systemfejl i Jaguar? et par spørgsmål
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-05-03 20:07

Hej

1)Har jeg en mulighed for at se, om mit system lider af fejl (se evt.
længere nede)?
(eller er jeg nødt til at lave clean install osv)

2) Kan jeg lægge X på eksternt drev? (FW)

3) Kan 9 lægges på eksternt drev?
(Prøver at jeg at flytte 9, siger Finder, at den har brug for
Systemmappen)

Den evt. fejl: Jeg har en defekt CD-ROM, som jeg har prøvet at læse data
fra - når den har været i, kan jeg ikke gøre noget i Finder (ex
dobbeltklikke for at åbne HD). Genstart nødvendig - log ud + ind virker
ikke.

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-05-03 22:24

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hej
>
> 1)Har jeg en mulighed for at se, om mit system lider af fejl (se evt.
> længere nede)?
> (eller er jeg nødt til at lave clean install osv)

Hmm... jeg ville åbne konsollen, som du finder i
Programmer/Hjælpeprogrammer/Konsol. Her kan du finde de beskeder
systemet spytter ud og hvis der er noget der hænger, vil du nok kunne se
det her.

> 2) Kan jeg lægge X på eksternt drev? (FW)

Ja, det kan du godt, hvis du hellere vil have 9'eren på den interne
disk, men jeg ville godt nok gøre det omvendt, for du har brug for al
den ydelse du kan få med X'eren.

> 3) Kan 9 lægges på eksternt drev?
> (Prøver at jeg at flytte 9, siger Finder, at den har brug for
> Systemmappen)

Den kan godt ligge på et eksternt drev, men du skal nok ikke have
Classic kørende når du flytter på den.

> [...]
> fra - når den har været i, kan jeg ikke gøre noget i Finder (ex
> dobbeltklikke for at åbne HD). Genstart nødvendig - log ud + ind virker

Mener du, du godt kan logge ud og ind, men at det ikke hjælper, eller
mener du at du slet ikke kan logge ud? Hvis det er tilfældet kan du
prøve at force-quite Finderen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-05-03 08:00

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Programmer/Hjælpeprogrammer/Konsol. Her kan du finde de beskeder
> systemet spytter ud og hvis der er noget der hænger, vil du nok kunne se

Konsol gav mig nu ikke noget svar - men derimod flg. crash report (håber
de venlige vidende kan hjælpe)

**********

Date/Time: 2003-05-17 16:47:55 +0200
OS Version: 10.2.6 (Build 6L60)
Host: Martin-Ammentorps-computer.local.

Command: coreservicesd
PID: 346

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Code[0]: 0x0000000aCode[1]: 0x00999000

Thread 0 Crashed:
#0 0x90074410 in memmove
#1 0x90510d50 in CCArrayAddMultiplyEntries
#2 0x90514828 in _ZN29CIconStorageSharedServerEntry7SetDataElPcl

og længere nede:

Date/Time: 2003-05-17 20:37:40 +0200
OS Version: 10.2.6 (Build 6L60)
Host: Martin-Ammentorps-computer.local.

Command: coreservicesd
PID: 329

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Code[0]: 0x0000000aCode[1]: 0x00e67000

og længere nede:

**********

Date/Time: 2003-05-17 20:43:50 +0200
OS Version: 10.2.6 (Build 6L60)
Host: Martin-Ammentorps-computer.local.

Command: coreservicesd
PID: 295

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Code[0]: 0x0000000aCode[1]: 0x0094b000

Har sakset det jeg synes så vigtigst ud - men er (jo kun) amatør, hvad
dette angår.

venlig hilsen

Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-05-03 12:47

> Konsol gav mig nu ikke noget svar - men derimod flg. crash report (håber
> de venlige vidende kan hjælpe)

[snip]

> Har sakset det jeg synes så vigtigst ud - men er (jo kun) amatør, hvad
> dette angår.

Samme her... Det siger mig ikke rigtigt noget, og det er vist kun de
virkelig gode der kan få noget ud af en crash-log.