Vil ikke sende sms eller kalde op
Fra : elvis

Dato : 11-05-03 11:06

Hej

Jeg har fået forærende en Nokia 3310

Den vil gerne acceptere mit TDC sim-kort men ikke give dækning. Jeg kan ikke
kalde op eller sende sms (modtage ej heller)
Men det er dog muligt at scanne for netværk hvor den finder TDC, Sonofon,
Telia og Orange.

Men hvis jeg vil vælge TDC siger den Ingen Adgang.

Kortet virker dog fint i en anden Nokia 3310.

Kan det være fordi at telefonen er Simlåst ?

Det er lykkedes mig et par gange (under en køretur) at sende en sms.

Hvad kan der være galt ?

mvh elvis

PS. Telefonen accepterer heller ikke mit Sonofon kort (Sim afvises).

Fra : Janus Olsen

Dato : 11-05-03 11:59

elvis wrote:
> [...]
>
> Hvad kan der være galt ?
>
> mvh elvis
>
> PS. Telefonen accepterer heller ikke mit Sonofon kort (Sim afvises).

Det lyder som om den er spærret på imeinummeret, den kan have været stjålet.
MVH Janus Olsen
--
http://www.basicelectronics.dk
Når service er en selvfølge

Fra : elvis

Dato : 11-05-03 12:06

Hej og tak for svaret

Det kan jeg nu ikke tro, da personen jeg har fået den af, er ganske reél

mvh elvis

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-05-03 12:17

elvis (spam_elvis@beskedboks.dk) skrev følgende:
> Hej og tak for svaret
>
> Det kan jeg nu ikke tro, da personen jeg har fået den af, er ganske
> reél ´

Den behøver ikke være "stjålet"... Hvis det er en han har fundet på
vejen, vil den også være spærret. Det første du ville gøre hvis du tabte
din fon var vel også at spærre den?

Prøv lige at få styr på din citatteknik gennem et kig på www.usenet.dk .

- Martin

Fra : Th Frydensberg

Dato : 11-05-03 12:15

elvis wrote:

Tyverispærret på imei nr. ???

Fra : elvis

Dato : 12-05-03 07:20

"Th Frydensberg" <frydensberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> elvis wrote:
>
> Tyverispærret på imei nr. ???

Hej igen

TDC har søgt i deres registre med tyverispærrede telefoner på det IMEI /
serienummer jeg gav dem uden held (heldigvis

Så er det jeg klør mig i hovedet, for jeg forstår ikke noget af det.
Men jeg vil lige prøve at få den låst op til alle operatører. Måske hjælper
det.

mvh elvis