Radeon 8500 og 2 skærme
Fra : TS

Dato : 17-05-03 21:32

Hej.

Jeg har et spørgsmål som sikekrt har været oppe for lang tid siden - men kan
ikke finde noget info.

Jeg har netop sat en skærm nummer to til mit Radeon 8500 kort - i dvi porten
med en dvi-->vga adapter.
Derudover har jeg installeret de nyeste officielle drivere og kontrol panel.

Jeg følger det der står i hjælpen til driveren; men uanset hvad jeg gør så
får jeg kun et klonet billede på skærm nummer to. Jeg kan sætte min primære
skærm til at være skærm nummer to (extended desktop) - men så bliver den
anden skærm stadig klonet.
Jeg kan simpelthen ikke få dem til at vise noget forskelligt, og det er lidt
træls.

Er der nogen som har erfaring med dette problem? - jeg vil nemlig gerne
bruge skærm to (min gamle 17'') som fjernsyn ved siden af den nye skærm....

På forhånd tak..

/TS

Fra : ASKF

Dato : 25-05-03 05:18

"TS" <tosch@@email.dk> ytrede sig i
<3ec69c2a$0$83044$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>bruge skærm to (min gamle 17'') som fjernsyn ved siden af den nye skærm....

Hvilket OS?

Jeg har desværre kun erfaring med extended desktop, hvor jeg har brugt
to gfx kort ( både PCI+PCI og AGP+PCI), men i Win98/2K/XP var det i
Windows' skærmindstillinger det skulle gøres.

Jeg har ikke erfaringer med ATI, men de skulle have noget software (vist
i forb. m. driveren) der skulle kunne klare det.

Har du opdateret til seneste driver?
Der var problemer med de tidlige drivere (ved dog ikke om problemerne
gjaldt dual-monitor).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : TS

Dato : 25-05-03 13:25

Hej.

Win Xp

Jeg tror ikke du kan hjælpe mig, da jeg søger nogen med erfaringer med
kortet og denne funktion. Det er netop problemer med ATIs specifikke
software/driver som jeg har (de nyeste s'føli')

/TS

Fra : TS

Dato : 25-05-03 13:25

Hej.