Redigering af MIDI filer/Polyfoniske ringe~
Fra : TheHooligan

Dato : 14-05-03 12:33

Hej Allesammen

Jeg har adskillige MIDI filer som jeg godt kunne tænke mig at klippe lidt
i - med henblik på at bruge dem som ringetoner på min N7650.

Mange af de filer jeg har starter enten med 1-2 sek stilhed, med en
afskyelig "2 trommestikker imod hinanden" 80'er intro, eller med en lyd som
min telefon ikke kan spille.

Mit mål er derfor at kunne "klippe" eksempelvis 2 sekunder eller takter af
starten på en midi-fil, således at man ikke mister 2 sekunder af
ringetone-tiden når telefonen ringer (fordi midi-filen er "stille").

Den skal være action-packed lige fra begyndelsen

Nu har jeg vidst skåret min forespørgsel ud i tilstrækkeligt små
pap-stykker! Jeg håber at der er nogen af jer som har leget med samme
tanker.

Jeg har forresten prøvet mig frem med programmet Music MasterWorks
http://www.musicmasterworks.com/ som faktisk løser opgaven! Det er bare
træls at skulle klippe alle instrument-sporene til uafhængigt af hinanden.
Det kunne være fedt hvis man kunne selecte alle og foretage et kollektivt
klip

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

God Weekend

/ Hooligan

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 14-05-03 16:37

Du skal have fat i et godt sequencerprogram.
Jeg kan anbefale Cubase og i dit tilfælde er det ikke så vigtigt at du
bruger en lidt ældre version.
Jeg har selv leget en del med Cubase i andre sammenhænge og det er eet af de
bedste programmer.

Men

Det er ikke så smart bare at klippe i filen.
Mange filer er sådan opbygget at i starten bliver instrumenterne for de
forskellige spor indstillet.
Hvis du skal klippe i en sådan fil er det nødvendigt med en lille ændring
så instrumenterne stadig bliver defineret i starten. Ellers vil filen komme
til at lyde forkert.
Du kan e.v.t. også til din telefon købe programmet Ringtone Studio som er et
lille program
til telefonen hvor du direkte på telefonen kan lave små ændringer i
filerne såsom at skrue op og ned for forskellige spor og ændre instrumenter.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : TheHooligan

Dato : 14-05-03 23:53

Tak for tippet - jeg vil prøve Cubase!

/ Hooligan