falls er en
fascinerende oplevelse, og meget af turen fra Niagara til New York er også
gennem rigtig flot natur.

I kan eventuelt prøve at bruge "driving directions" på http://maps.yahoo.com
jeg har god erfaring med at de køretider der oplyses er meget realistisk
(der tages hensyn til fartbegrænsinger, bjergkørsel osv.). Så kan i jo
regne lidt på om i har tid nok. Alternativt kunne i måske flyve til Atlanta
istedet for, hvis i mener at turen bliver for lang ved start i Florida.

Jens

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 18-05-03 19:01

> [...]
af
> NY.
> 2. Vi flyver til en anden by og bruger ugen på stille og roligt at nærme

Lige et par ting i skal være opmærksom på. Billeje er normalt dyrere i New
York end i andre byer. Taler for ikke at flyve ind til New York.Endvidere er
envejsleje normalt ret dyrt på østkysten. Taler for at i skal køre tilbage
til der hvor i starter fra. Det samme gør det forhold, at ind og ud af
forskellige lufthavne fordyrer flybilletten en del.

Efteråret er efter signende det perfekte tidspunkt til at opleve New
England - løvfaldet her trækker lige så mange turister som der kommer om
sommeren. Endvidere er Niagara Falls er must. Jeg vil derfor anbefale jer at
overveje at flyve til Boston. Ikke for langt fra New York og et godt
udgangspunkt for jeres rundtur. Det er endvidere normalt muligt at få
flybilletter lige så billigt til Boston som til New York.

Henrik

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 22-05-03 21:42

Midt i alle disse andre råd, bør du ikke snyde dig selv for et besøg blandt
amish-folkene ca. 3 timers kørsel SV fra NY.
De bor i området lige øst for Lancaster i staten Pennsylvania. Man kan bo på
moteller eller bed & Breakfast i området og opleve disse sære mennesker og
deres skikke, som er flettet ind i den almindelige hverdag overalt dér.
Absolut et must for rejsende med trang til anderledes oplevelser.Desuden
rigtig mange af de historiske overdækkede træbroer i samme område som er på
størrelse med Lolland eller lign.
se f.eks. her : http://www.800padutch.com/z/pdcvbvisguide.htm De kaldes
dutch (Hollændere) fordi amerikanerne ikke kunne udtale deutsch (tyskere).
Mvh Niels hejnfelt