Problemer med InDesign 2.0.2 på OS X
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-05-03 22:31

Hejsa,

En af mine kammerater arbejder på et reklamebureau, hvor de er begyndt
at bruge OS X, da de nye maskiner jo kun kan køre med det. På mit eget
arbejder - et trykkeri - er vi endnu ikke begyndt at bruge OS X pga. den
manglende Quark, så selvom jeg har brugt OS X i 2 år nu, så har jeg
meget lidt produktionserfaring med det.

Han brokker sig over, at InDesign kører dårligt og går ned. På en af
maskinerne går det simpelthen ned og systemet meddeler, at programmet
sluttede uventet. På en anden maskine kommer InDesign op og meddeler at
det er løbet tør for hukommelse, hvorefter det også lukker ned. De kan
derefter åbne programmet igen og vente i lang tid, mens programmet
redder det dokument som var åbnet.

Er der nogen her der har prøvet noget lignende? Maskinerne kører med OS
X 10.2.6 og InDesign er opdateret til 2.0.2. De har ingen font-manager
installeret, da de forholdsvis få fonte de bruger er installeret i
systemet. Systemerne er helt friske, da maskinerne er helt nye og ingen
af dem er særligt vante til OS X, så der er næppe nogen der har pillet.

Jeg kommer i tanke om, at Adobe har frigivet en opdatering til InDesign,
som netop har med hukommelsen at gøre, men såvidt jeg husker var der kun
problemer hvis maskinerne havde mere end 1,5 GB RAM og disse maskiner
har vist "kun" 1 GB. Jeg skal lige have tjekket det.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 08:09

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> problemer hvis maskinerne havde mere end 1,5 GB RAM og disse maskiner
> har vist "kun" 1 GB. Jeg skal lige have tjekket det.

Det er mærkeligt, René.....
Er preferencefilen
dumpet?(HD>Users>DinVen>Library>Preferences>com.adobe.InDesign.plist)

Og så havde jeg bøvl sidste år med Illustrator 10, der "uventet lukkede"
lige efter opstart.

Det viste sig at være webtilslutningen......altså dén manøvre, Adobes
programmer laver, når man er "always on" og starter noget Adobe op.

Dengang dumpede jeg webmappen i Illustrator 10, så kørte den. Det betød
så, at jeg måtte tjekke for opdateringer manuelt.

Jeg fik iøvrigt en troubleshootingguide(OS X) fra Adobe, men jeg har den
kun på papir, og der er seks A4 sider - skal jeg sende dem?

Jeg fik dem fra AdobeDen@sveg.se.sykes.com

Jeg kunne forestille mig, at problemer kunne være de samme, om det er
Ill. - InDesign eller andre Adobe til OS X. (Troubleshooting System
Errors or Freezes in ............. for Mac OS X) Sådan hedder guiden,
måske er den også på Adobe Support?

Men jeg vil gerne sende den, hvis du ikke kan få fat i den

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-05-03 12:47

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Det er mærkeligt, René.....
> Er preferencefilen
> dumpet?(HD>Users>DinVen>Library>Preferences>com.adobe.InDesign.plist)

Det vil jeg lige spørge dem om.

> Og så havde jeg bøvl sidste år med Illustrator 10, der "uventet lukkede"
> lige efter opstart.

[snip]

> [...]
> måske er den også på Adobe Support?
>
> Men jeg vil gerne sende den, hvis du ikke kan få fat i den

Jeg tror jeg har fundet den på nettet. Er det ikke denne:

http://www.adobe.com:80/support/techdocs/2ab22.htm

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 13:41

> Jeg tror jeg har fundet den på nettet. Er det ikke denne:
>
> http://www.adobe.com:80/support/techdocs/2ab22.htm

Jo, jah, jow....... så sparer jeg frimærket))))))
(Men ingen garanti for, det hjælper)
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 08:13

> [...]

> problemer hvis maskinerne havde mere end 1,5 GB RAM og disse maskiner
> har vist "kun" 1 GB. Jeg skal lige have tjekket det.

P.S. hukommelsesopdateringen har du rigtigt fat i.....den behøver de
ikke, men der er en anden ".2" opdatering, som retter noget
MS-kompatibilitet med tal?

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2119

Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-05-03 08:20

In article <1fv4mcd.kt5z4tik6ukgN%spam02@tdcadsl.dk>, René Frej Nielsen
<spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> systemet. Systemerne er helt friske, da maskinerne er helt nye og ingen
> af dem er særligt vante til OS X, så der er næppe nogen der har pillet.
Mon ikke det kan skyldes OS X installationen - kun gætteri.
Jeg har kun installeret hvad jeg har brug for - dansk version - ingen
ekstra sprogpakker og printerarkiver m.m. Dog har jeg installeret
"legetøj" som Itunes m.m.

