radio
Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 07:37

Der der nogen der gider at se om dette link til min radio virker, om de
får downloaded en .pls fil, og hvad der så sker?
http://david.blangstrup.dk/radio.pls

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jens

Dato : 18-05-03 08:03

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Der der nogen der gider at se om dette link til min radio virker, om de
> får downloaded en .pls fil, og hvad der så sker?
> http://david.blangstrup.dk/radio.pls

Filen downloades, iTunes åbner og "davidsradio" begynder at spille
(tilsyneladende oplæsning af en historie )

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 08:17

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Filen downloades, iTunes åbner og "davidsradio" begynder at spille
> (tilsyneladende oplæsning af en historie )
>
> Jens

Tak! Tak! Hvad skulle man gøre uden dk.edb.mac! YES! Min radio er på!
P.S.: Den indleder ikke med en lille strygekvartet 'jingle'? Åh, det
virker jo som en live broadcast, og så kommer man jo ind hvor de nu er
kommet til... man kan altid starte forfra, tror jeg...
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jens

Dato : 18-05-03 08:20

> [...]

> virker jo som en live broadcast, og så kommer man jo ind hvor de nu er
> kommet til... man kan altid starte forfra, tror jeg...

iTunes påstår at det er afsnit 5. Ved første start var det afsnit 9

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> iTunes påstår at det er afsnit 5. Ved første start var det afsnit 9
>
> Jens

Ja, det er fint nok. Det er lige som en live radio broadcast, man kommer
ind hvor det nu er. Når man når slutningen, kan man faktisk starte fra
begyndelsen igen.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 13:02

spam@finds.dk (Jens) writes:

> Filen downloades, iTunes åbner og "davidsradio" begynder at spille
> (tilsyneladende oplæsning af en historie )

Sejt. Jeg har ind i mellem ønsket mig egen radiostation. Skal man
bruge iTunes for at lytte?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 14:36

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Sejt. Jeg har ind i mellem ønsket mig egen radiostation. Skal man
> bruge iTunes for at lytte?
>
> -j

Du kan også bruge Quicktime, regner jeg med.
Der står i min Quicktime Streaming Server Admin Manual, at Winamp også
kan klare ærterne. Men indtil videre har jeg ikke haft noget feedback i
den retning fra pc'ere. De siger, de godt kan downloade filen, men
ingenting sker (Morten Lind). Andre siger, der ikke sker en dyt?? Er der
flere pc-ister, der gider at prøve? Jeg kunne selv downloade .pls filen
på bibliotekets WindowsXP, og den spurgte mig, hvilket program jeg ville
åbne den med, men de havde kun... hvad hedder den nu... og den kunne
ikke.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 08:15

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Der der nogen der gider at se om dette link til min radio virker, om de
> får downloaded en .pls fil, og hvad der så sker?
> http://david.blangstrup.dk/radio.pls

Virker fint
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-05-03 08:20

In article <1fv5bpv.e0vded12wuvduN%firstname@home.lastname.dk>, David
Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> http://david.blangstrup.dk/radio.pls
Er det dig selv der læser op?
Der sker det at Itunes starter og spiller davidsradio

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Er det dig selv der læser op?
> Der sker det at Itunes starter og spiller davidsradio

Ja, jeg læser op fra kapitel 2 i min bog Det Gule Hus. Virker det her,
laver jeg en ny føljeton
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-05-03 08:34

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Der der nogen der gider at se om dette link til min radio virker, om de
> får downloaded en .pls fil, og hvad der så sker?
> http://david.blangstrup.dk/radio.pls

Trak linket fra suppen ud på skrivebordet - dobbeltklikkede - safari
downloadede .pls-filen - iTunes åbnede - oplæsning begyndte
(Davidsradio)

Sådan skal computere virke: Bare klik og kør!

Fint David (selvom historien nu ikke interesserede mig synderligt - men
ok, jeg har feber

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
>
> Sådan skal computere virke: Bare klik og kør!
>
> Fint David (selvom historien nu ikke interesserede mig synderligt - men

Tak Martin. Og: Er du rigtig klog? Det er et kapitel fra den berømte
bog Det Gule Hus af nobelpristageren i litteratur 2000 David Blangstrup!
Hvor kan du sige at det ikke interesserer dig? Selv med feber?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-05-03 09:31

> [...]

> bog Det Gule Hus af nobelpristageren i litteratur 2000 David Blangstrup!
> Hvor kan du sige at det ikke interesserer dig? Selv med feber?

