Verdens dyreste mc?
Fra : Flemming Andersen

Dato : 18-05-03 11:47

Hej!

Mon ikke der er nogen af jer, der kan hjælpe min søn, som går i 4. klasse.
Han har fået til opgave at finde ud af, hvilken mc der er den dyreste i
verden.

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Flemming Andersen
Honda CB750F2 & CB400F

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-05-03 11:56

"Flemming Andersen" <fka@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han har fået til opgave at finde ud af, hvilken mc der er den dyreste i

Hvis vi taler seriefremstillet, mon så ikke det der store amerikanske skur
kaldet BossHoss tager prisen? Og ellers er det vel den nyligt præsenterede
med V10 motor fra Dogde (har glemt navnet), hvis den ellers kan kaldes en
MC.

Der var også engang (primo 1990'erne) en skør italiener der lavede ne
850ccm'er med en langsliggende V8, udviklet af Ferrari, den var vist også
ret pebret, men jeg husker ikke om den kom i produktion.

Münch Mammut 2000 er også et bud.

Asger
ZX-10

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-05-03 15:26

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> Der var også engang (primo 1990'erne) en skør italiener der lavede ne
> 850ccm'er med en langsliggende V8, udviklet af Ferrari, den var vist også
> ret pebret, men jeg husker ikke om den kom i produktion.

Det er nemlig rigtigt, den hed Morbidelli og kostede ca. 1,6 mill på danske
plader, men så var der også fri service med i prisen, inkl transport af
MC'en til og fra fabrikken, når der skulle laves service..

http://www.italia.co.uk/morbidelli/

Thore

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 18-05-03 22:33

SmaRTrxxv wrote:
> [...]
> danske plader, men så var der også fri service med i prisen, inkl
> transport af MC'en til og fra fabrikken, når der skulle laves

At justere ventiler på den kræver vist et par dages ferie..

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-05-03 12:02

> [...]
> Han har fået til opgave at finde ud af, hvilken mc der er den dyreste i

------KAPOW--------------
Hmm...
Skal det være sykler der er til at købe og køre på gaden med eller må det
også være noget andet??

Ellers må det jo være de der topfuel racers der nok koster et par mill. $

Eller nogen af de der koncept pikes...

Oliver Bruchhaus.

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 18-05-03 14:35

Denne må værer en fin kandidat til titlen
http://www.marineturbine.com/superbike/
efter mit hoved ca 5 mil på plader herhjemme.

Tobias

Fra : Carsten Jensen

Dato : 18-05-03 13:39

Det er alt japansk. Bare prøv at købe reservedele til dem.

Charlie

Flemming Andersen <fka@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ba7oa6$25c2$1@news.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 15:02

On Sun, 18 May 2003 12:46:33 +0200, "Flemming Andersen"
<fka@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Flemming.

>Mon ikke der er nogen af jer, der kan hjælpe min søn, som går i 4. klasse.
>Han har fået til opgave at finde ud af, hvilken mc der er den dyreste i
>verden.

Jeg vil skyde på Münch Mammut.
Den er fremstillet i 100 eksemlarer, og så vidt jeg husker er prisen
uden danske afgifter på den anden side af millionen.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 16:41

On Sun, 18 May 2003 16:01:57 +0200, Steen Gruby <> wrote:

Hej Flemming.

>Jeg vil skyde på Münch Mammut.
>Den er fremstillet i 100 eksemlarer, og så vidt jeg husker er prisen
>uden danske afgifter på den anden side af millionen.

Jeg husker tilsyneladende ikke ret godt

Der er fremstillet 250 stk, og prisen pr. stk, uden danske afgifter er
90.000 Euro - det er godt 700.000 Dkr.
I kan selv læse videre her: http://www.muench-mammut-2000.com

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 18-05-03 16:46

On Sun, 18 May 2003 17:40:55 +0200, Steen Gruby <> wrote:

>Der er fremstillet 250 stk

Er du sikker på det ? Var det ikke snarere at de _lovede_ at der ikke
ville blive lavet _mere_ end 250 enheder af hvalen og det holdt de
vist meget godt,citat fra siden :

"Die Münch Motorrad Technik GmbH stellt die Produktion der
Münch-Mammut-2000 nach 15 produzierten Maschinen ein!"

--
-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 16:58

On Sun, 18 May 2003 17:45:49 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael.

