Discount ved køb af demo-cykel?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 18-05-03 14:43

Hvad kan man forvente af nedslag i prisen, hvis en MC har været brugt til
prøveture. Det er naturligvis afhængig af kilometer, men sådan generelt?

Mvh Thomas

Fra : Futte & Co.

Dato : 18-05-03 19:19

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvad kan man forvente af nedslag i prisen, hvis en MC har været brugt til
> prøveture. Det er naturligvis afhængig af kilometer, men sådan generelt?

Hej Thomas

Lige så snart en ting har været "brugt", uanset hvad den har været brugt
til, er den brugt.
Det gælder naturligvis også "brugt til demo".
Som brugt model er prisen derfor afhængig af årgang, kilometer og stand.
Hvis der er ekstra udstyr på'en, koster modellen lidt mere, men aldrig
ekstra udstyr til fuld pris.
Disse retningslinjer gælder for køb af alle slags varer,. Der er kun een
faktor der kan ændre på'et, og det er "efterspørgsel". Det kunne f.eks. ses
på salget af brugte Lupo'er (en slags bil), der blev handlet til "over
nypris".
Så, bare gå te'en, få "handlet"

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975 , der er startet forfra på kilometertælleren

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=70

Fra : Armand

Dato : 19-05-03 00:22

Futte & Co. <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en

> [...]
> til, er den brugt.
> Det gælder naturligvis også "brugt til demo"...............

Jeg ville nu lige tage ud til en forhandlers demo-dag/roadshow og vurdere
hvorledes demo-modeller bliver kørt fra ny af, før jeg blindt hopper på
sådan én blot fordi den måtte være til 10.000,- under nypris .-/

--
Armand.