Fliseskærer - om at leje eller eje
Fra : Frederiksen

Dato : 17-05-03 21:14

Jeg har sat fliser op i mit badeværelse, men for at kunne det, så skulle jeg
bruge en fliseskærer. Fint, sådan en blev indkøbt i Harald Nyborg til 199
kr - ridser fint, og flisen knækker alle andre steder end langs rillen. Øv.

Nå, fliserne har kostet en mindre sønderjydsk bondegård, så jeg gik ned og
lejede sådan en elektrisk dims med en skive i vand. Det blev 465 kr for 3
døgn. På vej til kassen ser jeg "Fliseskærer 445 kr". Tror I på, at jeg
føler mig til grin? Jeg kunne have KØBT en fliseskærer for de samme penge,
som det kostede mig at leje en. Beklagede mig i butikken, men de svarede at
"sådan er det bare".

Så inden I lejer noget som helst, så check lige om det kan betale sig at
købe maskinen i stedet - for det kan det alt for ofte.

Mvh Maria

--

- Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Calle.

Dato : 17-05-03 21:41

Frederiksen wrote:
> [...]
> skulle jeg bruge en fliseskærer. Fint, sådan en blev indkøbt i Harald
> Nyborg til 199 kr - ridser fint, og flisen knækker alle andre steder

Ikke maskinens skyld! Hvis der er en ridse, vi flisen ogso knække der,
hvis knække funktionen på skæreren bruges. Jeg Har provet både billige
og dyre maskiner, og konklusionen er at alle virker.

> [...]
> fliseskærer for de samme penge, som det kostede mig at leje en.
> Beklagede mig i butikken, men de svarede at "sådan er det bare".

Du har ikke undersøgt markedet / prisene inden du gik igang. Det er ikke
deres skyld, men din egen.

--
Calle

Fra : Frederiksen

Dato : 17-05-03 22:32

> Ikke maskinens skyld! Hvis der er en ridse, vi flisen ogso knække der,
> hvis knække funktionen på skæreren bruges. Jeg Har provet både billige
> og dyre maskiner, og konklusionen er at alle virker.

Niks, ikke på italienske klinker - i hvert fald ikke mine. Og hverken jeg,
husbond, eller dem med flisemaskinen kunne få den til at kække rette sted.
De er i øvrigt så hårde, at da vi skulle bore i dem, så måtte der slag på -
og flisen knækkede ikke, den fik bare et passende hul.

> Du har ikke undersøgt markedet / prisene inden du gik igang. Det er ikke
> deres skyld, men din egen.

Ja, absolut - men det er lige godt en hamper pris på udlejning. Det er altså
samme maskine, vi taler om. Ikke en prof. maskine kontra noget billigt
skrammel, men en maskine til 450 kr i butikken, som lejes i 3 døgn for 465
kr.

Mvh Maria

Fra : Tømreren

Dato : 17-05-03 22:19

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge en fliseskærer. Fint, sådan en blev indkøbt i Harald Nyborg til 199
> kr - ridser fint, og flisen knækker alle andre steder end langs rillen.

Da jeg lavede nyt badeværelse,lavede jeg også en stor fejl ved at købe en
billig model,stik imod min nomale overbevisning,,, Håndtaget knækkede
simpelthen..
Så lånte jeg en noget dyrere model fra en murerven,det var kræs,han havde
givet 1400,- for den ca. 10X af hvad jeg gav for min "skodmaskine"

Så jeg gik rundt til mine gode naboer og hørte om der var nogen der ville
være med i en "fællesfliseknækker" og det var der heldigvis,nu ligger det 8
år tilbage, og vi har gennem tiden købt en del ting sammen,sidste år lavede
vi et trailerlaug,ren nabo-hygge...
Jeg mener at i 9 ud af 10 tilfælle høre pris og kvalitet sammen..

> - Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Hvorfor går der ild i den og C3'eren...

Mvh
Tømreren

Fra : Frederiksen

Dato : 17-05-03 22:35

> [...]
8
> år tilbage, og vi har gennem tiden købt en del ting sammen,sidste år

Jeg har ejet hus med en tidligere nabo - jeg deler ikke noget som helst med
nogen som helst mere.

> Jeg mener at i 9 ud af 10 tilfælle høre pris og kvalitet sammen..

Enig

> Hvorfor går der ild i den og C3'eren...

Min C5 kan ikke brænde *LOL*

Mvh Maria