Dark Water... .uuuuuhyggelig! (SPOiLER ADV~
Fra : SiMoN

Dato : 17-05-03 23:12

Puha, er lige blevet færdig med at se den og jeg må sige den var
skræmmende.. meget skræmmende. I begyndelsen virker den rimelig langsom men
stemningen og intensiteten bliver hurtigt bygget op og så sker der ting og
sager.

I forhold til "Ringu" synes jeg den var langt mere uhyggelig. "Ringu" kunne
jeg i det mindste se uden at holde min pude op for øjnene. Det skal lige
siges at jeg dog aldrig fik set "videobåndet" som var med som ekstra
materiale på dvd´en... det var for creepy.

De største chok må klart være scenen på badeværelset hvor Ikuku bliver hevet
ned i det grumsede vand af de blege barnearme....uuuuuuhh.. og så self. også
den scene hvor moderen i elevatoren opdager at det ikke er Ikuku men Mitsuko
hun holder i hånden....

For fanden Hollywood kunne lære noget af de instruktører.

Den var for vild...

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 18-05-03 13:11

SiMoN wrote:

> [...]
> stemningen og intensiteten bliver hurtigt bygget op og så sker der ting og

Jeg synes nu ikke den var så uhyggelig - den kørte vist mere på at man
allerede havde set Ringu, og derfor hele tiden sad med en forventning om
et chok, når lydsiden spillede op til det (og dét må man sige, den gjorde - i
een uendelighed). Det blev dog aldrig til det helt store, og endte med en
lang række af skuffelser over uforløst spænding.

Helt ringe var den dog ikke, men mere sød end uhyggelig. Den manglede
simpelthen noget ondskab - da man fandt ud af at den lille pige bare
var _faldet_ ned i vandtanken, gik luften da helt af ballonen. Men ok film,
trods alt.

Ulrik Magnusson

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-06-03 16:08

Ja jeg ved godt det er en gammel tråd, men har først lige set
filmen

Jeg synes den var fremragende. Ikke lige så uhyggelig som Ringu, men
med andre kvaliteter.
Hele afsnittet der begynder med at hanerne løber og Ikuko er alene i
lejligheden er virkelig flot, både i opbygning og intensitet. Og
slutningen i afsnittet med vandet der kaster sig over hende. Wauvv.
Og så spiller den lille pige ganske enkelt fremragende!!??

En meget smuk, både fotografisk og filosofisk, film imo.

Morten
morten@bowman.dk