> [...]
>
>"Die Münch Motorrad Technik GmbH stellt die Produktion der
>Münch-Mammut-2000 nach 15 produzierten Maschinen ein!"

Jeg så den godt, så der må jo være noget om snakken.
Men ifølge billederne på den og andre sider, må der være tale om mere
end 15.
Jeg er dog ikke sikker, så evt interesserede må selv følge historien
op.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 18-05-03 17:11

On Sun, 18 May 2003 17:58:20 +0200, Steen Gruby <> wrote:

>Jeg er dog ikke sikker, så evt interesserede må selv følge historien
>op.

Ikke fordi den slags mærkværdigheder interesserer mig voldsomt,men jeg
tror kun det var 15 :

http://www.wheelies.de/wheelies/bikes/muench/theend/theend.htm

--
-Michael

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-05-03 17:11

<Steen Gruby> skrev i en meddelelse

> Jeg så den godt, så der må jo være noget om snakken.
> Men ifølge billederne på den og andre sider, må der være tale om mere
> end 15.

Så vidt jeg husker, så blec produktionen indstillet og folk fik deres penge
tilbage (den skulle betales på forskud), fordi det gik op for producenten at
den kostede mere at producere, end han havde taget for den...

--
Jørgen

Fra : MKS - 74

Dato : 18-05-03 17:15

On Sun, 18 May 2003 18:11:27 +0200, "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk>
wrote:

>Så vidt jeg husker, så blec produktionen indstillet og folk fik deres penge
>tilbage (den skulle betales på forskud), fordi det gik op for producenten at
>den kostede mere at producere, end han havde taget for den...

Hvilket han næsten kunne ha' sagt sig selv,selvom Honda's NR750
kostede en tilsvarende formue dengang så kunne indtægter fra den lille
serie ingenlunde hente hjem hvad det kostede at udvikle og producere
dem,den slags kan man gøre når man hedder Honda,men ikke.....

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 17:44

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]
> penge tilbage (den skulle betales på forskud), fordi det gik op for
> producenten at den kostede mere at producere, end han havde taget

På en måde er dét (for dyr til at produceres) jo et indicie for at Münch'en
er verdens dyreste :-/

--
Armand.
(der ikke kan finde på nogle modeller der skulle være dyrere end den pris

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-05-03 17:46

> På en måde er dét (for dyr til at produceres) jo et indicie for at
Münch'en
> er verdens dyreste :-/

Det var faktisk ikke så tosset tænkt :)

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 23:16

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det var faktisk ikke så tosset tænkt :)

Nu ér min hjerne jo også noget kringlet!

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 19-05-03 10:43

Armand wrote:

> Nu ér min hjerne jo også noget kringlet!

Din hvad?????

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup(det ikke lige kunne styrer sin trang til at give Armand, den

Fra : Moller

Dato : 18-05-03 18:16

> Jeg vil skyde på Münch Mammut.
> Den er fremstillet i 100 eksemlarer, og så vidt jeg husker er prisen
> uden danske afgifter på den anden side af millionen.

250 stks. skulle det blive til i alt... nummer 250 blir skænket til tysk
MC museum, ka ikke huske navnet på Museumet.

Pris. med plader : efter MC revyen ca. 2Mill.

VH
Lars Molnit
Som gerne modtager en enkelt mamut i gave :) hvis nogen har lyst.

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 17:33

> [...]
> Han har fået til opgave at finde ud af, hvilken mc der er den dyreste i

Hvad pokker er det for et tricky spørgsmål at bede en 4.klasses knægt om at
udrede!?

- Hvad er "en motorcykel"?
Tilgængelig/købelig - Og hvor (kun i DK?)?
- Hvad dækker "dyrest"?
Købt i DK vil mange gængse modeller være dyrere end selv de dyreste købt i
udlandet. Og Hvilken pris skal man gå ud fra (for rariteter gælder det at
værdien ofte er over nyværdien!).
Tillige vil særdeles sjældne (one off's) veteraner givetvis kunne indbringe
større beløb ved en auktion, end selv markedets dyreste serieprodukt :-/

Det er fandeme godt at jeg har overstået min skoletid

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-05-03 17:45

> Hvad pokker er det for et tricky spørgsmål at bede en 4.klasses knægt om
at
> udrede!?

