Ejendom
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 17-05-03 22:24

Hej NG

Vil er 3 personer der idag driver et I/S. I den forbindelse har vi brug for
mere lagerplad og vi overvejer derfor at købe et fritidslandbrug. Hvordan
strikker vi det bedst samme.

Som jeg ser det så er der 3 muligheder. Enten køber vores nuværende I/S
ejendommen, hvor jeg så lejerbeboelseandelen- hvordan skal den leje
fastsættes.

En anden mulighed er, at vi alle 3 personer køber ejendomme. Jeg lejer
stuehuset, men I/S lejer de andre bygning - hvordan fastsættes lejebn fra
I/S ?

Er der andre ting vi skal være opmærksomme på ?

Klaus

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 18-05-03 05:01

Klaus Egebjerg wrote:

> Som jeg ser det så er der 3 muligheder. Enten køber vores nuværende I/S
> ejendommen, hvor jeg så lejerbeboelseandelen- hvordan skal den leje
> fastsættes.

Markedsværdi, så helt gak.

> En anden mulighed er, at vi alle 3 personer køber ejendomme. Jeg lejer
> stuehuset, men I/S lejer de andre bygning - hvordan fastsættes lejebn fra
> I/S ?

Markedsværdi.

Du mangler den sidste mulighed, at en der vil bo der køber, og lejer
ud til I/S.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 18-05-03 09:54

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Markedsværdi, så helt gak.

> Markedsværdi.
>
> Du mangler den sidste mulighed, at en der vil bo der køber, og lejer
> [...]

Hej igen

Ja jeg er godt klar over den sidste mulighed, men den er vel ikke meget
forskellig af at vi køber i fælleskab. Er der nogen der har nogen idé om,
hvordan man beregner markedsværdien af en ejendom. Er der en pris pr- kvm
man anvender for lager/produktion eller hvordan gør man det ?

Klaus