Selv tak David
Når jeg har det som nu, er jeg (næsten) ligeglad med alt: Både hund +
kone er skide sure på min tilstand )

Vil dog når helbredet tillader glæde mig til at høre Det Gule Hus -
selvom jeg bedre kan lide at læse nobellitteraturen frem for at får den
oplæst.

venlig hilsen

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:49

> [...]

> Vil dog når helbredet tillader glæde mig til at høre Det Gule Hus -
> selvom jeg bedre kan lide at læse nobellitteraturen frem for at får den

Du kan købe den nu på udsalg i enhver boghandel (måske skal de lige have
den hjem ) Forlaget er Hovedland. Prisen er 29.95

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Der der nogen der gider at se om dette link til min radio virker, om de
> får downloaded en .pls fil, og hvad der så sker?
> http://david.blangstrup.dk/radio.pls

Øh, er der en der også har en (gulp) windåse der gider at prøve? Den
skulle virke med winamp? (min ældste pc søn har ferie)

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 09:34

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Øh, er der en der også har en (gulp) windåse der gider at prøve? Den
> skulle virke med winamp? (min ældste pc søn har ferie)

Win98SE - filen downloader til winamp, men kan ikke åbne?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:49

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Win98SE - filen downloader til winamp, men kan ikke åbne?
> M.

Øv! Og tak Morten. Hvorfor kan den mon nu ikke det...

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Mikkel U.

Dato : 18-05-03 20:02

David Blangstrup wrote:

> [...]

Samme her .

> Øv! Og tak Morten. Hvorfor kan den mon nu ikke det...

Dog kan man åbne .pls filen i wordpad, og kopiere følgende ind
i Winamp : http://home.blangstrup.dk:8000/davidsradio

Det virker derimod fint nok.

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 21:33

Mikkel U. <mu@604.dk> wrote:

> Samme her .

> Dog kan man åbne .pls filen i wordpad, og kopiere følgende ind
> [...]

mystisk!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 22:22

Mikkel U. <mu@604.dk> wrote:

> Samme her .

> Dog kan man åbne .pls filen i wordpad, og kopiere følgende ind
> [...]

Problemet er åbenbart så - siden Preben kan åbne Quicktime på sin
windåse automatisk når han klikker på linket og downloader pls filen -
at filen ikke kan kommunikere med winamp eller realplayer. Og jeg har
kigget efter windåse radiostationers .pls filer, og de er nøjagtigt mage
til min. I don't get it. :-|

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 22:37

"Mikkel U." <mu@604.dk> writes:

> Dog kan man åbne .pls filen i wordpad

Ah.... selvfølgelig.

> http://home.blangstrup.dk:8000/davidsradio

Bango. Nu kan jeg også høre det. Linux med XMMS (en slags WinAmp for
Unix).

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Bondi

Dato : 18-05-03 21:05

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Øh, er der en der også har en (gulp) windåse der gider at prøve? Den
> skulle virke med winamp? (min ældste pc søn har ferie)

Macbrugere har selføli Quicktime på deres Windåser

På min Win98 åbner linket automatisk en "live"broadcast vhja.
Quicktime-plugin.

--
/preben@ravnekrogen.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 22:22

Bondi <null@mail.dk> wrote:

> Macbrugere har selføli Quicktime på deres Windåser
>
> På min Win98 åbner linket automatisk en "live"broadcast vhja.
> Quicktime-plugin.

Ah, fedt!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Bondi

Dato : 18-05-03 22:55

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Ah, fedt!

Jeg er åbenbart den enste, der har Quicktime på Windåsen.
--
/preben@ravnekrogen.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 18-05-03 21:35

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Der der nogen der gider at se om dette link til min radio virker, om de
> får downloaded en .pls fil, og hvad der så sker?
> http://david.blangstrup.dk/radio.pls

YEAH! ANARKISTISK INTERNET RADIO!

NED MED PLADESELSKABERNE!!! DØD OVER MCDONALDS!!! YEAHHHH!!!

mvh Peter +45 5192 3981 http://haxor.dk/

Government is force - taxes are blackmail.

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 22:22

Peter Perlsø <peter@nospam.dk> wrote:

> YEAH! ANARKISTISK INTERNET RADIO!
>
> NED MED PLADESELSKABERNE!!! DØD OVER MCDONALDS!!! YEAHHHH!!!
>
> mvh Peter +45 5192 3981 http://haxor.dk/
>
> Government is force - taxes are blackmail.

Læg lige mærke til, at jeg kun broadcaster min egen oplæsning af min
egen bog.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Peter Perlsø

Dato : 18-05-03 22:56

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Læg lige mærke til, at jeg kun broadcaster min egen oplæsning af min
> egen bog.

+ hjemmelavet satanistisk dødsmetal musik