Mon ikke det bare handler om at få knægten til at lære at søge nogle
information er lave et stykke selvstændigt arbejde? Jeg gætter på, at
læreren er bedøvende ligeglad med, hvilken motorcykel børnene skriver om...

--
Jørgen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-05-03 17:51

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> information er lave et stykke selvstændigt arbejde? Jeg gætter på, at
> læreren er bedøvende ligeglad med, hvilken motorcykel børnene skriver

Yderst tænkeligt. Og ligeledes yderst tænkeligt at læreren er passioneret
motorcyklist! Hvilken folkeskolelærer ville have fantasi til at stille et
sådant spørgsmål til poderne, ud over en der er dybt frustreret over at
lærerlønnen ikke rækker til drømmekværnen!

Asger
ZX-10

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-05-03 17:56

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådant spørgsmål til poderne, ud over en der er dybt frustreret over at
> lærerlønnen ikke rækker til drømmekværnen!

Tjoh, der ligger jo et udtryk af det marxistiske proletariats forargelse
over den kapitalistiske overklasses nærmest arrogante ekstravagance, der
giver sig udslag i et meningsløst spild af ressourcer på absurde
ekstremistiske udtryk for lutter selvforherligelse. Noget med, at når
poderne så præsenterer motorcyklen til "en million", så kan læreren jo
samtidigt forklare, hvor mange fattige ghanesere der kunne overleve resten
af deres liv for de penge.

Det billede passer i hvert fald fint til min erindring om skoletiden...

--
Jørgen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-05-03 18:07

> Tjoh, der ligger jo et udtryk [...]

Jeg glemte lige et par smileyer ;)

--
Jørgen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-05-03 21:53

> [...]
> af deres liv for de penge.
>
> Det billede passer i hvert fald fint til min erindring om skoletiden...

Hvilket så leder mig til at antage at du er omkring midten eller slutningen
af trediverne...?

Asger

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-05-03 22:20

> Hvilket så leder mig til at antage at du er omkring midten eller
slutningen
> af trediverne...?

Helt korrekt :)

--
Jørgen

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-05-03 18:42

> [...]
> sådant spørgsmål til poderne, ud over en der er dybt frustreret over at
> lærerlønnen ikke rækker til drømmekværnen!

*lol* kunne lige forestille mig Louise (min kæreste) om et par år som
dansklære... Skriv en stil om motorcykler eller noget i den stil *gg*

Fra : Armand

Dato : 19-05-03 00:17

> [...]
> motorcyklist! Hvilken folkeskolelærer ville have fantasi til at stille et

Tjaeh :-/
Jeg vil nærmere postulere det modsatte:
Hvis læreren havde blot lidt indsigt i mc-verdenen ville han vide hvor
paradoks-fyldt at spørgsmålet er, og derfor have sparet det til en
9.-klasse, som derved kunne få lov til at arbejde sig ud af loop'et omkring
faktorerne

--
Amand

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 23:15

> [...]
> information er lave et stykke selvstændigt arbejde? Jeg gætter på, at
> læreren er bedøvende ligeglad med, hvilken motorcykel børnene skriver

Jo, jo!

Jeg vendte blot lige det faktum at selv hér i gruppen vil der ikke
umiddelbart kunne gives et klart svar, på et spørgsmål som en 4-klasses
knægt har fået i skolen!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 21-05-03 16:21

> [...]
>
> Jeg vendte blot lige det faktum at selv hér i gruppen vil der ikke
> umiddelbart kunne gives et klart svar, på et spørgsmål som en 4-klasses

Hvad siger det noget om? Spørgsmpl til 10-årige eller gennemsnitsbegavelsen
i gruppen??

- iøvrigt er det jo også en _diskussions_ gruppe

Asger
ZX-10

Fra : Flemming Andersen

Dato : 18-05-03 19:28

Hej igen!

Hvor dumt spørgsmålet end måtte være, så har det da i hvert fald
afstedkommet en masse spændende svar

Det forholder sig sådan, at klassen har en mappe, der hedder "Spørgensen".
Den går på tur mellem eleverne, som skiftes til at stille spørgsmål og finde
svar. Når man kigger på nogle af de tidligere spørgsmål, er dette såmænd ret
enkelt

Under alle omstændigheder takker jeg på min søns vegne for hjælpen. Jeg
tror, vi satser på Münch'en og den dersens turbine-bike.

Vh

Flemming Andersen