Har ikke haft nogen problemer overhovedet. Kører med InDesign -
Illustrator - Photoshop - mail - Safari og Itunes åbne hele tiden.
Bruger Suitcase.
Classic bruger jeg slet ikke.
G4 466 - 512 MB ram - 30 GB harddisk . OS X 10.2.6
Adobe programmerne er danske versioner.

> [...]
> problemer hvis maskinerne havde mere end 1,5 GB RAM og disse maskiner
> har vist "kun" 1 GB. Jeg skal lige have tjekket det.
Der sker ikke noget ved at installere den - har gjort det selv om der
som sagt ikke er nogen problemer her.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 08:32

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]
> Adobe programmerne er danske versioner.

> Der sker ikke noget ved at installere den - har gjort det selv om der

Hej Villy.....det er ikke X-installationen, hvis du mener sprog m.m. -
jeg har alt, der følger med og har heller ikke bøvl
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-05-03 12:47

> [...]

> Jeg har kun installeret hvad jeg har brug for - dansk version - ingen
> ekstra sprogpakker og printerarkiver m.m. Dog har jeg installeret

Det er næppe tilfældet på flere maskiner. Det er trods alt begrænset
hvad man kan gøre galt og maskinerne er omkring et par uger gamle.

> [...]
> Bruger Suitcase.
> Classic bruger jeg slet ikke.
> G4 466 - 512 MB ram - 30 GB harddisk . OS X 10.2.6

De bruger engelske Adobe programmer og en gang imellem Classic til
Quark. Classic kunne jeg godt mistænke, hvis der ikke viser sig at være
andre løsninger.

> Der sker ikke noget ved at installere den - har gjort det selv om der
> som sagt ikke er nogen problemer her.

Ja det er bedst at holde programmerne up-to-date, jeg tror bare ikke de
kender til patchen.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 13:46

> [...]

> andre løsninger.

> Ja det er bedst at holde programmerne up-to-date, jeg tror bare ikke de

Lige en lille tilføjelse......

Jeg er (som man nu kan være) næsten sikker på, at sprogversioner ikke
har en døjt med noget at gøre......det var før i tiden.

Jeg har dansk OS - engelsk Illustrator - engelsk GoLive - dansk Acrobat
- engelsk Photoshop - dansk InDesign......

Der er - 7/9/13 - aldrig noget i vejen

Iøvrigt kan man ikke bruge Distiller uden at bruge Classic, desværre

Bare en overflødig bemærkning, undskyld
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-05-03 13:59

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Lige en lille tilføjelse......
>
> Jeg er (som man nu kan være) næsten sikker på, at sprogversioner ikke
> har en døjt med noget at gøre......det var før i tiden.

Det tror jeg også.

> [...]
>
> Der er - 7/9/13 - aldrig noget i vejen
>
> Iøvrigt kan man ikke bruge Distiller uden at bruge Classic, desværre

Desværre ja, men nu er 6'eren lige rundt om hjørnet. De bruger dog Agfa
Apogee Create, så de har ikke brug for en distiller på hver maskine.

Fra : Storm

Dato : 18-05-03 15:22

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Desværre ja, men nu er 6'eren lige rundt om hjørnet. De bruger dog Agfa
> Apogee Create, så de har ikke brug for en distiller på hver maskine.

Det kunne være rigtig sjovt hvis der er hold i dette:

<http://www.printondemand.com/2003-05-02.1051901460.html>

""
QuarkXPress 6. It is now in the beta test phase, and a June release date
is anticipated.
**
**
QuarkXPress 6 provides native, fully-functional PDFs created directly
from QuarkXPress using the Jaws PDF Creator software included in the new
version. Jaws is a product of Global Graphics which also owns the
Harlequin RIP. PDFs created in 6.0 thus do not need to be processed
through Adobe Acrobat Distiller.
""

Tænk hvis det bare kørte.
Mon Jaws-valget skyldes at Adobe nu kører helt sit eget?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-05-03 16:41

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det kunne være rigtig sjovt hvis der er hold i dette:
>
> <http://www.printondemand.com/2003-05-02.1051901460.html>

Nu tænkte jeg på Acrobat 6, men det er rigtigt at Quark 6 også er på
vej. De har dog skiftet til InDesign 2, så de går ikke tilbage.

> Tænk hvis det bare kørte.
> Mon Jaws-valget skyldes at Adobe nu kører helt sit eget?

Der er nok noget politisk i det...

Fra : Storm

Dato : 18-05-03 17:48

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Nu tænkte jeg på Acrobat 6, men det er rigtigt at Quark 6 også er på
> vej. De har dog skiftet til InDesign 2, så de går ikke tilbage.

Nej, det var jeg med på. Det var bare et input.
Det er nok gavnligt med reel konkurrence - også for InDesign - på
længere sigt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-05-03 18:55

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nej, det var jeg med på. Det var bare et input.
> Det er nok gavnligt med reel konkurrence - også for InDesign - på
> længere sigt.

Ja. Begge programmer har bestemt en berettigelse og vi ønsker jo heller
ikke monopol.