Valg af grafikkort
Fra : Mugge

Dato : 18-05-03 13:04

Hej NG

Jeg står og skal til og udskrifte mit gamle Geforce2 TI til en nye.
Men hvilket??
Har kig på føglende:
MSI geforce 4 TI4200 AGP 8X 128 mb ram
Palit geforce FX 5600 AGP 8X 256 mb ram
MSI geforce 4 TI4800SE 8X 128 mb ram

Skal bruges til og spille "Mohaa" C&C Gernaral, (Eller hvordan det nu
staves)
Samt en god tv-out. (Ser en del film den vej.)

Mit system

Amd 2000XP TB
Chaintech bundkort med AGP 8X
768 MB DDR ram
80 GB Seagat + 20 GB IBM
Geforce 2 TI

MVH
Mugge
på forhånd tak

Fra : Martin Møller

Dato : 18-05-03 18:38

"Mugge" <ninka48@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg står og skal til og udskrifte mit gamle Geforce2 TI til en nye.
> [...]

Jeg ville nok vælge et ATI Radeon 9700pro istedet. Det er hammergodt
grafikkort.

Martin

Fra : Jakob

Dato : 18-05-03 22:45

> Jeg ville nok vælge et ATI Radeon 9700pro istedet. Det er hammergodt
> grafikkort.

Den slags råd undrer mig altid. Det er da klart at 9700 pro er et godt
kort og et hurtigere kort end dem han nævner, det er jo også 3 gange
dyrere. Hvis man forhører sig om alternativer til en VW golf giver det
heller ingen mening at anbefale en audi TT !!!!

Det ville vel være mere relevant med kommentarer til de forslag han selv
kommer med, eller forslag i en sammenlignelig prisklasse.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : MA

Dato : 19-05-03 12:22

> Jeg står og skal til og udskrifte mit gamle Geforce2 TI til en nye.
> Men hvilket??

Uden at kortet nødvendigvis er bedre end de øvrige - alle er gode kort -
ville jeg vælge MSI geforce 4 TI4200 AGP 8X 128 mb ram.
I.ø. er der en ganske god lille grafikkortoversigt, hvis du ikke allerede
har læst den, på http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1002 .
Siden er dog ikke opdateret siden september 2002.

Venigst

Martin
ma_dk@NoSpamhotmail.com
Please, remove NoSpam before replying.

Fra : MA

Dato : 19-05-03 13:23
Fra : Mugge

Dato : 19-05-03 17:50

Jeg takker for svarene.

Det blev til et MSI geforce 4 TI4200 AGP 8X 128 mb ram
Kan man overclocke sådan et??